Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 09:55   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Jeg vil bestille stoff, og tanken var å få noen til å sy liftgardiner for meg. Jeg ringte og fikk oppgitt den svimlende prisen av 2000 kroner pr. liftgardin .

Stoffet jeg bestiller koster 350 kr meteren, så det er ingen billig fornøyelse bare det.

Noen som har en veldig lett måte å sy liftgardiner på?
Mener det går an å kjøpe utstyret som skal til på Stoff og Stil? Stemmer det?

Hvor mye stoff beregner man ekstra for å sy? Lengden på gardinet skal være 110 cm. Jeg tenkte da at man ikke trenger mer enn 40 cm ekstra? Sy renner til fire pinner og en renne til topp pinnen?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:07   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

De selger alt du trenger på Stoff og stil, ja.
Jeg har ikke prøvd pakken deres, men det er flere her inne som har sydd liftgardiner selv. Det er litt knotete, har jeg inntrykk av, men ikke veldig vanskelig.
Lengde vet jeg ingenting om, men se om det står på S&S sine sider?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:07   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Jeg har akkurat fått sydd liftgardiner hos Stoff og Stil. Det var ikke så skrekkelig dyrt. Hvilket stoff har du kjøpt da?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:10   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Jeg studerte de jeg hadde kjøpt på Åhlens. Det så ihvertfall enkelt ut?
Sy en topp til en flat litt større pinne. Så sy ca 4 riller, der man skal ta inn en rund liten pinne. Og i den siste rillen ha en mye tyngre liten rund pinne.
Sy noen hekter der man trer tråden gjennom, og noen kroker på toppen der man henger i vinduet.

Så ikke så himla avansert ut den ihvertfall?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:11   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har akkurat fått sydd liftgardiner hos Stoff og Stil. Det var ikke så skrekkelig dyrt. Hvilket stoff har du kjøpt da?

Hva betalte du?
De syr kanskje ikke av andre stoffer enn det de selv selger?
Jeg har kjøpt Lumimarja fra Marimekko (bilde av dem i kjøkkengardin tråden min på siden her) Hvite med sølv i.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:19   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

For to gardiner, 180cm og 90 cm brede, begge 150 cm lange, betalte jeg ca 1300 ink stoff (linstoffet deres), sying og stenger/oppheng.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:20   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Det må da finnes rimeligere alternativ for å få noen til å sy for seg, 2000 var horibelt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 20:22   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Jeg slettet akkurat to internett-maler for hvordan du kan sy liftgardiner selv. Om du er interessert kan jeg sende deg den oppskriften jeg selv brukte på det som må være den enkleste sort liftgardin (tatt etter en ferdigprodusert liftgardin), men jeg rekker det ikke i kveld. Gi meg et lite vink om du er interessert

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 23:47   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Kjøp kitet fra Stoff og Stil og følg bruksanvisningen. Det er ikke vanskelig, men du må være nøyaktig og det tar tid, og det er mange rette sømmer.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 08:30   #10
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Mamma sydde til hytta selv og selvom hun syr masse så brukte hun lang tid og sa : aldri mer!

Lykke til

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 10:00   #11
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

For to gardiner, 180cm og 90 cm brede, begge 150 cm lange, betalte jeg ca 1300 ink stoff (linstoffet deres), sying og stenger/oppheng.

Fikk du de tilsendt?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 10:31   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Stoff & stil syr bare fra butikk, ikke nett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:04   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Bestilte og hentet i butikk, ja. Gardinene sys da på hovedkontoret til Stoff og Stil i Danmark.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:28   #14
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Mamma sydde til hytta selv og selvom hun syr masse så brukte hun lang tid og sa : aldri mer!

Lykke til

mange oppskrifter ute å går. Kanskje hun brukte en mer avansert ?
Vi har kjøpt pakkene fra Stoff og Stil nå, og mannen setter igang og syr når stoffet kommer. Han har studert liftgardinen på badet og mener det er null problem. Ja - da får vi håpe det da!!
Han er god til å sy og veldig nøyaktig av seg, i motsetning til kona.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:29   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy liftgardiner selv? Er det mulig uten å være en supersyer?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg slettet akkurat to internett-maler for hvordan du kan sy liftgardiner selv. Om du er interessert kan jeg sende deg den oppskriften jeg selv brukte på det som må være den enkleste sort liftgardin (tatt etter en ferdigprodusert liftgardin), men jeg rekker det ikke i kveld. Gi meg et lite vink om du er interessert

Tusen takk, tror mannen har stor tro på seg selv. Og Amor var også så grei at ho har sendt en god forklaring på PM

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no