Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kven kjører - han eller ho?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Kven kjører bilen - han eller ho?
Han 83 47,70%
Ho 21 12,07%
Varierer - nokså likt 66 37,93%
Dustepoll 4 2,30%
Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 10:50   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kven kjører - han eller ho?

Når familien er i bilen, dvs både mor og far (dersom det er både mor og far i familien da); kven er det som kjører?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:51   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Han. Det gir seg litt selv, siden det bare er han som har førerkort.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:51   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Mannen min er en ELENDIG passasjer, så han kjører.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:53   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Mest meg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:54   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Kan jo legge til at hos oss er det eg som kjører, så og seie alltid. Det hender eg ber han kjøre dersom eg er trøtt. Det er berre blitt sånn; han er ein minst like god sjåfør som meg, men han kjører hissigare, og får derfor ikkje lov når vi er alle i bilen

Poden på 4 sa ein gong: "sant at pappa'er kan kjøre bil også?"

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:55   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Når vi kjører langturer deler vi som regel temmelig likt. På korte turer kjører som regel mannen min. Hvorfor? Høm. Det har vel bare "blitt sånn", som det heter. Han er bedre på bykjøring og parkering enn det jeg er.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:56   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Mannen kjører som regel, rett og slett fordi jeg liker å sove når vi kjører på langtur, mens han egner seg ganske dårlig som passasjer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:57   #8
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Han kjører når vi begge er med (så fremt jeg ikke ganske raskt skal slippe han av et sted). Han liker å kjøre. Jeg liker det ikke spesielt godt. Jeg kjører mye, men ikke hvis jeg slipper. MEN jeg kjører heller selv enn at andre enn han skal kjøre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:58   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Før kjørte jeg nesten hele tiden, for mannen min likte ikke å kjøre. Men etter at vi fikk ny bil, så har mannen fått større kjøreglede, så han kjører som regel på kortere turer. På langturer deler vi likt. Hvis vi må lese kart, så kjører jeg. Jeg er nemlig elendig på å navigere, mens mannen min er superflink til det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:05   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Han.

Eg øvelseskøyrde med mannen då eg tok lappen for mange år tilbake. Han held framleis på med øvelseskøyring når han er passasjer, og kommenterar og foreslår løysingar heile tida. Det gidd eg verkeleg ikkje, og han er pent nøydd til å køyre sjølv.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:09   #11
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Han.

Eg øvelseskøyrde med mannen då eg tok lappen for mange år tilbake. Han held framleis på med øvelseskøyring når han er passasjer, og kommenterar og foreslår løysingar heile tida. Det gidd eg verkeleg ikkje, og han er pent nøydd til å køyre sjølv.

Sånn er det her også, bortsett fra at jeg hadde hatt lappen i flere år før jeg møtte han.
Jeg blir gretten av kommenteringen hans rett og slett.

Mannen liker også bedre å kjøre enn jeg gjør, men jeg legger ut på lengre kjøreturer jeg også selv om ikke mannen er med.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:13   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Det er stort sett mannen hvis begge er i bilen. Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og nøyer meg stort sett med kortere hverdagsturer. Skal jeg kjøre langt, vil jeg helst være alene.

Et nytt moment nå er at det nye bilsetet til lillebror ramler ned når jeg trekker førersetet så langt fram som jeg vil ha det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:21   #13
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Som regel han som kjører.
Jeg hadde ikke lappen før vi hadde vært gift i flere år, så han er flinkere til å kjøre og ihvertfall mye flinkere til å lukeparkere! Jeg er dessuten ikke veldig glad i å kjøre, jeg gjør det fordi jeg må. Han er veldig glad i å kjøre.
Jeg flir forresten veldig trøtt i bil, enten jeg sitter på eller kjører, så det er vel tryggere om han kjører også.

Da minsten satt i bakovervendt sete måtte mannen kjøre. Han er så lang at han ikke fikk plass i passasjersetet når barnesetet sto bak.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:31   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Foreløpig er det bare han som har lappen, så det blir han, for jeg vil ikke øvelseskjøre med ungene i bilen. Men når det bare er meg og han, så kjører jeg. Jeg skal prøve å få kjørt mest mulig når jeg får lappen, det er så dumt å bli sånn konebildame som bare kjører drittbilen til barnehagen.

Den eneste måten å bli en trygg og flink sjåfør på er jo å kjøre mest mulig. Mannen er en fin passasjer, han gleder seg nok skikkelig til jeg får lappen!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 11-03-10 kl 11:37.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:31   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Vi kjører omtrent like mye. Jeg hater mørkekjøring, så er det mørkt og vi skal kjøre steder der det ikke er gatelys, kjører han.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:36   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Samme hvilken vidundersjåfør som er med i bilen min, om det så hadde vært Michael Schumacher - jeg kjører. Min bil. ( )

Og ingen andre kan kjøre bilen min. Den krever, øh, spisskompetanse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:41   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Han. Det er best plass i førersetet pga bilstoler i baksetet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:44   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Vi deler nokså likt, og er litt obs på det faktisk at det skal være nokså likt også, fordi det er så lett at den som er mest erfaren kjører hele tiden og så blir den som er minst erfaren en dårligere og dårliger sjåfør.

Det er ikke aktuelt for meg å slippe mannen ut på langtur med barna om han kjører mye mindre enn meg (jeg er mye mer erfaren sjåfør enn ham og liker å kjøre langt, han har ikke så mye følelser rundt det).

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:49   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Jenter: neste gong de kjøper bil - insister på ein bil som er stor nok til mannen! (dvs. i passasjersetet).

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:57   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kven kjører - han eller ho?

Mannen kjører alltid, han kjeder seg som passasjer, jeg digger å være det. Da sover jeg feks. Til jobb kjører vi hver vår bil og like langt så jeg minster ikke akkurat bilerfaring ved å la han kjøre på langturer. Faktisk så kjører jeg vel mest i forhold til jobb, han samkjører med brødrene sine og de bytte på å kjøre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no