Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kald i Ecco Goretex?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 21:16   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Kald i Ecco Goretex?

Gutten vår på 18 mnd fikk Ecco Goretex vintersko av besteforeldrene. Jeg synes han ofte er kald i føttene etter å ha vært ute i snøen med dem. Vi pleier ha på ham en tynn ullstrømpebukse og ullsokker. Det varierer litt hvor tykke sokkene er. Skoene er i str. 23 og jeg lurer på om det blir litt lite så lenge han har dobbelt lag med sokker.

Andre som har erfaringer med disse skoene? Hvor tykke sokker og hvor mange lag har dere på føttene? Holder de godt på varme om de er større i nummeret?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:22   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Vår gutt har str 24, og bruker det samme i dem som din. Sambo mener de ikke er varme nok, og vil kjøpe Sorel som er på salg nå (299,- på XXL sport).

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:25   #3
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Gutten vår på 18 mnd fikk Ecco Goretex vintersko av besteforeldrene. Jeg synes han ofte er kald i føttene etter å ha vært ute i snøen med dem. Vi pleier ha på ham en tynn ullstrømpebukse og ullsokker. Det varierer litt hvor tykke sokkene er. Skoene er i str. 23 og jeg lurer på om det blir litt lite så lenge han har dobbelt lag med sokker.

Andre som har erfaringer med disse skoene? Hvor tykke sokker og hvor mange lag har dere på føttene? Holder de godt på varme om de er større i nummeret?

Kan det være at han har det for trangt i skoene?? Jeg har erfart at hvis det blir for trangt, at tærne ikke får beveget seg blir det fort kaldt.. De skoene skal jo være bra da.. hmm..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:27   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Dersom det blir trangt kan han bli kald.
Det må være luft rundt.
Hjemmestrikkede sokker blir ofte for tykke i våre støvler (Vi har tre par Elefanten Goretex, et par Timberland og et par Ecco - fornøyd med alle, dessuten er det som regel 100% ull, det ideelle i Goretex er blandingsprodukter.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:30   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Kan det være at han har det for trangt i skoene?? Jeg har erfart at hvis det blir for trangt, at tærne ikke får beveget seg blir det fort kaldt.. De skoene skal jo være bra da.. hmm..

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Dersom det blir trangt kan han bli kald.
Det må være luft rundt.
Hjemmestrikkede sokker blir ofte for tykke i våre støvler(...), dessuten er det som regel 100% ull, det ideelle i Goretex er blandingsprodukter.

Signerer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:47   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Ja, jeg er redd det er for trangt og for lite luft som kommer til. Han bruker jo tynn ullstrømpebukse pluss ullsokker (noen ganger tynne andre ganger litt tykkere. Aldri den tykkeste typen). Det blir vel altfor tynt om jeg bare bruker tynn strømpebukse, eller?

Da han fikk skoene i november var de for store til ham så jeg håpte de skulle holde denne vinteren. I det minste godt at det er salg på vintersko nå.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:52   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Ja, jeg er redd det er for trangt og for lite luft som kommer til. Han bruker jo tynn ullstrømpebukse pluss ullsokker (noen ganger tynne andre ganger litt tykkere. Aldri den tykkeste typen). Det blir vel altfor tynt om jeg bare bruker tynn strømpebukse, eller?

Da han fikk skoene i november var de for store til ham så jeg håpte de skulle holde denne vinteren. I det minste godt at det er salg på vintersko nå.

Hos oss funker det bedre uten ull nedi Goretexen. Vi bruker ull-longs, ulvangsokk (som er en blandingssokk) rett på foten og så GoreTex-sko.

Med ull blir han klam og kald.

Få de på butikken til å sjekke hvilken størrelse han bør ha.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 23-01-07 kl 21:55. Årsak: skrivefeil...
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:54   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Vi bruker også Ulvang-sokker i Ecco GoreTex og barna er aldri kalde på føttene. Hjemmestrikkede ullsokker tar for mye plass, siden barna har høy rist.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:58   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hos oss funker det bedre uten ull nedi Goretexen. Vi bruker ull-longs, ulvangsokk (som er en blandingssokk) rett på foten og så GoreTex-sko.

Med ull blir han klam og kald.

Få de på butikken til å sjekke hvilken størrelse han bør ha.

Tusen takk for tips. S blir faktisk veldig fort klam og svett i føttene så dette skal jeg teste ut før jeg eventuelt bruker penger på nye sko.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:08   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Eccoskoene kan du jo lett ta ut innersåla ut av og sjekke hvordan det står til med størrelsen på skoa i forhold til størrelsen. Det er en realitet at ullsokker blir for mye av det gode. Vi har også sokker i blandingsull på foten. Jeg er veldig fornøyd med skoene jeg altså! - prinsen er ikke kald på føttene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:34   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Eccoskoene kan du jo lett ta ut innersåla ut av og sjekke hvordan det står til med størrelsen på skoa i forhold til størrelsen. Det er en realitet at ullsokker blir for mye av det gode. Vi har også sokker i blandingsull på foten. Jeg er veldig fornøyd med skoene jeg altså! - prinsen er ikke kald på føttene.


Hvor har du kjøpt de sokkene hans Bauche?
Har bare ull vi tror jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:48   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Vi bruker også ullstrømpis innerst og så Ulvangsokker, i Ecco gore-tex. Han har hittil vært god og varm.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 23:00   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Vi hadde dette problemet da ungene var små. Min teori er at de minste barna beveger lite på føttene. Når ungene er blitt eldre, er problemet blitt borte. Vi bruker forøvrig også bare Ulvang-/ Trysilsokker i skoene. Når det er sagt, er ikke Ecco de varmeste skoene i verden, men de er varme nok til våre når når de er blitt større.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 15:28   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Hvor har du kjøpt de sokkene hans Bauche?
Har bare ull vi tror jeg.

Vi har en strikkende mormor som har strikket noen i restegarn, vi har noen ulvangsokker og så har vi noen fra lamote (20 kroner på obs nå - om dere har obs da...) Og så har vi trysillsokken (tror jeg den heter)....

Ulvangsokker har de jo overalt....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 19:41   #15
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Vår erfaring er også at han er kald i de skoene når det er minusgrader. Så det er vel forskjellig. Nå har vi kjøpt et par Sorel idag.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 20:21   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald i Ecco Goretex?

Snuppa mi bruker str 23, men hun har Viking sko.
Vi bruker ullstilongs og tynne ullsokker (ulvang etc) - og hun er aldri kald på føttene. Da vi kjøpte de hadde jeg ullsåler nedi, men de tok jeg ut nå, for det ble for trangt.

Da jeg kjøpte de fikk jeg beskjed om at man skal klare å putte nedi en lillefinger bak hælen til barna sånn ca, når de har dem på. Da er det ganske passe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no