Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spørsmål om skrei

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-10, 10:42   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Spørsmål om skrei

Et kjapt spørsmål fra ei skreinovise: Hvordan skal fisken kjennes ut i konsistensen før koking (trekking)?

Jeg har kjøpt fersk skrei i dag (dvs, jeg håper at den er fersk - butikkdamen i fiskebutikken sa den var det), og jeg har aldri tilberedt skrei før og vet dermed ikke så mye om hvordan karakteristikken på fersk skrei er. Men den jeg har kjøpt (i skiver) kjennes myk og kvapsete ut, og jeg trodde at fersk fisk skal være "fast i fisken".

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:47   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om skrei

Er ikke skrei egentlig bare ungdoms-torsk som har svømt ned fra arktis?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:49   #3
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er ikke skrei egentlig bare ungdoms-torsk som har svømt ned fra arktis?

En pubertetstorsk, ja. Men ungdom pleier jo å være faste i fisken.

Hvordan skal fersk torsk kjennes ut i konsistensen før koking, da?

Gammel 16-03-10, 10:54   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte du visste jeg.

Gammel 16-03-10, 10:59   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg fant noe! Skreien har visst egen facebookside.
http://www.facebook.com/pages/Skrei/52482566433

God fisk har visst også noen filmer og slikt om kvalitets-skjekk av skrei: http://www.godfisk.no/45747.cms

Gammel 16-03-10, 11:15   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fersk torsk skal være fast i kjøttet, med tørr overflate, og uten gule flekker.

Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:38   #7
Fruktflua
Sperret

Standard

Den skreien jeg ble solgt i dag var overhodet ikke fersk, ikke god, og smakte rett og slett helt for ille. Dyr var den også, så nå vet jeg i alle fall hvor jeg ikke skal kjøpe "fersk" fisk noe mer.

Gammel 16-03-10, 18:42   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aaaah....godt å bo i havgapet...

Gammel 16-03-10, 18:59   #9
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Aaaah....godt å bo i havgapet...

Jeg gjør det selv, jeg. Har verdens beste fiskehandler like borti gata, og allikevel endte jeg opp med å kjøpe fisk fra en heller tvilsom sjappe i nærheten av treningssenteret mitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.