Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lettlagede, milde middagsforslag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 10:10   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Lettlagede, milde middagsforslag

Jeg er jo gravid, 12 uker i dag , men kvalmen ser ikke ut til å være på retur helt enda, og jeg begynner å få seriøse problemer med å finne på middager. Problemet er a) det kan ikke ta for lang tid å lage, da jeg blir kvalm og ikke orker mat dersom jeg går og lukter på maten i lange tider før jeg spiser, b) jeg orker ikke så mye spesieller, sterke smaker, og c) fordi jeg blir litt kvalm av all mat, orker jeg ikke å lage noe jeg har laget før, for det byr meg imot. mao er det ikke så mange av våre "vanlige" middagsretter som funker lenger. Jeg har så vanvittig vanskelig for å finne på noe mer, og trenger inspirasjon, gjerne retter dere selv spiste i den "kvalme" delen av svangerskapet, men alle raske, kanskje litt kjedelige middagsretter er velkomne forslag.

Gammel 18-03-10, 10:52   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlagede, milde middagsforslag

12 uker! Gratulerer.

Jeg levde mye på wokmat i svangerskapene. Det er kjapt å lage, man kan variere mye og det er ikke for tungt i lukten. Spesielt kalkunfileter med forskjellige grønnsaker var en hit.

Gammel 18-03-10, 11:00   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Laks eller kyllingfilet i ovnen og kok tagliatelle (eller annen pasta). Hell av vannet når tagliatellen er ferdigkokt og tom en boks fløte over pastaen mens den fortsatt står på varm plate. Ha oppi noen teskjeer pesto og rør rundt til fløten er varm og passe tykk.

Smaker mildt og godt og er enkelt og raskt.

Gammel 18-03-10, 11:21   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Laks eller kyllingfilet i ovnen og kok tagliatelle (eller annen pasta). Hell av vannet når tagliatellen er ferdigkokt og tom en boks fløte over pastaen mens den fortsatt står på varm plate. Ha oppi noen teskjeer pesto og rør rundt til fløten er varm og passe tykk.

Smaker mildt og godt og er enkelt og raskt.

mmm, det hørtes jo faktisk godt ut

Gammel 18-03-10, 12:18   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med 12 uker!

Jeg spiste mye grøt, pannekaker og pasta når jeg var i gravid-kvalme-perioden, så tror ikke jeg har så mye å bidra med...

Gammel 18-03-10, 12:23   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Gratulerer med 12 uker!

Jeg spiste mye grøt, pannekaker og pasta når jeg var i gravid-kvalme-perioden, så tror ikke jeg har så mye å bidra med...

Pannekaker har jeg allerede spist, og blitt kvalm av.. Grøt, ja, det kan funke, det høres ikke så værst ut.

Gammel 18-03-10, 12:47   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det glemte jeg helt, gratulerer med 12 uker!

Gammel 18-03-10, 13:11   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer, 12 uker!

Jeg hadde en svært kort sånn kvalm fase, jeg spydde 2 ganger i løpet av 3 dager... Kvalm var jeg lenger da, men det var mer sånn der "kvalm om jeg ikke får mat litt ofte". Men enkle, kjedelige, raske middager kan jeg sikkert komme med likevel.

Bokseskinke i skiver, stekt, servert med pasta og tomatsaus (toro-pose, for min del), det er fort gjort.
Fiskepinner og nudler, tar 5 minutter å lage. (sært? Kanskje, men det fungerer faktisk veldig greit)
Fiskepinner og ris er heller ingen langtekkelig greie.
Omelett med skinke? Eller bacon?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.