|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Knallgod Bolognese-saus!Jeg og mannen prøver stadig ut nye sausoppskrifter til pasta, og i dag da min italienske svigerfar skulle komme på middag her, fant jeg ut at jeg skulle prøve en Bolognese-oppskrift fra en gammel, italiensk kokebok jeg har liggende. Den er vel egentlig ganske standard, men inneholder noen ting jeg ikke har brukt i pastasaus før, og den var virkelig snadder! Jeg tilsatte litt tomatpuré i tillegg selv om det ikke skal være det i denne, og jeg sløyfet rødvinen siden Ica ikke selger sånt.
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Knallgod Bolognese-saus!den er omtrent identisk med min oppskrift, bortsett fra jeg har ikke i melk, og så litt mer krydder. Det er så digg. Jeg bruker å skjære grønnsakene i grove staver og så hakke de i sånn tupperware-foodprosessor, som er hånddrevet, da får man litt mer kontroll. Da blir det fine små biter, men ikke så tidkrevende. For det er riktig som du sier, revet blir ikke det samme.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Knallgod Bolognese-saus!Jeg spiser rester nå, den er enda bedre nå oppvarmet. Fy svarte for en deilig saus, jeg tror ikke jeg skal lage noen andre fremover.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Knallgod Bolognese-saus!Omtrent sånn jeg lager den. Til hverdags lurer jeg ofte oppi andre grønnsaker. Brokkoli, f eks.
|
|
![]() |
|
|