|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Router og kabel osv.Jeg har leieboere som er på mitt nettverk.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Router og kabel osv.
Ja, man kan bruke samme. For å være sikker så kan du lese av fargene i kontaktene på kablene og sammenligne
Det kan du også gjøre.
Du kan flytte routeren ned til underetasjen ja, og så kan du ta ut til eldste sin PC og til de som leier. Eller så kan du la routeren stå og sette på en hub eller switch på kabelen i underetasjen sånn at både eldste og leierene kan få hver sin kabel.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Router og kabel osv.
Kjenner ikke til Get sin løsning egentlig, men vil tro det. Dette kan man egentlig se på pluggene og da om det er like mange ledere og fargeoppsettet er det samme.
Ja. Det kan i enkelte sammenhenger være litt problematisk, men for de fleste tjenester skal det fungere uten noen spesiell ekstra konfigurasjon av ruterne.
Er dere på samme sikringsskap, eller er det eget anlegg for leieboerne? En løsning er å prøve nettverk via strømnettet. Bruke dette selv tidligere her hjemme for å slippe å legge kabel.
Kan du legge kabel fra rommet til guttungen og inn til leieboeren? Det du da kunne gjort var å sette opp en svitsj på rommet til guttungen. En svitsj koster et par hundrelapper. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Router og kabel osv.Tusen takk for svar. Da skal jeg finne en løsning tenker jeg.
|
![]() |
|
|