Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tråden for vårens uteklær til barn (dresser, 2-delte sett)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-10, 22:11   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Tråden for vårens uteklær til barn (dresser, 2-delte sett)

Kunne tenkt meg en samletråd som viser hvordan vårens dresser og 2-delte sett ser ut. Skriv gjerne vannsøyle på plaggene, samt ha med bilde.

Gammel 21-03-10, 22:23   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for vårens uteklær til barn (dresser, 2-delte sett)

Reima har så mange forskjellige produkter at man like gjerne kan se på nettsiden:
http://www.reima.fi/no/produktsok/barn/

Gammel 22-03-10, 00:15   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.reflex.no/Kl%C3%A6r/Katal...S/Default.aspx

Denne endte minsten med i år. Grundig testa i øsregn og heftige svømmeturar i div. dammer. Konklusjon: Einaste tørre ungen på avdelingen.

Vannsøyla er på 5000.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:21   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

I år har vi gått for POP dress. Forsatt ikke vert våt igjennom ihvertfall og han elsker dressen selv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:42   #5
Left
Passiv

Standard

Vi har to forskjellige produsenter på storebror sitt i år. Han har Skogstad teknisk jakke, og teknisk bukse fra P.oP. Den må jeg si jeg virkelig liker! Den har vannsøyle 10000 om jeg ikke husker alldeles feil nå, det samme har jakken. Det blir ikke siste gang den kommer i hus.

Jeg var egentlig på jakt etter Bergans Stallo jakke, og kommer nok til å fortsette å jakte på størrelsen hans på salg til neste år - den hadde de nemlig ikke nå, derfor ble det Skogstad på halvpris i stedet, og den er kanskje nesten like god tror jeg.
Jeg er godt fornøyd med å ha fått tak i tøy til godt under 1000,- som han har antakelig også til høsten igjen. Buksa kostet 599,- og jakken 300,- på salg.
Buksa kjøpte jeg for stor med vilje, og det gjør ikke noe, for den er ledig og fin i passformen, og har god regulering i livet.

Buksa:

Skogstad Heli - 2-lags teknisk jakke. Vår er grønn og svart.

Sist redigert av Left : 22-03-10 kl 01:01.
  Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:54   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

P.OP, vanntett, vindtett.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 01:19   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Storebror fortsetter i sitt Bergans Stallo sett fra i fjor høst. Han har brukt det gjennom hele vinteren. Vi fikk forøvring slitasje og rifter i buksen, noe som førte til at vi fikk ny da jeg ba om å få den reparert. Håper den nye holder bra! Dette settet er jo stiv i prisen, men brukes som regnjakke, vårjakke, regnbukse og vinterdress, så det er verdt det.

Lillesøster har jeg tenkt å kjøpe en Reimatec til, men er usikker på str, hun er 87 cm lang og relativt tynn, hva tror dere?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 08:09   #8
Left
Passiv

Standard

Reimatec str 92 ville jeg nok gått for da tror jeg Sybil. De er så lette og ledige, så det gjør ingen ting om de er litt store. Og ikke så store i størrelsen som de var før heller tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 08:44   #9
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Isbjörn of Sweden, teknisk, vannsøyle 10 000. Aner ikke om vi er fornøyd, siden det fremdeles er på veg. Det haster en smule, for Reflexvinterdressen suger vann til tross for hyppig impregnering.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:24   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Storebror fortsetter i sitt Bergans Stallo sett fra i fjor høst. Han har brukt det gjennom hele vinteren. Vi fikk forøvring slitasje og rifter i buksen, noe som førte til at vi fikk ny da jeg ba om å få den reparert. Håper den nye holder bra! Dette settet er jo stiv i prisen, men brukes som regnjakke, vårjakke, regnbukse og vinterdress, så det er verdt det.

Det samme gjør LilleVenn. Til skolebruk har hun en Bergans bukse uten seler (letter å ta av/på). Selebuksen har vi hjemme og den brukes også på skiturer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:41   #11
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsta har fått denne fra Reflex. Vannsøyle 5000, om jeg ikke husker feil.

Gammel 22-03-10, 09:47   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

P.OP sett fra i høst, som jeg var strålende fornøyd med, samt vindfleece kjøpt i år.

Bergans Stallo, ikke prøvd ennå. Jakke kjøpt forrige uke og bukse kjøpt brukt her inne i høst (da for stor)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:52   #13
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Minstemann har fått denne fra Reima:

Jenta har fått denne i lilla:

Eldste har fått en kjempefin skalljakke i brunt med oransje detaljer fra Skogstad tror jeg. De to eldste skal også få overtrekksbukser derfra, men alt er ikke kommet inn i butikkene enda ser jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:53   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har i tillegg kjøpt et Jonathan sett (jakke på tilbud og bukse og votter fra vårnytt i år på www.litenoglekker.no)
Vanntetthet: 10 000 mm vannsøyle / bukse samme
Puste-egenskap: 5000 g/m²/24h / bukse samme
Slitestyrke: 50 000 omdreininger (Martindale sandpapir) / bukse slitestyrke 90.000 omdreininger

Har i tillegg kjøpt en hel Reimatec dress, men den er for stor, så den blir enten solgt eller spart til høsten/neste år.

Så da har vi så vi greier oss og mer enn det. Men ett av settene kommer til å bo på hytta, da vi kommer til å være der relativt mye

Mangler bare ett par Reimatec votter og goretex overganssko. Hadde tenke å investere i ett sett fra Isbjørn of Sweden i år, men pga størrelsene, venter jeg til høsten/neste vår. Str 110/116 blir nok for lite og str 122/128 tror jeg blir for stort nå med det første.

Sist redigert av Liljekonvall : 22-03-10 kl 14:25.
Gammel 22-03-10, 10:07   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har Reimatecdress fra i fjor, Reimatecvotter, Bergans Stallo jakke og så må jeg kjøpe en vårbukse til ham. I tillegg har han en vårdress fra CelaVi til hjemmebruk.

Gammel 22-03-10, 10:19   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine (5 år og 1,5 år) har samme dresser som i høst - en-eller-annen Reimatec-sak som jeg ikke finner på nettsidene til Reima:

*poff*
(Dette er fra i høst, altså. :myser på snøen: )

Sist redigert av Veronal : 24-03-10 kl 15:24.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:25   #17
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

2 delt fra Isbjørn of Sweeden til lillesøster:

Storebror har Ticket Jakke fra i fjor, men som allerede ser litt liten ut så jeg vurderer 2 delt fra Bergans, kaaanskje....

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:28   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterbarnet fikk Color Kids allværsjakke i helgen, sammen med regntøy fra samme merke.

Det sto mellom to ulike allværsjakker, en med vannsøyle på 5000, og den jeg valgte som hadde vannsøyle på 2500, men pustet bedre. Vi kommer uansett til å supplere med regntøy.

Allværsbukse ser jeg an om vi trenger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:06   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Storesøster på 12 år har
1) Todelt skallsett fra Swedemount (Nordkap Shell jacket jr /Nordkap Shell pant jr). Vannsøyle på 15.000. Fikk det i høst og blir brukt i stedet for regnklær og ellers når det er grått/blåser. Brukte det på leirskole i høst og var veldig veldig fornøyd. (www.swedemount.se)

2) Skalljakke fra 24 outdoor (som under, bare i brunt) vannsøyle 15.000.
Veldig fornøyd også med denne.

I tillegg skal hun få en bukse til - mest sannsynlig fra Bergans.

Gammel 22-03-10, 20:37   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Da ble det denne fra Reima, Vanna heter den, i 92 til Lillesøster på 87 cm. Litt stor, men ikke for stor!

Vannsøyle 10 000.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.