|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Obamas helsereform vedtattJeg kjenner jeg er veldig glad for dette. Selv om den har mangler i forhold til det mange land i europa har, så er det et godt skritt på veien tenker jeg.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Obamas helsereform vedtattJeg er helt ekstatisk, faktisk.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Obamas helsereform vedtattDet er kjempebra, og veldig på tide. Slik systemet har fungert - ikke-fungert i USA er ikke et moderne land verdig. Godt for USAs befolkning. Ei jeg kjenner som har bodd der borte måtte operere vekk noen cyster i armhulen. Det kostet henne 30 000 kroner siden hun ikke hadde helseforsikring. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Obamas helsereform vedtattJeg ble veldig glad da jeg leste om dette.
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Obamas helsereform vedtatt
Abortmotstanderne har vel skreket høyt og tydelig i den debatten der. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Samme her.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 22-03-10 kl 13:54. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Obamas helsereform vedtattJeg humret godt av de demonstrantene gitt, de hadde hatt godt av noen uker på seminar her i landet og skikkelig "sosialisme" fra Vindern
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Obamas helsereform vedtattMen HVA er de redde for? Det jeg har hørt er at folk sier at reformen er urettferdig overfor dem som har jobbet og slitt for å ha råd til god helseforsikring, men hvordan?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Obamas helsereform vedtattJeg har heller ikke skjønt hva den saklige kritikken kan gå i. Jeg har bare hørt totalitærstat, Hitler, fascisme, sosialisme, kommunisme all rolled in to one. Noe med at de blir fratatt valgfriheten.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Helsehjelp er en vare mer enn en rettighet, og da synes det urettferdig at folk som ikke har betalt for dyr helseforsikring bare skal få det gratis i stedet, vet jeg at en del mener.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Obamas helsereform vedtattjeg slutter meg til dem som sliter med å skjønne/finne saklige argumenter mot...
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
At det var?
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Obamas helsereform vedtattEt langt skritt i riktig retning, kjempeflott!
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Obamas helsereform vedtattJeg syns det er strålende, og er glad på vegne av amerikanerne, også på vegne av de som er for dumme/egoistiske/gale til å være motstandere.
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Obamas helsereform vedtattStakkars Amerika - nå blir de vel som Sverige.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Obamas helsereform vedtattForsikringsselskapene har jo vært veldig imot, for de har jo tjent massevis av penger på dette systemet. Jeg antar at mange som jobber innen forsikring er redd for jobbene sine nå.
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
jo da .... jeg skjønner at dette er litt stusselig. Men det er allikevel ikke verre enn at jeg synes vi kan glede oss over at lillegutten sin får hjelp bortimot gratis helt uavhengig av hvor du og mannen din jobber. For det er den hjelpen han får som virkelig koster penger.
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Obamas helsereform vedtattDet var en fin nyhet, ja! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Obamas helsereform vedtattNoen amerikanske venner av meg var veldig bekymret for den nye helsereformen, det kunne virke som de var redd for at helsetilbudet skulle bli veldig dårlig. Kanskje fordi de tror det vil bli mindre penger i systemet?
|
![]() |
|
|