Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge bruker dere vårdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 15:53   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor lenge bruker dere vårdress?

På tide å kjøpe inn vårdresser nå. Tvillingene mine på 2,5 skal få, men jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe til sønnen min på 4,5 år. Han leker mye på bakken og er den som alltid finne våte flekker i barnehagen. Avdelingen han går på bruker å ta på ungene enten jakke hvis det er tørt ute, eller jakke og regnbukse om det er litt fuktig i bakken. Men det er jo veldig klamt med regnbukse, og jeg er fristet til å kjøpe inn dress og be barnehagen bruke den heller.

Hvor gamle har deres barn vært før dere har kuttet ut vårdresser?

Gammel 22-03-10, 15:58   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Hvor lenge bruker dere vårdress?

Storebror er 6, og han skal i hvert fall ikke slutte på en stund enda
Dvs, i år har han fått skalljakke og skallbukse i stedet for hel dress.

Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:00   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de går i barnehagen så har ungene mine vår-/høstdress. På skolen ville ikke største ha det lenger, men har overtrekksbukse med samme funksjonen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:00   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke tenkt til å anskaffe egen vårdress til sønnen min på 4, trur eg. Det blir vanlige vårklær og regnbukse i tillegg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:04   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden på 4,5 år har vårdress i år også. Men jeg kommer til å se det an til neste år.

Gammel 22-03-10, 16:06   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa har aldri hatt vår- og høstdress. Hun leker ikke på den måten.

Knerten har hatt dress til nå, og er jo like gammel som jentene dine. Jeg tror bare at han får beholde ytterdressen til Troll (som han har hatt løst for inni i vinter).

Gammel 22-03-10, 16:22   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klarer oss ikke uten dress enda nei! Kommer sikkert til å bruke dress til 7 kanskje 8 årsalderen tipper jeg? Har iallefall vårdress i år, og den trengst nok ! Kommer event til å kjøpe en overtreksbukse også...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:30   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

5- åringen har vårdress, og da hadde ikkje gått uten. Skikkelig uteunge som elsker vatn og sand/jord.
7- åringen har ikkje dress lenger. Bruker regnbukse om da er veldig vått ute.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:34   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Storebror ble akkurat 5 år og bruker fortsatt vårdress.

Gammel 22-03-10, 17:44   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge dei er i barnehagen er vårdress et must.

Gammel 22-03-10, 17:49   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt usikker på om storebror på 4.5 skal ha. De har brukt vårdressene veldig lite, så jeg vet sannelig ikke om jeg orker å bruke penger på det. Jeg kommer til å kjøpe en overtrekksbukse iallefall.

Gammel 22-03-10, 17:50   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har hatt Trolldress. Genialt, da berre fjerne en foret!

Gammel 22-03-10, 17:54   #13
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri hatt høst- og vårdress. Her ligger snøen til langt uti april og i overgangen brukes jakke og regnbukse.

Gammel 22-03-10, 19:34   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har begge jentene brukt vårdress til de er ferdige med barnehagen. Så over til todelte høst/vårdresser. Minstejenta er snart 6 år og går siste året i barnehagen. Har kjøpt vårdress også i år, men tipper de todelte settene hennes kommer til å bli mest brukt. Vi bruker ytterst sjelden regnklær og ergo er vårdresser/sett et must i overgangen fra vinter til vår og sommer til høst. Samt regndager.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:06   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De brukte det til skolestart.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:21   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mine har brukt vår/høstdress t.o.m siste året i barnehagen, på skolen bruker de overtrekksbukse og skalljakke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:24   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror brukte dess lite i fjor - i år lurer jeg på om vi skal gå for todelt - og da regne med at de bruker dette i stedet for regnklær.

Gammel 22-03-10, 20:28   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Gutten her skal hvertfall ha det ut barnehagetiden, vi bruker ikke regntøy og da må vi ha dress.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:30   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår åtteåring har Reimatec i str. 136 og bruker den ofte. Med snøsmelting til langt uti mai er det en veldig grei dress å bruke. Han foretrekker dress framfor todelt og jeg ser at det samme gjelder flertaller i klassen hans.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:48   #20
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Du Tito, hva med å kjøpe en allversbuke til J, Helly hansen sin er veldig god. Også en god skalljakke ?

Vi klarer oss heller ikke uten vårdress, vi har dobbel opp vi da, både to delt og dress til begge.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.