Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å selge barnet sitt på facebook

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 18:24   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Å selge barnet sitt på facebook

Vi er syke alle tre her og bor i sofaen. Blir endel surfing på meg da.

Kom helt tilfeldig over denne siden på facebook: http://www.facebook.com/search/?flt=...50123371885176

syns dere ikke dette er direkte ekkelt? Er det vanlig i usa tror dere? Det blir jo som om man selger barnet sitt syns jeg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:29   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å selge barnet sitt på facebook

Det er synd at det ikke er mulig å skrive på veggen til den gale moren der. Det der er horribelt!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:41   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg ikke tenkt igjennom, men jeg ser ikke helt problemet.

Gammel 25-03-10, 18:48   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Dette har jeg ikke tenkt igjennom, men jeg ser ikke helt problemet.

Jeg skjønte heller ikke helt hva det var å bli så kvalm av, hvis jeg ser på det samme som dere..

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:01   #5
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg reageret heller ikke nevneverdig på dette. Ike at det fenger meg på noe vis, men det slår meg ikke som så voldsomt ekkelt.

Gammel 25-03-10, 19:03   #6
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg blir litt betenkt i fht hvor store ambisjoner enkelte har på vegne av barna sine, særlig når det går på utseendet. Får litt sånne barne-missekonkurranse-vibber.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:05   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Jeg blir litt betenkt i fht hvor store ambisjoner enkelte har på vegne av barna sine, særlig når det går på utseendet. Får litt sånne barne-missekonkurranse-vibber.

Jepp, det fikk jeg også, og barn og missekonkurranser er kvalmt og nærmest å regne for overgrep på barn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:09   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jepp, det fikk jeg også, og barn og missekonkurranser er kvalmt og nærmest å regne for overgrep på barn.

Enig. Jeg synes disse ekstreme missekonkurransene for barn er helt syke, der de sminker seg skikkelig opp, tar selvbruning og ser ut som små Barbie-dukker. I en episode av denne Misse-serien som gikk på tv for litt siden, stod ei lita jente på 5 år i bare trusa og ble spraybrunet. Hun gråt og ville ikke, moren sa hun måtte, for bleke barn var ikke noe fint og hun måtte jo vinne konkurransen. Hårreisende.

Gammel 25-03-10, 19:24   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

det er dette jeg sammenligner det med. Presser fram barnet sitt på den måten. Ekkelt. Ser ut som denne gutten har vært inni det siden han var baby.
hvem vet hvem som er inne på den siden og sikler over bildene hans..

Gammel 25-03-10, 19:57   #10
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig. Jeg synes disse ekstreme missekonkurransene for barn er helt syke, der de sminker seg skikkelig opp, tar selvbruning og ser ut som små Barbie-dukker. I en episode av denne Misse-serien som gikk på tv for litt siden, stod ei lita jente på 5 år i bare trusa og ble spraybrunet. Hun gråt og ville ikke, moren sa hun måtte, for bleke barn var ikke noe fint og hun måtte jo vinne konkurransen. Hårreisende.

Barnemishandling spør du meg! Skulle ikke vært lov.

Gammel 25-03-10, 21:20   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

det er dette jeg sammenligner det med. Presser fram barnet sitt på den måten. Ekkelt. Ser ut som denne gutten har vært inni det siden han var baby.

Men altså, reagerer du sånn på alle reklamer du ser med barn i? De er jo barnemodeller alle sammen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:27   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men altså, reagerer du sånn på alle reklamer du ser med barn i? De er jo barnemodeller alle sammen.

Og det var forresten virkelig en eksepsjonell vakker gutt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 11:31   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

nei jeg gjør ikke det.. Men det var måten denne siden var lagt opp på.. hun reklamerte for gutten sin. Kom og kjøp liksom.

Gammel 26-03-10, 11:53   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nei jeg gjør ikke det.. Men det var måten denne siden var lagt opp på.. hun reklamerte for gutten sin. Kom og kjøp liksom.

Tja, tror ikke hun egentlig har tenkt til å selge pjokken.

Det får være måte på tabloid fremstilling av en måte å reklamere for en barnemodell på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 11:59   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da syns jeg du leser mye inn i det som ikke er der. Man kan godt være uenig i at det er OK med barnemodeller, og man kan være uenig i måten ulike gjør det på, men å fremstille det som salg av barn, og bli "trist" over at pedofile (? jeg regner med at det er det du henviser til) kan se bildene syns jeg er litt over the top.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 12:11   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo sikle over veldig mye andre bilder som legges ut også. Ikke minst så mister man jo rettighetene til de bildene man legger ut selv, så de kan jo brukes av en tredjepart uten at de spør deg egentlig.

Dette er kanskje mer åpenlyst, men jeg syntes ikke det er så mye verre enn alt annet som legges ut av barnebilder på nett egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 03:13   #17
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og det var forresten virkelig en eksepsjonell vakker gutt.

Jeg synes han var relativt vanlig, jeg. Søt, ja - for all del, men eksepsjonelt vakker?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 08:12   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg får bare opp en oversiktsside jeg :nysgjerrig:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 09:24   #19
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg får bare opp en oversiktsside jeg :nysgjerrig:

Det er en vanlig Facebookside. Prøv igjen

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.