Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Normalt med ubehag med nye joggesko?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 11:06   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Normalt med ubehag med nye joggesko?

Jeg har vært på Løplabbet og kjøpt meg nye joggesko. Jeg har moderat til kraftig overpronering, og en begynnende betennelse i senen under fotbuen. Denne kjenner jeg ikke når jeg går i mine vanlige sko (med lite oppbygging), men i det jeg får på meg vanlige joggesko er det ubehagelig/vondt. I de nye joggeskoene kjenner jeg det nesten ikke, de er veldig gode (men veldig stygge... ). Men - det verker andre steder i foten. Når jeg bare har gått 15 minutter, så verker det i småmuskler rundt omkring i foten. Er dette vanlig? Er det bare fordi jeg bruker foten annerledes når den befinner seg i en sko med riktig oppbygging? Går det over?

Gammel 27-03-10, 11:14   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Normalt med ubehag med nye joggesko?

Uten å garantere noe så har jeg samme problem, og uvante sko gir meg ofte smerter, og fotkramper om natten. Her går det over.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 11:20   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri opplevd det selv, men mamma sleit veldig første ukene med sko fra løplabbet. Føttene gjorde vondt helt opp til bekkenet. Det gikk over og etter noen uker hadde hun det utrolig mye bedre enn noen gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 11:32   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig, Acsa. (Vi er for øvrig to som endte opp med ganske så stygge sko den dagen. ) Det kan godt være det er vanlig å få vondt av nye joggesko, men jeg har vært så heldig å slippe det. Håper det går seg til, og at det ikke er veldig vondt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 11:38   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var veldig hyggelig å treffe deg der, Elinblu, jeg turte nesten ikke gå inn og følte at alle så på meg og tenkte "hvaiallverden gjør hun der her inne?".

Jeg får prøve å bruke dem ofte og kort og følge med på hvordan det kjennes. De er supre ifht. bekkenet (veldig god støtdemping) og irriterer ikke den senen i fotbuen, så hvis bare det andre går over er dette fantastiske sko. (Og det bør det være, til den prisen... )

Gammel 27-03-10, 12:17   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja dette er vanlig. Skoen korrigerer jo steget ditt, og da bruker du litt andre muskler når du går. Du skriver jo at du overpronerer moderat til kraftig, så å plutselig skulle gå normalt da, er sikkert ikke bare behagelig, men helt sikkert likevel sunnere for deg på sikt.

Jeg har pleid å få litt vondt oppover i leggene, og dette får jeg fortsatt når jeg tar på meg skoene når jeg ikke har brukt de på en god stund.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:15   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok ha gitt skoene en solid innkjøringsfase. Gjerne kun inne i begynnelsen, imens du gjør småplukk i heimen. Jeg har dessverre lignende erfaringer uten at smertene ga seg. For min del var det mest smerter under hele fotbladet. Jeg tror jeg brukte en formue på joggesko i perioden hvor jeg lette desperat uten hell. Før MBT, men den historien kjenner du jo.

Gammel 27-03-10, 13:28   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har fått vondt langs ytterkanten av foten når jeg har brukt for smale sko.

Gammel 27-03-10, 14:31   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du har kjøpt skoene på Løpelabbet, så tror jeg problemene forsvinner i takt med at du går inn skoene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:56   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forøvrig vanlig. Jeg var nå nettopp på byens "sålespesialist" med en jeg følger opp. Vedkommende har overpronasjon - og fikk to såler - en "startersåle" og en såle han skulle bruke etter en stund - rett og slett fordi musklene i foten måtte venne seg til å "gå riktig".

Gammel 27-03-10, 15:35   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Høres kjedelig ut, men kan vel kanskje være muskler som brukes uvant og som blir mer slitne enn vanlig? Langsom tilvenning inne må være tingen. Bruke dem på jobb, kanskje?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 16:05   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Jeg tror dere har rett, dette var bare andre turen med dem, men det gjorde mindre vondt. Tretti minutters rask gange var helt overkommelig, og det slutter å gjøre vondt med en gang jeg tar dem av, bare sånn sliten-muskel-følelse i foten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.