Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva bruker jeg lammekjøttdeig til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-10, 15:37   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bruker jeg lammekjøttdeig til?

Mannen min kom hjem med 4 pakker lammekjøttdeig (Coop-tilbud, 16,90,-), og jeg er litt småskeptisk til annen kjøttdeig enn vanlig men må jo bruke den. Har dere oppskrift på noe virkelig godt der man bruker lammekjøttdeig? Mannen, den tosken, liker ikke Moussaka.

Gammel 28-03-10, 15:44   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker jeg lammekjøttdeig til?

Albondigas

Gammel 28-03-10, 15:45   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøttboller.

Gammel 28-03-10, 15:45   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja må jeg google altså?

Gammel 28-03-10, 15:47   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KJøttboller med masse hvitløk!

Gammel 28-03-10, 16:14   #6
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Lasagne med gresk vri.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 16:20   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tyrkiske kjøttboller.
Hvis du har "Tyrker"-butikk i nærheten har de ferdig pulver du kan blande inn. Köfte heter et vel.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 16:34   #8
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Pastitsio, den greske lasagnen.

Gammel 28-03-10, 16:40   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lammekjøttboller.
En pk lammekjøttdeig
1 ss knust fersk infefær
Ett fedd hvitløk (eller en kinesisk)
Pittelitt olje.
Salt/pepper om du vil.

Blandes sammen, formes til kuler, og stekes i dyp panne med mye olje i.

Gammel 28-03-10, 16:41   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og: Det tilbudet gikk vi glipp av da vi for en gangs skyld bestemte oss for å plystre i hele ukeshandelen på Obs, og heller ta storhandel på tirsdag eller onsdag.

Gammel 28-03-10, 16:43   #11
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Må bare si meg enig med resten her: Kjøttboller; kebabspyd eller liknende er supergodt.

Gjerne med tzatziki til

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 17:16   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Flott, tusen takk! Kjøttboller it is.

Gammel 28-03-10, 17:59   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, nei, nei - shepherd's pie!
Det skal det være lammekjøttdeig i, og det finner vi aldri. Du må lage det og melde fra om det er ekstra godt.

Fin oppskrift på matprat.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 18:09   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh jaa, det har jeg aldri laget, tror je.g Takk for tipset, det skal vi ha en dag i påsken!

Gammel 28-03-10, 18:17   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nei, nei, nei - shepherd's pie!
Det skal det være lammekjøttdeig i, og det finner vi aldri. Du må lage det og melde fra om det er ekstra godt.

Fin oppskrift på matprat.

Det er ikke ekstra godt med lammekjøttdeig i! Vanlig kjøttdeig er mye bedre i sheperds pie, synes jeg.

Gammel 28-03-10, 18:18   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg kan lage kjøttboller først og se om jeg liker smaken. Jeg er veldig glad i både kylling og svin men liker ikke særlig godt kjøttdeigene av disse, kan hende det er det samme med lam. Men jeg må jo prøve.

Gammel 28-03-10, 20:59   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er ikke ekstra godt med lammekjøttdeig i! Vanlig kjøttdeig er mye bedre i sheperds pie, synes jeg.

Takk, det var nok det vi trodde.
Vi pleier å bruke karbonadedeig, og det blir ordentlig godt. Det viktigste er krydderet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:22   #18
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Takk, det var nok det vi trodde.
Vi pleier å bruke karbonadedeig, og det blir ordentlig godt. Det viktigste er krydderet.

Jeg er helt enig.
Jeg pleier å ha like deler biffdeig og kjøttdeig. Det har jeg "arvet" av farmor, men aner ikke hvorfor.

Gammel 28-03-10, 23:42   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lager piroger med lammekjøttdeig. Husk å krydre litt ekstra, det trenger lammedeigen.

Gammel 29-03-10, 18:47   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg laget disse i dag. De er veldig godemed vanlig kjøttdeig, men med lam smakte det ikke bra, litt urin-ish faktisk? Lammekjøttdeig er ikke min greie nei. Godt mannen likte dem for vi har flere kg i fryseren.

Fluke: de har tilbudet denne uken også, vi kjøpte noen pakker i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.