Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Plommas lavkarbolapper

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-10, 23:34   #1
Left
Passiv

Standard

Plommas lavkarbolapper

Jeg jobber med å finne mat som likner på ting jeg liker å spise, og som er med minst mulig karbohydrater.

Jeg har kjøpt kokosmel, og det er jeg faktisk veldig fornøyd med, og fiberhusk er et annet produkt som har gjort ting enklere. Ting får litt mer konsistens, og smaker ikke bare egg. Dessuten henger det bedre sammen.
Jeg har ikke regnet ut karber, men det kan ikke bli så mange.

Disse ble faktisk gode.

Plomma´s lavkarbolapper

1/2 boks CC
ca. 1,5 dl fløte
4 egg
2ss Splenda
1 ss Kokosmel
1,5 ts fiberhusk
1 dl smeltet smør
2 ts vaniljesukker

Brukte stavmixer til å knuse CC, og hadde oppi resten til ei ganske tykk røre, og brukte en stor skje til å legge røra i stekepanna med, til passe store lapper. Ca. 4 om gangen.
Hele røra ble ca 15 lapper.

Hadde på ca 2 ss CC og 1 barneskje bringebær og eplesyltetøy uten tilsatt sukker. Spiste 4 slike lapper, og er skikkelig mett.

Sist redigert av Left : 31-03-10 kl 00:44.
  Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 04:09   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plommas lavkarbolapper

Skal prøves!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 08:23   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips- skal definitivt testes ut

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 12:37   #4
Left
Passiv

Standard

Ja, jeg ser nå at det ser ut som om jeg spiste 8 ss CC - jeg hadde det jeg beskrev på 4 lapper, ellers hadde det straks blitt mer karber gitt

De var faktisk så gode at min bedre halvdel også spiste flere enn han fikk "utdelt" - han fant seg mer

Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 12:43   #5
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Jeg er litt grønn på lavkarbo. Hva betyr CC?

Gammel 01-04-10, 12:43   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ltb, her.

Jeg er litt grønn på lavkarbo. Hva betyr CC?

Cottage cheese.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.