Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Iittala Kivi Lyslykter

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-10, 20:52   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Iittala Kivi Lyslykter

Finnes det (norske) nettbutikker som selger disse?
Har lett i flere butikker, men alle her er utsolgt for fargen jeg vil ha. (Svart/grå)
Prøver å finne på nettet, men finner ingen som selger. Noen som vet?

Disse;

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 21:42   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iittala Kivi Lyslykter

Er det denne fargen?
http://royaldesign.dk/viewitem.aspx?ID=6404

Fant den heller ikke på noen norske nettbutikker

Gammel 02-04-10, 21:53   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jepp, den er det. Den er dyr nok fra før om jeg ikke må betale toll, moms og porto også...

Gammel 18-11-10, 20:48   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Søkte opp denne gamle tråden. Eg syns desse lyktene er fine, og vurderer å bruke nokre fødselsdagspengar til dette Er det nokon som har tips om kor ein kan få dei til best pris? Etter ein del søking har eg funne Royaldesign.no som ser ut til å ha gode prisar (velg "kivi" i rullegardina). Ser også at kitchn har, men noko dyrare (tross salg?). Har ikkje sjekka ut transportprisar enda. Såg dei i butikk i dag, men det var skrekkelig dyrt!

Er det andre som har handla på nett, og i så tilfelle kor? Og kva fargar har de valgt? Legg ved eit bilde frå Iittala som viser nokre av dei - syns dei er så fine

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kivi copy.jpg (84,2 KB, 54 visninger)

Sist redigert av Syrin : 18-11-10 kl 21:35.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:49   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har åtte; to har jeg fått i gave (sand, tror jeg: de er grå), to har jeg kjøpt på Illums Bolighus i København, to har jeg kjøpt lokalt her hjemme, og to har jeg fått i gave. Dette er standardfarger, så de har kostet ca 100 kroner pr. stk. Men nå så jeg på linken at de hadde lilla.

Jeg må ha flere, rett og slett.

Gammel 18-11-10, 22:58   #6
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tilsammen 10 Kivi-lykter i uilke farger. Bruker de sammen i små grupper og varierer fargekombinasjonene etter årstid og anledning. Jeg har kjøpt mine på butikk, så jeg kan ikke hjelpe deg med nettbutikk dessverre. Mitt inntrykk er at prisene ikke varierer noe særlig fra butikk til butikk, men det er jo stor forskjell på prisen etter hvilke farge du velger. De billigste (blant annet blanke, lys grønn, lys blå) koster vel 105,- og så blir de dyrere og dyrere etter hvilken farge du velger (det går visst med mer farge når man farger glass i mørke farger). Dyrest er vel de røde

C I Pedersen i Trondheim har veldig godt utvalg i Iittala - kanskje de vil sende til deg?

Gammel 18-11-10, 23:01   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har sjølv blinka meg ut rødt, mørk grøn, sand, blank, lys blå, orange og grå. Fann

(Kilde: youtube.com)
om korleis sette saman fargane i Kivi.

Dei raude er jo dei dyraste, men ikkje så ille hos Royaldesign faktisk. I vanlig butikk er dei jo nesten 400 kr!

Gammel 18-11-10, 23:02   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Ah, takk Selma! Men eg finn ganske bra utvalg på nett også Når det er sagt så er det alltid ein fordel å sjå tinga "på ekte", for det blir gjerne litt feil på ein skjerm.

Gammel 19-11-10, 12:15   #9
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Åh, de er så fine. Og kan brukes til alt!
Jeg har kjøpt mine på Tilbords og på Husfliden.

Gammel 19-11-10, 12:18   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Har gjort eit valg, men det er så mange fine kombinasjonar. Og så er dei jo fine i seg sjølv, med berre ein farge også. Eg likar best dei mørke faktisk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kivi-iittala.jpg (119,5 KB, 28 visninger)
Gammel 19-11-10, 12:33   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg må stikke innom på mandag og se om jeg finner et par fine som jeg liker. To her og to der, og vips så har man mange fine.

Gammel 19-11-10, 12:35   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

men dei er altså vesentleg rimelegare hos Royaldesign.no altså. Norsk side, så blir ingen moms og slikt.

Gammel 19-11-10, 12:39   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Men da må man jo vente på dem. De jeg har hittil, har jeg kjøpt i par, men nå vurderer jeg å være helsprø og kjøpe enkeltlykter.

Hmm, der var man fire lyslykter rikere, og 500 kroner fattigere.

Sist redigert av Nera : 19-11-10 kl 12:45.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:41   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Ja, ein må jo vente...

Eg kunne tenke meg nokre store også, syns det var litt fint at eitpar av dei er høgare.

Gammel 19-11-10, 12:43   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte de lilla, men de var jo så dyre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:39   #16
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=15&MF=Iittala

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:40   #17
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kitchn har disse, men det ser ikke ut som om de har den i sort/grå:

www.traktoren.no

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:41   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

men fortsatt dyrare enn hos Royaldesign

Den raude er f.eks 140 kroner billigare hos Royaldesign enn hos Kitchn. Og det er enda dyrare i vanlige butikkar meiner eg.

Gammel 19-11-10, 17:11   #19
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

men fortsatt dyrare enn hos Royaldesign

Den raude er f.eks 140 kroner billigare hos Royaldesign enn hos Kitchn. Og det er enda dyrare i vanlige butikkar meiner eg.

Den nettbutikken må studeres nærmere! Takk for tipset

Gammel 19-11-10, 17:30   #20
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De er fine! Jeg fikk et slikt som gave (den ene gangen) jeg ga blod. Det ble med det ene. Blodgiving var dessverre ikke tingen i bingen for meg, selv om gaven var aldri så lekker. :sart:

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.