Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 12:29   #1
Sakura
Nybegynner

Sakura sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sakura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Beklager på forhånd hvis jeg poster i feil kategori. Er ny.

Lurer altså på hva barna deres skal kles i på 17. mai, om dere har kommet så langt i planleggingen da.

Her tenker vi på matrosdress, finnes etter min mening ikke søtere antrekk for små gutter

Sakura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:31   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Ihvertfall ikke matrosdress. Det er etter min mening det styggeste man kan ta på et barn.

Blir nok bunaden om den passer i år også. Han arvet den av onklene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:33   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten har Hallingbunad, men den er nok for liten nå. Må huske å sende den til svigermor så hun kan legge ut det som kan legges ut.

Jeg prøver å overbevise mannen om at en tur til fjells er gode greier, for jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg selv, heller.

Matrosdress er penere enn de der festdraktene fra H&M og sånn, synes jeg. Knotten hadde matrosdress da han var bitteliten.

Gammel 05-04-10, 12:35   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste skal spille i korps og antrekket blir deretter. De to yngste og faren skal ha på Telemarksbunad, mens jeg tar vel på meg et skjørt jeg har brukt utallige ganger tidligere på denne dagen.

Gammel 05-04-10, 12:38   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ivar på halvannet har nettopp overtatt slektas østerdalsbunad. Håper bare han får den på seg, for han minnet litt om Kristen Gislefoss da jeg prøvde den utenpå noen andre klær. Liv skal ha sin hverdagsbunad fra Hedemarken.

Bildet er fra 17. mai for to år siden.

Gammel 05-04-10, 12:38   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

16-åringen kommer nok enten til å gå i a) truse og dyne b) Vanlige klær c) Jobbeklær

Mellomsøster skal gå i korpsuniform og vil sikkert ha på seg noe etter endt spilling og lillesøster vil nok gå i bunad.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:41   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Dette minnet meg på at jeg må sjekke om jeg også har en liten "Kristen Gislefoss" i hus, eller om festdrakten passer lillebror.

Både storesøster og lillebror har arvede festdrakter etter pappaen og pappaens søster.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:47   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner ikke med å vite hva de skal ha på seg før ca. dagen før. Vi tar det peneste de har i skapet, that's it. Vanligvis kjole til storesøster og bukse med skjorte til lillebror.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:49   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Eldste på 14 kjører nok olabukse og skjorte eller annet som passer over gipsen. (Benbrudd og gips til lysken. )

For minsten blir det nok første 17. mai uten bunad, har kjøpt inn pensko (som erfaringsmessig alltid er håpløst å få tak i når det nærmer seg) og så har han penbukse, skjorte og vest.

Og jeg skal ha på meg bunaden min for første gang på 10 år, ENDELIG passer den igjen. (Hvem kom på at å gi bunad til konfirmasjonen er en god idé? Men på pluss-siden er jeg nå samme størrelse som jeg var til konfirmasjonen. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:49   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Aner ikke... Vet ikke hvordan 17. mai blir heller da jeg skal levere masteroppgaven min 18. mai (og hvorfor sitter jeg her og surfer, mon tro?).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:52   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Yngste skal ha bunad, mellomste passer nok ikke bunaden mer, så da blir det dress i alle tilfeller. Tenåringen er i mellomåret og er uten bunad i år. Hun er lang som bare det og det finnes ikke jentebuander i kista som passer. Neste år er hun konfirmant i ny bunad. Tenåringen kan få kjøpe seg skjørt eller kjole og pene sko og jakke.

En litt rar 17. mai etter å ha hatt bunadskledde barn hvert år i 12 år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:52   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å bruke by-torinn festdrakt de siste åra. Nå er største i str 98 - så den er for liten til storebror. Om han vil ha ny eller om han vil ha på seg noen av finklærne han allerede har (han har nemlig veldig mye fint takket være en shoppinggal mamma - som selger videre )

Gammel 05-04-10, 12:52   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det blir nordlandsbunad på lillebror, og sikkert dress på storebror.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ihvertfall ikke matrosdress. Det er etter min mening det styggeste man kan ta på et barn.

Det der syns jeg var en unødvendig kommentar.

Gammel 05-04-10, 12:54   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tenker nok at det blir en pen shorte og en pen sort bukse. Han er 11 1/2 år. Ingen av oss har noen gang hatt bunad men jeg ønsker meg veldig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:55   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her skal nok eldste gå i matrosdress. Han er skikkelig søt i den også.

Midterste må kanskje få noe nytt, det kommer an på om han skal gå i speiderflaggborg eller ikke.

Yngste har vokst ut av bunaden sin, men det er nok av pene kjoler i skapet, så det ordner seg sikkert.

Jeg gruer meg til 17.mai i år. To speidere i familien, og så har jeg fjerdeklassing og må stå på skolen og organisere leker i timevis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:56   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - den tid, det stress.

Gammel 05-04-10, 12:58   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei - den tid, det stress.

Samme her. Jeg raser nok rundt i hysteri 16.mai.

Gammel 05-04-10, 13:00   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Her skal nok eldste gå i matrosdress. Han er skikkelig søt i den også.

..han er kanskje matros? Eller Gakk-gakk, som de kaller det?

Jeg synes forøvrig at matrosdress er fint på små gutter, både 17. ami og julaften. Mannen er visst ikke enig. Men hva vi skal ha på barna på 17. mai, er nok avhengig av hva som er rent i skapet den dagen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:00   #19
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg gruer meg til 17.mai i år. To speidere i familien, og så har jeg fjerdeklassing og må stå på skolen og organisere leker i timevis.

Speidere i familien, hva innebærer det?

Gammel 05-04-10, 13:01   #20
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mari skal ha dette antrekket, bare med grå vest og langermet topp.
Stian skal ha dette antrekket, men med penbukse

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.