|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Beklager på forhånd hvis jeg poster i feil kategori. Er ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Ihvertfall ikke matrosdress. Det er etter min mening det styggeste man kan ta på et barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Knotten har Hallingbunad, men den er nok for liten nå. Må huske å sende den til svigermor så hun kan legge ut det som kan legges ut.
![]() |
#4 |
både her og der
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Eldste skal spille i korps og antrekket blir deretter. De to yngste og faren skal ha på Telemarksbunad, mens jeg tar vel på meg et skjørt jeg har brukt utallige ganger tidligere på denne dagen.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Ivar på halvannet har nettopp overtatt slektas østerdalsbunad. Håper bare han får den på seg, for han minnet litt om Kristen Gislefoss da jeg prøvde den utenpå noen andre klær.
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?16-åringen kommer nok enten til å gå i a) truse og dyne b) Vanlige klær c) Jobbeklær |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Dette minnet meg på at jeg må sjekke om jeg også har en liten "Kristen Gislefoss" i hus, eller om festdrakten passer lillebror.
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Jeg regner ikke med å vite hva de skal ha på seg før ca. dagen før.
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Eldste på 14 kjører nok olabukse og skjorte eller annet som passer over gipsen. (Benbrudd og gips til lysken.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Aner ikke... Vet ikke hvordan 17. mai blir heller da jeg skal levere masteroppgaven min 18. mai (og hvorfor sitter jeg her og surfer, mon tro?).
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Yngste skal ha bunad, mellomste passer nok ikke bunaden mer, så da blir det dress i alle tilfeller. Tenåringen er i mellomåret og er uten bunad i år. Hun er lang som bare det og det finnes ikke jentebuander i kista som passer. Neste år er hun konfirmant i ny bunad. Tenåringen kan få kjøpe seg skjørt eller kjole og pene sko og jakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Jeg har pleid å bruke by-torinn festdrakt de siste åra. Nå er største i str 98 - så den er for liten til storebror. Om han vil ha ny eller om han vil ha på seg noen av finklærne han allerede har (han har nemlig veldig mye fint takket være en shoppinggal mamma - som selger videre
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Jeg tror det blir nordlandsbunad på lillebror, og sikkert dress på storebror.
Det der syns jeg var en unødvendig kommentar.
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Tenker nok at det blir en pen shorte og en pen sort bukse. Han er 11 1/2 år. Ingen av oss har noen gang hatt bunad men jeg ønsker meg veldig.
![]() |
#15 |
Bare sær
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?Her skal nok eldste gå i matrosdress. Han er skikkelig søt i den også.
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?
..han er kanskje matros? Eller Gakk-gakk, som de kaller det?
![]() |
#19 |
Tilpasser tittel
|
Speidere i familien, hva innebærer det?
![]() |
#20 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|