|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Utemøbler av hvilket materiale?Hvilket materiale har dere på utemøblene? Er det et bevisst valg, og i så fall med hvilken begrunnelse? Er dere fornøyd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har bare hvitmalte tremøbler, fordi det er den stilen vi vil ha. Helt klart ikke det mest vedlikeholdsfrie, men det får så være. Forresten har vi også et par lyse "kurvstoler" av plastrotting når jeg tenker meg om, de funker fint sammen med tremøblene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har tremøbler fra Ikea. De har klart seg fint under tak (uten presenning over
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har forresten lyst på et slikt sett i plastrotting i tillegg i relaxavdelingen
![]() |
#5 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har plast. Lett å holde rent, lett å stable bort, lett å flytte på
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Jeg har aluminium, har ikke opplevd noe problem med varme.
![]() |
#7 |
guru advisor
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har bevisst valgt aluminium fordi det er lite vedlikehold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har oljet hardtre. Ville aldri valgt det igjen. Altfor mye jobb, og det blir stygt etter hvert.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 06-04-10 kl 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Jeg er redd sånne stoler som du viser, Cille, blir for ruvende hos oss. Det blir i alle tilfeller bare plass til fire-fem stykker, og da vil jeg heller ha benk og enklere stoler slik at vi kan ha flere middagsgjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har noe som ligner på Cille sitt etter å ha brent oss på dårlig kvalitet heltre flere ganger, de sprakk i armlener osv. (Ja, Mei, det gjorde vondt!
![]() |
#12 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Klok av skade holder vi oss langt unna treprodukter. Så late som vi er, blir blir det dårlig med vedlikehold. Men, om dere smører og maler jevnlig, er jo tre veldig fint.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?
Mine foreldre har hatt hvitmalte utemøbler i en årrekke. De har da holdt stand i minst 10 år. Et par av benkene har blitt malt om igjen, det må man nok regne med etterhvert.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har plastrotting. Det ser pent ut etter å ha stått ute i vinter, men vet ikke hvor mange vintre det tåler. Sittekomforten er veldig god.
![]() |
![]() |
#15 |
guru advisor
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Du får komme å se når vi tar alt ut, kanskje neste helg. Dette er litt sånn "sitte godt å spise"-aktig. Mens en benk blir mer sånn "beina opp i sofaen, å jeg er så mett jeg slenger meg nedpå litt"- aktig. Men skal hvite trebenker holde seg pene, og stå ute hele året trenger de nok puss og maling hvert år vil jeg tro. Du fikser det, du handywoman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?
Vi har tilsvarende dette, og er godt fornøyd. Nå har ikke vårt stått ute, så hvordan det ter seg da vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har også møbler fra IKEA, ligner veldig på de kokos viser frem, og vi er ikke fornøyd. Bordet har holdt seg sånn noenlunde, takket være iherdig oljing av svigerfar, men stolene har sprukket i armlener og blitt ødelagt en etter en. De oppbevares under tak om vinteren (kjelleren på garasjen), men det er mulig de ikke er så glade i kalde vintre. Vi må i hvert fall ut og kjøpe nye stoler i år, og det hadde vi ikke helt regnet med enda.
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har plastrotting, og er veldig fornøyd med det. Hadde tremøbler før, men det ga vi opp...
![]() |
#19 |
blid
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har teakmøbler som oljes hver vår, dvs det er tredje våren de tas fram nå og hittil har vi oljet de hver gang vi har tatt de fram
![]() |
#20 |
Ferdig!
![]() Sv: Utemøbler av hvilket materiale?Vi har hardwood oppe på verandaen. Hatt det i 5 år og det har holdt seg fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|