Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva ER det med trusestørrelsene?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 22:54   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hva ER det med trusestørrelsene?

Jeg hater å kjøpe truser. At kroppen min ser komplett latterlig ut i hipsters, som alle butikkene renner over av, er nå én ting. Etter litt leting pleier det å la seg gjøre å finne varianter med noe høyere skjæring, men problemet stopper ikke der. Hvorfor må alle strikkene være så sabla stramme? Jeg kjøper gjerne 2-3 størrelser større i truser enn i andre klær, men likevel hender det stadig at de er for trange. Har man ikke valker fra før, er man i alle fall garantert å få det etter at undertøyet har gjort sitt.

Er det bare meg? Er det noe alvorlig galt med kroppen min når den vegrer å finne seg til rette i et såpass alminnelig og nødvendig plagg? For en tid tilbake kjøpte jeg en 3-pakk med enkle bomullstruser på Bogerud tekstil. Ettersom dette ikke akkurat er kjent som noen trendy ungpikebutikk, hadde jeg et lønnlig håp om at plaggene var normale i størrelsen. Den gang ei - også disse viste seg å være dugelige valkeprodusenter av det nysgjerrige slaget. Da jeg stod og brettet sammen klær i stad, gjorde jeg en rystende oppdagelse. Det er knapt breddeforskjell på Bogerud-trusa i str. 40 og Livs KappAhl-truse i str. 5 år!

Hva gir dere meg? Ifølge størrelsestabellene til Ellos skal 5 år svare til et midjemål på 55 og et hoftemål på 62, mens målene for damestørrelsen 40 er hhv. 76 og 99. På de reelle plaggene er altså forskjellen ca. 4 centimeter.

Kanskje det ikke er meg det er noe galt med allikevel? Er jeg alene om slike problemer? Tips til gode truser mottas med takk!

Sist redigert av Bluen : 05-04-10 kl 23:15.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.