Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er du å bo sammen med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 14:59   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan er du å bo sammen med?

Hva slags person er du å bo sammen med?
(slags spinn-off av krevende barn tråden )

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:09   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er du å bo sammen med?

En helt fantastisk en...

Nei, seriøst, jeg tror ikke jeg er blant de letteste - jeg kan nok være både introvert og humørsyk innimellom, og da må jeg bare ha noen timer i fred og ro...Eller tror jeg mannen synes jeg er ganske grei? Vi er begge rolige personer, jeg dog noe mindre rolig...Jeg vet han "irriterer" seg over at jeg innimellom ikke forstår hvorfor jeg ikke kan redde verden (les: vil ha flere DB-katter), men det er nå så...

Det han virkelig liker, er at jeg er A-menneske (han er B), noe som gir meg noen timer alenetid om morgenen, slik at han kan våkne til en smørblid Høst og nybakte boller...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:11   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krevende og temperamentsfull. Jeg er glad det ikke er jeg som skal leve sammen med meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:11   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Litt vanskelig å svare på, syns jeg. Varierende, tenker jeg vi sier. Det skal jo ikke bli for kjedelig heller!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:11   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg er ålreit å sitte i samme sofa med, kul å snakke med, tar gjerne en tur opp på soverommet og tar en runde der, skryter av middagen han lager og sånn, og bitcher ikke for mye om noe særlig. Jeg lar han styre fjernkontrollen, for jeg har pc-en på fanget og min egen verden der.

Men stakkars menneske som bor sammen med et sånt ROTEHODE som meg! Jeg nærmest produserer rot, og liker ikke å rydde. Så det er der frustrasjonen ligger hos mannen. Han har mer enn en gang sagt at han flytter om jeg ikke skjerper meg.

Gammel 08-04-10, 15:14   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er nok ikke den kuleste å bo med. Jeg tiltrekker meg rot og hater å rydde, og å brette klær.

Men tror mannen er stor sett fornøyd like vel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:16   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig blid og positiv - men dessverre veldig lat når det gjelder husarbeide.
Uansett har jeg helt klart bodd sammen med meg enn mange andre om jeg har vært noen andre

Gammel 08-04-10, 15:16   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Er snill, jeg. Og sint som en lemen til tider. Ute av syne, ute av sinn-syn på rot (åpne skapdøren sakte om du ikke vil ha noe i hodet ) . Lite interesse for interiør. Kjeder meg fort, så trenger utfordringer på mange plan. Også er jeg opptatt av kvalitetsmat, det kan sikkert være litt plagsomt når man har lyst på noe fra en pose.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:21   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utrolig lat, og jeg hadde ikke giddet å bo med meg.

Gammel 08-04-10, 15:23   #10
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og mannen er svært ulike som personer, men har veldig like interesser. Heldigvis. Vi liker å gjøre de samme tingene, er enige om "hvor vi går" i livet, og har ganske like holdninger. Ganske introverte begge to.

MEN jeg er veldig følsom, mer "hva om"-bekymret, og ofte plages ofte av dårlig samvittighet eller at jeg ikke føler meg bra nok. Typisk kveld/natt-tankevirksomhet. Jo mer sliten jeg er, jo svartere blir det. Da får jeg lyst til å være oppe til jeg stuper av trøtthet. Slippe unna tankene. Mannen kan ta lettere på sånne ting, og funderer ikke så mye. Det kan være vanskelig for han å forstå hvordan folk kan føle rundt ting, som han kun vurderer ut fra fornuft. For han er det meste knyttet til rasjonalitet. Han kan derimot være unødvendig bekymret for ting jeg antar går bra (økonomi f.eks), og skal greie ut om alt som kan gå galt bestandig, noe som kan provosere meg noe voldsomt. Jeg kan være redd for at noen skal kidnappe ungene mine ja, men jeg er liksom ikke redd for å kjøpe og selge bolig. Så der kan det bli noen sammenstøt, der jeg tror mannen finner meg provoserende lite bekymret. Han er ellers kortsint, mens hos meg ligger det lengre og gnager, så der kan vi oppveie hverandre.

Mannen er veldig ordentlig, pertentlig, ryddig og nøye. Jeg er ikke så nøye med alt, men vet derimot alt som skal/må gjøres . Mannen er økonomisk og vil gjerne spare. Jeg vil bruke penger og leve nå.
Jeg bryr meg lite om å lage mat, bortsett fra hjemmelaget pizza en sjelden gang. Det er ikke noe jeg vil bruke verken tid eller energi på. Jeg kutter nesten ikke opp salat en gang, fordi det er kjedelig.

Hva er bra med meg? Jeg pleier ofte å tenke på om jeg kan se noe selv. Spør jeg mannen, så svarer han at jeg er en god mor. Det er det eneste han kommer på. Takk for det. Men jeg er kanskje ikke så verst der. Står litt på for dem. Jeg husker mye, organiserer mye og ordner slik at mannen slipper. Det faller ham lett å stole på meg. Jeg går inn i ting helt og fullt. Er engasjert. At jeg bekymrer meg for ting kommer sjelden fram i hverdagen.

Men er vel en typisk one-mans-dog. Ikke så veldig omgjengelig person. Jeg bruker særdeles lite tid på venneforbindelser, fordi det ikke er så viktig for meg, og vi ikke har så mye tid eller energi til sånt. Vi har et vennepar vi ser kansje 1 gang i mnd.

Sist redigert av Dronningen : 08-04-10 kl 15:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:28   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn midt på treet vil jeg si. Ingen av oss er neatfreaks, så det gjør ingenting om ting flyter litt. Vi deler på matlaging og rydder likt. Jeg vasker stort sett alle klær og sengetøy og gjør det egentlig med glede. Mannen hjelper til å henge opp og brette klær. Tror mannen synes det er kjekt. Jeg er stort sett blid og fornøyd og vi ler mye sammen. Jeg tar med glede min halvpart av barnestell, bading og legging.

Det som kanskje gjør meg litt irriterende er at jeg hater å måtte mase, og ting skulle helst ha vært gjort i går. Mannen er litt treg av seg og blir irritert når jeg står og tripper for å få noe gjort. Også sitter jeg vel kanskje litt mye med macen på fanget om kvelden, blir litt passiv av og til. Vi har gjort avtaler om det tidligere at vi skal sitte mindre på pc og være mer sammen, men vi må vel påminnes om det av og til.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:29   #12
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg er vedlig blid og positiv, men når det smeller og jeg blir sinna eller sur så bør de rundt meg løpe langt vekk. Det skjer heldigvis ikke så ofte, jeg har ikke noe pms. Men jeg tåler ikke hormoner i p-piller, da blir jeg et monster. Så dere kan tro jeg var festelig her for noe mnd tilbake, sluttet på p-pillen etter en mnd. Og kommer nok aldri til å prøve det igjen. Sambo sier selv jeg er en enkel person og bo sammen med. Han har fått positive komentarer fra kompiser, om at jeg altid virker så hyggelig og blid.

Jeg er hater rot og blir i dårlig humør av at det er rotete her hjemme. Jeg rydder og vasker mye og ofte. Sambo har egentlig mye den samme standeren som meg, men han har litt vanskliger og komme i gang. Så jeg kan bli sur og glefsete når det er rotete rundt meg.

Gammel 08-04-10, 16:39   #13
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er en kontrollfreak og et petimeter som ikke kan lage mat. Ellers er jeg grei, tror jeg. Litt lat og fjern innimellom, og kan glefse når jeg er sliten.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:41   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Et helvete vil jeg tro. Spesielt ved PMS og i eksamensstresset.

Men jeg er sinnsykt god i senga, så det veier liksom litt opp for det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:49   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Pluss: Lite kontrollfreak, overstyrer ikke mannen, "eier" ikke hverken barn eller hjem alene.

Minus: Rotekopp, lite effektiv i hus og hage, introvert, glemsk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:16   #16
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det som jeg vet er frustrenrende med meg er av jeg av og til kan være litt utydelig i kommunikasjonen. Bare litt. Av og til lissom. :himle.

Han i sms: "Kommer hjem så fort jeg kan"
og jeg svarer med "Ikke stress. Jeg har hentet, de krangler og bråker. Jeg har tatt to paracet for hodet..."
Han. "Supert. Hjemme før 19. "
Da blir jeg og tenker: skjønte han ikke at det betydde at han skulle kaste alt han hadde i hendene og komme NÅ!!? #¤%&#!

Jeg jobber med å SI det jeg EGENTLIG mener til både hans og min fortjeneste.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:19   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig jeg er ganske fin å leve med. Faktisk.

Eneste problemet med meg er vel den kroniske sykdommen min som følger meg litt, og medfører en del smerter. Men jeg tror at med tanke på hvordan det kunne vært så merker ikke min mann så alt for mye til det. Kanskje er jeg litt for flink til at han ikke skal belastes innimellom.

Jeg er flink til å lage mat, bake, være sosial og positiv. Jeg er ganske ryddig og veldig organisert. Jeg er litt dårlig på å gå ut med søpla og måke snø, men det tror jeg han kan leve med.

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 08-04-10 kl 17:25.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:24   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skramler lite med grytene, hinter veldig lite og er ganske lett å lese - for jeg sier det som det er. Det må være veldig praktisk, tenker jeg. Dessuten mener jeg at sex er den beste medisin for hodepine

Gammel 08-04-10, 17:41   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min og jeg er egentlig fra ulike planeter, men etter 17 år har vi lært oss å fungere bra sammen.
Jeg er snill og blid for det meste, men har kort lunte og kan nok mase mer enn hva godt er til tider. Det er mye latter og syk humor hos oss, det gjør underverker av og til.
Jeg liker å få ting gjort, han liker å prate om å få ting gjort.....

Gammel 08-04-10, 17:49   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er usedvanlig enkel, så lenge man holder ut å ikke få hel og full oppmerksomhet fra meg, at jeg til tider jobber døgnet rundt, at jeg ikke kan lage mat og at jeg ikke vasker klær med kjærlig omtanke.

Men, jeg har høy toleranseterskel for andres irriterende vaner, høy musikk, sære arbeidstider og latskap.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.