Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser og kvalitet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 22:07   #1
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fliser og kvalitet

Vi bygger hus og jeg har tilbrakt det meste av dagen i ulike flisbutikker i Oslo for å se på fliser til 2 bad, vaskerom og gang. Gikk i gang med stort pågangsmot og godt humør, men ble stadig mer forvirret og fikk etterhvert fullstendig beslutningsvegring ....
En av utfordringene er at utvalget er enormt og prisforskjellene likeså - også på det som ser ut som og blir beskrevet av betjeningen som ganske like fliser. Er det lavere priser på samme kvalitet eller er det en reell kvalitetsforskjell mellom fliser som selges på f.eks. Megaflis og på Flisecompaniet/Modena? HVilken kjede vil dere anbefale? Jeg er ute etter god kvalitet til relativt rimelig pris, på ingen måte luksusklassen.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 22:24   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser og kvalitet

Jeg vil anta at det er litt kvalitetsforskjeller ute å går.
Jeg ville uansett valgt gjennomfargede fliser til gulv. Det er vel der det er størst sjanse for at det blir skader; mister ting i gulvet osv.
Jeg fant mange fine fliser i en butikk på Ryen, i Ole Deviksvei og i Brobekkveien ( husker ikke hva noen av butikkene heter)
Og jeg er enig med deg at det er alt for mye å velge mellom. Man blir helt gal av å gå rundt å se.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 20:08   #3
Bodillen
Nybegynner
 
Bodillen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6
Bodillen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Fliser og kvalitet

Gjennomfargede fliser til gulv, ja, helt klart. Ellers tror jeg ikke man skal være så redd for å kjøpe rimeligere fliser mtp kvalitet. Vi kjøpte uanstendig dyre italienske mosaikkfliser til gulvet i dusjnisjen, og de har vi ikke vært fornøyd med i det hele tatt.

Bodillen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 20:20   #4
Gurli
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 39
Gurli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fliser og kvalitet

Tror også at dyrere fliser ofte er mer rette, dvs like i størrelsen. Særlig viktig på store fliser, hvor ujevheter synes bedre, og det er viktigere at de ligger rett.

Gurli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no