|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hva gjør du med avokadoen?Jeg kunne tenke meg tips på hvordan bruke avokado. Jeg har spist den på brødskiva med salt på, og det smaker forsåvidt greit det, men ikke sånn at jeg stønnet av nytelse... |
![]() |
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg har den i biter i salat. Eller jeg skraper ut fyllet, blander med rømme og krydder og putter tilbake i skallet - gjerne med reker og sitron på toppen. Eller så kan du få i deg mye avocado kamuflert i en smoothie.
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Guacamole! |
![]() |
![]() |
#5 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Deler den i to og legger rømme, litt løk og en del reker oppi.
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?på brødskive med skinke på
![]() |
#7 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg stikker i hvert fall ikke en stor kniv i steinen for å ta den ut. *avokadoskadd*
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 12-04-10 kl 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Guacamole.
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg lager med club sandwich med kylling og bacon. Så har jeg salat til med avocado. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg syns den er god som et mellommåltid. Da tar jeg ut stenen, og fyller kaviar i den delen der hullet er, og topper med salt og pepper. Litt rømme til er også godt.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Avocado er veldig godt på brødskive sammen med blåmuggost, og med litt pepper kvernet over.
![]() |
#13 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?En enkel og god salatniste: kylling i biter, avocado i biter og miniplommetomater delt i to. Nam nam! :gleder seg til jobb på mandag:
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg moser den sammen med hvitløk og litt majones og spiser på biff. Det er utsøkt nydelig. |
![]() |
![]() |
#15 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Mmm det hørtes himmelsk ut...-tror nesten vi må ha det til middag snart
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Hva gjør jeg med avocadoen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Da jeg spiste mais lagde jeg en kjempegod mais/avokado-blanding: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg ser på den i butikken. Løfter den. Klemmer forsiktig. Myser. Legger den tilbake komplett uvitende om hva den smaker eller hvordan jeg skulle brukt den.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg spiser den bar, kun med litt sukker på. Snadder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg synes avokado er kjempegodt til kokt torsk med poteter og smeltet smør. Altså helt ubehandlet, men som grønt tilbehør til fiskemiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|