|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bringebærparfait til sjokoladefondanter.. hvordan lager jeg?Mamma skal holde 50 årsdagen sin i morra, og jeg har fått i oppdrag å ordne desserten. Skal lage sjokoladefondanter ala Tinetoffs og ha vaniljeis på. Pappa ville vi skulle "freshe" den opp enda mer med noe bringebærsaus/parfait eller noe.. men jeg har aldri laget det før..
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: bringebærparfait til sjokoladefondanter.. hvordan lager jeg?Siden du skal ha is til, vil jeg si at det holder med bringebærcoulis? Varm opp bær og sukker og sil sausen. Skal du lage parfait, blir det jo mer arbeid, men bevares, det er godt det og. Jeg har ingen oppskrift, men det ligger garantert noe på nettet et sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
![]() Sv: bringebærparfait til sjokoladefondanter.. hvordan lager jeg?
så det er noe som heter bringebærcoulis også?? Takk, skal søke nå..
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: bringebærparfait til sjokoladefondanter.. hvordan lager jeg?Jeg serverte fondantene med vaniljeis og bringebærcoulis sist jeg lagde. Og så pyntet jeg med et par friske bringebær, siktet bittelitt kakao over isen og bittelitt melis over fondanten. Det ble kjempegodt og så skikkelig lekkert ut. Jeg har også pyntet med physalis, de er jo fine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Hvordan lagde du din bringebærcoulis?
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Supergod eggerøre: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Coulis er bare moset/silt bær/saft. Mos bringebærene lett og press dem gjennom en sikt for å få vekk frøene (gni med baksiden av en skje for å få alt gjennom). Du kan evt. ha i litt melis hvis du ikke synes det er søtt nok.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: bringebærparfait til sjokoladefondanter.. hvordan lager jeg?Jeg vet ikke hva det heter, men det blir veldig godt å ha frosne bringebær i foodprocessoren sammen med litt melis, og kjøre det til det er en tykk sorbetaktig masse. Etterpå pleier jeg å presse massen gjennom en sikt for å få bort frøene. Selv om den står i kjøleskapet en stund så holder den seg ganske tykk og deilig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|