Puppetry of the Penis skaper storm i bygda vår
Har dere hørt om showet Puppetry of the Penis?
I korte trekk, to komikere fra Australia som har satt opp et show bygget rundt alle underlige ting man kan lage med mannens intimanatomi. 
I påsken fikk min mann en telefon med forespørsel om han, med festivalen Midnattsrocken som tekniske arrangører, ville vært interessert i å ta showet til bygda på kort varsel.
Min mann, aldri redd for å stikke hodet frem, sa selvfølgelig ja.
Oi oi oi.
Det gikk ikke upåaktet hen ... 
Dagen etter at artikkelen om showet sto i en av lokalavisene, dukket det opp en anonym SMS på baksiden av en annen av lokalavisene, der det sto at en slik usympatisk mann burde trekke seg fra sin stilling som bookingansvarlig etter å ha trukket et slikt strippeshow til bygda.
Så gikk lederen for menighetsrådet ut i avisen og sa at han ble kvalm av hle greia og ba om at Midnattsrocken avlyste showet.
Før vi skjønte noen ting, hadde saken havnet ikke bare på forsiden av lokalavisas papirutgave, men på NRK Finnmarks nettsider samt nettutgavene av Finnmark Dagblad, Finnmarken og Nordlys ...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7076176
I dag har det vært nok en SMS bakpå lokalavisa der showet blir beskrevet som en vederstyggelighet og det oppfordres til demonstrasjoner foran det aktuelle utestedet på kvelden for showet.
Min mann og resten av arrangørene humrer i skjegget og takker og bukker for lassevis av gratisreklame, selvfølgelig.
Selv sitter jeg litt på sidelinjen og betrakter stormen i vannglasset med en smule forundring.
Ok, det er kanskje hverken høykultur eller stor kunst, dette.
Uten å ha sett showet er jeg ikke engang sikker på om det er stor humor, men det har jeg ikke tenkt å uttale meg om før søndag kveld.
Kanskje er det infantilt og lavmåls, det står alle i sin fulle rett til å mene.
Men derfra til å oppfordre til demonstrasjoner, be om å få showet stoppet, komme med personkarakteristikker, be om bookingsjefens avgang og i tillegg ren sabotasje (flere av plakatene har blitt revet ned nesten like fort som de kom opp) er det vel et stykke?
Så slik er stoda i bygda vår i dag.
Vi tipper showet kommer til å bli en suksess uavhengig av, eller kanskje også på grunn av, motbøren og kritikken.
Hva mener dere?
Overreaksjon eller berettiget harme?
Russehumor eller stor komikk?
Det som er sikkert, er at min mann og Midnattsrocken har røsket litt liv i bygda atter en gang.
Og jeg synes ærlig talt at det trengs iblant.