Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fjellsko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 12:18   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Fjellsko

Mine fantastiske Lowa ankelhøye fjellsko i goretex er helt utslitte og jeg trenger nye. Tenkte å bestille på nett, men alle norske nettsteder er utsolgt i min størrelse.

Hva slags ankelhøye fjellsko har du og er du fornøyd?

De må være ankelhøye, stive(men ikke for stive), såle med godt grep på de fleste underlag, og gjerne se bra ut. De bør være så vanntett som mulig i tillegg.

Gammel 14-04-10, 12:19   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg er selv på leting og snylter på tråden din.

Gammel 14-04-10, 12:22   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er selv på leting og snylter på tråden din.

Bare hyggelig.

Gammel 14-04-10, 12:46   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har halvhøye cordura/gore-tex støvler fra Scarpa. Men det kan jo være så mangt, og jeg husker ikke modellnavnet. Men jeg er veldig fornøyd. Fikk god hjelp til å kjøpe dem på Sport1 i Storgaten (Oslo). Egentlig hadde jeg bestemt meg for noen andre, dyrere, men ekspeditøren så på føttene mine og hentet disse istedenfor.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 23:42   #5
hera
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2010
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har nokså kraftige Raichlesko i nubuk, med goretex. Fantastisk gode. Det er jo mange gode sko på markedet, både Lowa, Crispi og Raichle er ting jeg kan anbefale. Men det viktigste er jo at du får en sko til akkurat ditt bruk, og at lesten er bra for din fot. Crispi, f.eks. er en bra sko, men passer ikke til min fot i det hele tatt. Er du fornøyd med Lowas lest ville jeg ha gått for det samme merket nå - de har jo mange modeller å velge i.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 08:28   #6
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Lasportiva, modell Tibet og er utrolig fornøyd med dem! De er i nubuk, men har gtx-membran under. Det er to ting jeg liker spesielt godt; det første er at de er lette, - har også et par gode, kraftige Crispi-støvler, men bruker dem aldri lenger fordi de oppleves tunge sammenlignet med lasportiva-skoene - det andre er at de er 100 % vanntette over tid. Jeg har gått England på tvers i dem, fra Irskesjøen til Nordsjøen i konstant regn og flomvær og jeg var den eneste i gruppa som holdt meg tørr på beina. Ble ikke vår før jeg vasset til knes i Nordsjøen og det hadde jo ingenting med skoenes vanntetthet og gjøre. Også på andre turer med høy fukt- og gjørmefaktor har jeg disse støvlene holdt vannet ute.

Jeg holder meg også varm i skoene selv om jeg har vadet elver med dem. Har gått i timevis og vært gjennomblaut, men ikke kald. Bruker gode sokker, da.

Anbefales på det varmeste!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:00   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, Retz! Høres bra ut. Pris på disse da? :stålsetter seg:

Gammel 16-04-10, 09:05   #8
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Oi, Retz! Høres bra ut. Pris på disse da? :stålsetter seg:

Bare senk skuldrene, ikke så verst pris på disse: 1999 kr på Oslo sportslager.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:06   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte mine Crispi fjellsko for vanvittige 18 år siden, og selv om de har vært i hyppig bruk er det fremdeles gode. Jeg har vært veldig snill med dem og impregnert dem nesten hvert år med minkfett (er det ikke det det heter?).

Jeg kan vade med de også uten at jeg blir våt på bena. Dog får jeg gnagsår hvis jeg ikke bruker skikkelige sokker. De er fremdeles mørkere bak på den ene helen (ja, gjennom hele skoen) etter at jeg la ut på 6 dagers fjelltur med bare bomullssokker da jeg var 18. Sånt lærer man av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.