|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Foreldrebetaling når foreldre er trenere | |||
Ja, vi betaler selv om foreldre trener og syns det er helt rett |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Ja, vi betaler selv om foreldre trener og syns det er urettferdig |
3 | 12,00% |
Nei, vi betaler ikke når foreldre er trenere og syns det er riktig |
5 | 20,00% |
Nei, vi slipper å betale som trenere, men hadde ikke reagert om vi måtte |
1 | 4,00% |
Dustepoll |
4 | 16,00% |
Deltakere: 25. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg er trener for håndball-laget til eldstepia og har vært det en hel sesong nå. Vi er to trenere som begge har barn på laget. Trening en gang i uka + planlegging og turneringer og litt småadministrasjon.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-of på deltar du i frivillige verv.Mannen min sitter i styret i idrettslaget og våre barn betaler ingenting for allidretten. |
![]() |
![]() |
#3 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg kan ikke svare i pollen, for her er vi ikke medlem av en idrettsklubb enda. Men jeg synes det er rett og rimelig at barn av trenere ikke trenger å betale. Hadde ikke noen stilt opp frivillig som trenere, så hadde det vel ikke vært så mange å kreve betaling av heller, tenker jeg.
![]() |
#4 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Svarte Ja, vi betaler selv om foreldre trener og syns det er helt rett
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Får du lønn for trenerjobben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"
Jeg har ingen personlige erfaringer, men hadde nok blitt temmelig muggen om jeg ble avkrevd lik betaling dersom jeg hadde stilt opp på den måten
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg har ikke erfaring fra idrett, men har vært speiderleder i mange år. Der var det ikke nok med at barn av ledere måtte betale - men ledere måtte også betale full kontigent... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"
Som om speidern trengte enda en spiker i kista her i huset
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg har foreløpig ikke barn i den alderen, men jeg syns det er merkelig at barn av treneren må betale på lik linje med barn som ikke har foreldre som stiller opp.
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg både slipper å betale, OG får betalt. Jeg trodde jeg trente ungene gratis, mot at jeg fikk slippe kontigent.
![]() |
#12 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"I vårt idrettslag får voksne som er frivillige gratis medlemsskap, ungene betales det fullt for. Slik må det være i vårt idrettslag, for det er såpass mange frivillige foreldre, at skulle alle deres barn trent gratis, hadde det vært lite inntekter for klubben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Hos oss betaler barn av oppmann og trener like mye som de andre. Jeg er litt usikker på hva jeg synes er rett egentlig. Medlemsskapet i idrettslaget må nesten være likt for alle. Men det er jo ikke store summen. Treningsavgiften derimot... hvis det er slik at noen foreldre stiller hver uke gjennom hele året som trener og de andre har vaffelsalg i bod 2 ganger i året, synes jeg det er helt fair at barna til treneren ikke betaler treningsavgift. Gitt at det ikke er lønnet arbeid. Hvis det derimot er en aktivitet hvor veldig mange av foreldrene gjør stor innsats på forskjellige områder blir det vanskelig i praksis å la noen slippe unna treningsavgiften da det ville blitt veldig dyrt for de andre.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Vi har ikke så store unger enda.
![]() |
![]() |
#16 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Spin-of på deltar du i frivillige verv.Jeg er fersk nestleder i svømmeklubben her i byen.
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Hvis noen foreldre gjør betydelig mye mer gratisarbeid enn resten av foreldrene synes jeg det er rettferdig at barna ikke betaler treningsavgift, som en slags påskjønnelse/anerkjennelse. Hvis alt går på omgang blir det en annen sak.
![]() |
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"Jeg syns det er litt vanskelig å svare på pollen, for her er det slik at trenerbarna slipper treningsavgift, men ikke klubbavgift og forsikring. Oppmann-barna slipper det ikke. Dette er en rettferdig ordning syns jeg, da trener bruker mye tid på barna.
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Spin-off av "Deltar du i frivillige verv"I vår klubb får trenerne betalt og da betaler barna og trenerne fullt medlemsskap og treningsavgift.
![]() |
#20 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Spin-of på deltar du i frivillige verv.Mann er judo trener og eneste vi bestaler for turbo er forsikringen til NJF på 200 kr eller hva den er for unger under 12 år.
![]() |
|
|