|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() BesøkshjemVi har blitt spurt om vi vil være besøkshjem for et barn på samme alder som vår midterste.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: BesøkshjemVi var besøkshjem i to omganger da vi bodde nordpå. Første gangen hadde vi ikke barn selv, og hadde et søskenpar hver fjerde uke som hadde eget rom. Andre gangen fikk vi en gutt på alder med vår eldste, og da hadde vi ikke eget rom til ham. Han lå på madrass inne hos gutten vår. Det er en veldig fin erfaring å ta med seg, selv om det er litt styr og pes de helgene barnet er der. Og jeg mener det at skal man først gå inn på en sånn avtale så skal man være forberedt på å binde seg for en tid. I og med at dere kjenner barnet allerede ser jeg ikke noen grunn til å frykte det? |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BesøkshjemVi er besøkshjem for to. Har egentlig aldri opplevd det som problematisk med oppbunden tid - vi har hatt veldig klare avtaler på hva som var minimum, men stor fleksibilitet i forhold til ekstrabesøk. Det har det i perioder vært svært mye av. Oppfølgingen fra barnevernet har vært fra grei nok til direkte elendig (byttet barnevernstjeneste i løpet av oppdragstiden), men samarbeidet med barnas familie svært godt. Én av de to tingene bør helst være på plass, synes jeg.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: BesøkshjemJeg var besøkshjem før jeg fikk egne barn, annenhver helg i 3 år, til en multifunksjonshemmet gutt. Den beste erfaringen jeg har gjort i hele mitt liv, absolutt og udelt en positiv opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|