Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil for lange barn ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 11:10   #1
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bil for lange barn ...

Vi har begynt å se litt uforpliktende på erstatning for min lille og snertne Mazda 323F. Den begynner å komme med ulyder her og der, og jeg aner at tusenlappene vil flagre. Bilen er 15 år gammel og jeg aner ikke hvor lenge den vil holde.
Så jeg titter litt rundt på andre små biler - med bagasjerom som er bedre egnet til hundebur. Gjerne diesel. Og med hengerfeste. Citröen C3 har jeg sett på.
Men plutselig slår det meg at vi har en annen utfordring. Stesønn - som ikke er 14 år ennå - har vokst og nærmer seg nå 1,90 på strømpelesten. Han har allerede nå problemer med å sitte kommfortabelt i 'storbilen' vår - C5-en. Vi snakker i tillegg om å få oss en hund til etter hvert.

Hva ville dere gjort? Erstattet C5-en (2002-modell) med en bil som passer bedre og reparert Mazdaen? Solgt Mazdaen til høystbydende og kjøpt en ENDA større bil og beholdt C5-en?
Og hvilken bil er det som kan ha en langlemmet tenåring i baksetet på langtur? Langtur er her Vestfold-Vesterålen, med innlagt overnatting en natt eller så... Bilen må i tillegg ha plass til feriebagasje og hundebur og IKKE koste skjorta.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:17   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil for lange barn...

Jeg har en veldig lang Svoger. Han sitter uten problemer bak mannen i både mazda 6 og mazda 626 som vi har. Vi har kjøpt disse bilene for å ha veldig god plass til bakovervendt sete.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:22   #3
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil for lange barn...

Hvordan er det da med feriebagasjeplass og plass til ett eller to hundebur i de bilene?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:30   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil for lange barn...

Er en stor stasjonsvogn så er ganske god plass. Vet ikke sammenlignet med andre stasjonsvogner men vi føler vi har godt med plass.

Mazda 6 bilde jeg fant på internett:


Her er 626:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:29   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Hvilken type hund er det snakk om - mao. hvor store bur? Skal man ha to bur til større hunder blir det få vanlige stasjonsvogner eller flerbruksbiler som gir noe særlig plass til overs.....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:32   #6
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Vi hadde Mazda stasjonsvogn, med hundebur til stor Riesen var det ikke så mye ekstra plass til bagasje.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:34   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Jeg er helt fra meg av begeistring over plassen i nye Skoda Superb!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:34   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Ford Mondeo har god plass til lange både foran og bak. Det var faktisk den avgjørende grunnen til at vi kjøpte den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:41   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Honda-crv. Den har deilig langt ned til gulvet fra setet bak, og enorm bagasjeplass, særlig den ikke helt nyeste modellen. Den nyeste vet jeg ikke.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:50   #10
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Det er snakk om en cairn terrier som det minste og en pincher som det største. Honda CRV har jeg sett på - etter å ha hørt at moren min prøvekjørte en sånn i fjor. Jeg har også sett på Hyundai Santa Fe. Jeg tror det må bli en bil av den typen/størrelsen der når vi skal bytte. Heldigvis trenger det ikke å skje i år - feilene på min lille 323F kommer på under 10', og da fikser vi den og begynner langtidsplanlegging.

Spørsmålet vi sitter igjen med blir vel mer hvordan vi rent praktisk kan løse lang slamp i baksetet på ferietur.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 23:10   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Er du og mannen din høye da? Gutten må jo nesten sitte bak den som er lavest, med forsetet i en sånn posisjon at man deler best mulig på plassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 23:20   #12
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Jeg er ei lita flis sånn sett - og han setter seg som regel bak meg når vi kjører. Det er bare det at det kan slite litt på rygg og ben på lengre turer, og det er dumt. Jeg pleier å bytte med han av og til sånn at han får sitte foran som passasjer innimellom, men jeg tenkte å være litt føre var når han bare vokser så mye som han gjør.

Men hvem vet - kanskje han ikke vil være med oss på ferietur til Nord-Norge neste gang?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 08:45   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Honda-crv. Den har deilig langt ned til gulvet fra setet bak, og enorm bagasjeplass, særlig den ikke helt nyeste modellen. Den nyeste vet jeg ikke.

Den nye har enda større bagasjerom.Men setene har jeg ikke sett på.
Sniket bare på en helt ny som sto utfor jobb med bagasjerommet åpent



Honda Accord tourer, bedre plass i baksete en C5(svigers har 2003 c5 og vi hadde større plass i Accorden da vi hadde den som leibil)
Stooort bagasjerom men ikke så høyt som på CRV`en men bredere og lengre.

Accord Tourer har større bagaserom en de fleste andre biler, nye Vectraen har 5 liter mindre bagasjerom men mindre baksete

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:44   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

Skoda Superb er jo noe man kanskje bør se på om man skal kjøpe helt ny bil. Meget god benplass i baksetet (ingen i samme segment som matcher egentlig) og stort bagasjerom. Noe avrundet bak slik at burene evt. må stå et stykke inn eller være tilpasset bue. Men det blir mange biler nå som blir ganske buet bak.

Biler som Superb og andre stasjonsvogner får større areal i bagasjerommet enn SUV-ene. Noen av SUV-ene blir litt høyere under taket bak.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:00   #15
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil for lange barn ...

*update*
Vi vurderer å bytte inn begge bilene nå. At jeg skal kjøre en Citröen C3 Picasso og at mannen skal ha en lik den han har nå (C5) - bare diesel. Vi regner litt frem og tilbake og er i dialog med forhandler på dette - og det er overkommelig å kjøpe en helt klin ny C3 Picasso ser jeg. Sannsynligvis blir det noe annet enn Mazda på meg uansett.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no