Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem fra i fjor

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 10:24   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Spørsmål

Solkrem fra i fjor

Hvordan er dette igjen med å bruke solkremer fra ifjor? De har ligget kjølig hele tiden. :glemsk:

Gammel 16-04-10, 10:26   #2
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkrem fra ifjor

Jeg bruker de. Jeg mener å ha lest at solbeskyttelseseffekten reduseres noe over tid, men at de likevel er "gode nok" etter ett år. Jeg se om jeg kan google fram noe som understøtter det.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:29   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkrem fra ifjor

Aftenposten refererer til en test som ble gjort i fjor.
Der står det at med riktig oppbevaring, mørkt og under 25 grader med korken godt skrudd på, så skal det fint gå an å bruke solkremen året etter.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:32   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem fra i fjor

I tillegg har de fleste solkremer utgangsdato, som du kan forholde deg til om de har vært oppbevart riktig. Jeg har mine i kjøleskapet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:42   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg brukar dei. Men når me skal til Hellas i vår, tar eg med nye solkremar. Dersom det no skulle vise seg at dei ikkje beskyttar like godt, så er det greit å finne ut det i Norge, i vårsola, i stadenfor å bli svidd i den sterke Middelhavssola.

Gammel 16-04-10, 10:53   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er kynisk nok til å tro at de fleste solkremer (som ikke er fra helsekost) er fulle av konserveringsstoffer, og at de faktisk er laget for å være holdbare mer enn i ett år. Dessuten merker man på lukt og konsistens hvis noe er galt. Ikke skjønner jeg hvorfor tilsatte stoffer plutselig skal slutte å fungere, heller (dette gjelder kjemiske filtre), så lenge produktet er oppbevart på god nok måte.

Kremer med fysiske filtre (gjerne barnesolkremer, tilsatt sink- og/eller titandioksid) har høyere holdbarhet, ville jeg tro, rett og slett fordi sink/titan-partiklene reflekterer sollyset, og ikke forsvinner av seg selv.

Gammel 16-04-10, 11:11   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier bruke dem i vårsola hjemme i alle fall. I år var den bare rett og slett borte, derfor ny solkrem innkjøpt i april. (Den var ikke borte i påska, så hvor den tok veien er høyst uvisst...)

Gammel 16-04-10, 13:22   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster smårester, men de flaskene det er mye igjen på fra i fjor bruker jeg, men tar høyde for at de kanskje ikke har så god faktor lenger som det står utenpå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:35   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Da satser jeg på at de kan brukes og kjøper nye før Spania tur. Lille har fått ny solkrem i år allerede.

Gammel 16-04-10, 23:30   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hvertfall hørt at kremer med fysisk filter holder seg bedre enn de med kjemisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.