|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Solkrem fra i fjorHvordan er dette igjen med å bruke solkremer fra ifjor? De har ligget kjølig hele tiden. :glemsk:
![]() |
#2 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solkrem fra ifjorJeg bruker de. Jeg mener å ha lest at solbeskyttelseseffekten reduseres noe over tid, men at de likevel er "gode nok" etter ett år. Jeg se om jeg kan google fram noe som understøtter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solkrem fra ifjorAftenposten refererer til en test som ble gjort i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: Solkrem fra i fjorEg brukar dei. Men når me skal til Hellas i vår, tar eg med nye solkremar. Dersom det no skulle vise seg at dei ikkje beskyttar like godt, så er det greit å finne ut det i Norge, i vårsola, i stadenfor å bli svidd i den sterke Middelhavssola.
![]() |
#6 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Solkrem fra i fjorJeg er kynisk nok til å tro at de fleste solkremer (som ikke er fra helsekost) er fulle av konserveringsstoffer, og at de faktisk er laget for å være holdbare mer enn i ett år. Dessuten merker man på lukt og konsistens hvis noe er galt. Ikke skjønner jeg hvorfor tilsatte stoffer plutselig skal slutte å fungere, heller (dette gjelder kjemiske filtre), så lenge produktet er oppbevart på god nok måte.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Solkrem fra i fjorVi pleier bruke dem i vårsola hjemme i alle fall. I år var den bare rett og slett borte, derfor ny solkrem innkjøpt i april. (Den var ikke borte i påska, så hvor den tok veien er høyst uvisst...)
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Solkrem fra i fjorJeg kaster smårester, men de flaskene det er mye igjen på fra i fjor bruker jeg, men tar høyde for at de kanskje ikke har så god faktor lenger som det står utenpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Klare sjøl
Hvor: Oslo
![]() Sv: Solkrem fra i fjorDa satser jeg på at de kan brukes og kjøper nye før Spania tur. Lille har fått ny solkrem i år allerede.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Solkrem fra i fjorJeg har hvertfall hørt at kremer med fysisk filter holder seg bedre enn de med kjemisk.
![]() |
![]() |
|
|