|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Dermed må jeg vel kjøpe meg en ny en hvis jeg skal prøve meg på det skjørtet. Sist redigert av Slettet bruker : 01-05-10 kl 09:41. |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Jeg har sett på den her. |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Jeg er ikke kjempegod på symaskin, men de fleste har vel en vanlig symaskin i tillegg til en overlock.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Men det holder ikke med bare en overlock altså? Sist redigert av Slettet bruker : 01-05-10 kl 09:41. |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Altså, det kan hende at du klarer deg med en overlock, men den syr vel bare sånne overlock-sømmer?
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Aha - de uten er jo mye billigere. |
![]() |
![]() |
#7 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Overlock er litt for viderekommende, etter hva jeg har forstått. Jeg har den easy jeans og i den grad den har vært brukt har je g vært fornøyd!
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Dette kan jeg like. Da kan jeg jo sjekke bruktpriser. Sist redigert av Slettet bruker : 01-05-10 kl 09:41. |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Easyjeans ser fin ut. Men firetusen er litt i overkant for tiden. |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Jeg har Easyjeansen, og kan anbefale den på det varmeste for hobbysyersker!
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Er det sikksakk man bruker når man syr skjørt av jersey? |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Kremt... Nå er ikke jeg noen ekspert, men når man syr med overlocksøm trenger man f.eks. ikke gå over kantene på stoffet med sikksakk først - det syr stoffet sammen, samtidig som det kaster over, så det ikke rakner. Det sparer en altså for en god del arbeid.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Aha. |
![]() |
![]() |
#16 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Jeg kjøpte Easyjeans etter en tilsvarende tråd her inne. Jeg klarte å tre den feil et par ganger, da blir det bare floke. Og så tror jeg kanskje "foten" er litt ødelagt, en fjær som stikker ut eller noe. Den har ikke vært flittig i bruk, men jeg vil nå tro at den duger til formålet. (Legge opp bukser, lage gardiner, samle støv)
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Du kan sy nesten alt med overlock, men for å sy stikninger og knapphull trenger man vanlig symaskin i tillegg. De supplerer hverandre. Easy Jeans er en veldig OK maskin. Jeg har Easy Jeans og en kombomaskin (en overlock som også er coverlock).
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg mangler en symaskin. Hva slags bør jeg kjøpe meg?Etter å ha studert symaskiner en stund, og forsøkt å se for meg at jeg skulle få det til, viste det seg at makeyourownjeans syr skjørt også - da ble det ikke i akkurat det stoffet jeg ville ha, men det ble skjørt. Det ble litt dyrt for en maskin som syr skikkelig all den tid jeg ikke vet om jeg egentlig kan sy. |
![]() |
![]() |
|
|