Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er loppemarked blitt dyrt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-10, 19:57   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Er loppemarked blitt dyrt?

Ja hei alle sammen. jeg og min mor er loppemarked elskere! og stolte av det!
Jeg elsker gamle ting virkelig elsker å rote rundt i gamle ting! Men så var vi altså på loppemarked i bærum og vi skulle kjøpe noen klær fant tre stykk som var sånn passe tenkte jeg bare kunne kjøpe det for morroskyld for lite penger de ville ha 150 kroner for det!! jeg mener jeg for det billigere på ebay og det inkludert frakt. Var en del andre som også reagerte på prisnivået feks to gamle skistaver skulle de ha 1000 kroner for fordi det mente det var "antikk". Jeg liker å pusse opp møbler men med dagens priser samt jobben og produktene som må til for oppussingen i tilleg lønner det seg snart ikke mere. Dette er da oslo vest bærum jeg snakker om vet ikke hvordan det er andre steder.

Så hva er deres forhold til loppemarked og hva synes dere om prisutviklingen kontra for bare noen år siden?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:02   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er loppemarked blitt dyrt?

Noen loppiser gidder jeg knapt innom, både fordi de er veldig dyre, og fordi de ikke følger "loppereglene". -Slipper folk inn før åpningstid. Lar folk legge av saker til seg kvelden før loppemarkedet. Dårlige rutiner, slik at de blant annet selger ting som allerede er solgt. Andre loppemarkeder er slik de skal være, både når det gjelder pris og orden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:21   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Loppis er knallgøy, og nei, jeg synes ikke det er spesielt dyrt. Men nå har jeg ikke vanket der i så mange år, da, og er ikke nevneverdig interessert i antikvitetsaktige greier i alle fall.

Vi holder oss stort sett innenfor Oslo, men mye på vestkanten.

Gammel 17-04-10, 20:31   #4
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er et par store loppemarkeder her i byen i løpet av et år, mye ræl men endel ok også. Dyrt er det hvert fall ikke. Slamlomsko og støvler (ser at de er brukt,men ikke slitt) til 70,- en pose med barneklær(så så godt som ny ut) i merket Timberland, Bergans, Gant,++ til 30,-
Det dyreste er maten og godisene de selger der. 15 kroner for en vaffelplate synes jeg er dyrt

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:33   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Noen er nok overpriset. Jeg var på ett av de i dag, de 2 adndre hadde greie priser.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:38   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er overpriset, spesielt på gamle ting som mange leter etter. Greit nok, tilbud og etterspørsel etc, og hvis det er noen i loppisarrangementskommiteen som også vet hva man ser etter, kan det vel fort prises litt opp kanskje.

Gammel 17-04-10, 20:53   #7
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

prises litt opp men altså tusen kroner er jo helt villt! de hadde ett servise til 2000 kroner mange ting til 500 osv. Jeg synes rett og slett hele ideen bak loppis blir borte... Og når jeg komenterte det og prøvde å prute litt fikk jeg til slutt bekjsed om at "ja men det jeg må tenke på at det går til en god sak" det var liksom litt sånn siste utvei for å forsvare prisene sine.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:57   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dette hørtes jo dyrt ut - men på den annen side - det var noen som hadde kjøpt en trip-trap til 20 kroner - det synes jeg også er litt snålt. Er ikke poenget at de skal tjene penger? De hadde vel glatt fått solgt en sånn merkevare til 200 uten at noen reagerte på det.

Altså - det kan godt være billig, og det bør det nesten være, for det er det som trekker folk - men det er jo ingen vits i å gi bort dyre ting, da blir det ingen inntekter.

Gammel 17-04-10, 21:05   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min erfaring så langt er at de har dratt opp prisene på endel ting som er populære f.eks fattigmannssølv.
Andre ting kan være overpriset, men det er ofte lett å prute ned til en ok pris allikevel. I dag fikk vi oss tre store glassboller og et fat fra Kosta Boda (ny pris 1200,- det vet vi for vi samler) for 300,- Jeg fikk skinnveske og nesten nye skistaver for 30,- og et par ubrukte sko fra Gabor til 10,-
Må nok en liten tur i morgen også.

Gammel 17-04-10, 21:10   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Min erfaring er at det kommer helt an på loppemarkedet - og når man kommer. Tidlig lørdag kan noe være overpriset - sent søndag betaler man som regel det man vil.

I dag fant jeg en kommode på ett loppemarked, som jeg prutet ned til 200, men forlot. Neste loppis var akkurat samme kommode fastpriset til 500. Tredje loppis fant jeg en kommode, som ble tilbydt meg for 75 kroner. Da hadde jeg ikke hjerte til å prute en gang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.