|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En familie med ulik søvnrytme/-mønsterDet er virkelig ingen fordel å være utpreget A-menneske når venner ikke er det! Sønnen min vil være med venner som er lenge ute og koser seg i det fine været, men blir grinete og frekk når han er alene med familien igjen fordi han er utslitt og stuptrøtt. Han merker ingenting før grensen er nådd for lenge siden! Jeg tror virkelig ikke det er mulig å vri søvnmønsteret til å legge seg senere og stå opp senere. Synd at vennene ikke er A-mennesker som han! For han ville det vært perfekt å starte dagen i 7-tiden, men da ligger vennene hans i sin dypeste dvale.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterBarna er foreløbig rimelig a-mennesker her. Det endrer seg nok, gitt at faren er b-mennske og jeg befinner meg langt uti alfabetet. Sammen med resten av familien jeg har vokst opp i. Gi oss et par dager sammen og vi sitter oppe til 4-5.
![]() |
#3 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterNår skifter unger bokstav? Jeg husker at jeg gjorde det i 7 års alderen, men ser ikke ut som det har smittet over på sønnen.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterMine unger er 6 og 8 og har ennå ikke skiftet bokstav. De er ikke mulig å forandre på heller, selv ikke i løpet av en 8-ukers sommerferie hvor de tvangslegges sent. De våkner like forbanna tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønster
Høres kjent ut! Den store lettelsen kom først da de fant ut at det var stas å stå opp selv og ble sure hvis faren stod opp like etter dem. Null problem å bli i sengen en stund til!
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det har vi gjort noen år, men det hender de bråker eller krangler. I dag fikk seksåringen hysterisk anfall klokka seks og hylte som en stukken gris. Jeg trodde han hadde ramlet ut av køysenga, men det viste seg at han manglet en legobit og var rasende fordi ingen ville hjelpe ham å lete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
... med mjuke pigger...
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mine to har i grunnen alltid elsket å sove, og ingen av dem har våknet noe særlig tidligere enn rundt 7-7.30 frivillig, men eldste skiftet vel bokstav for alvor for et par år siden, nå kan hun være oppe til langt på natt om hun får lov (det får hun feks. av og til på ferieturer, nyttår osv) og sover som regel til tidligst 9 i helgene, som regel våkner hun kun pga. at vi andre står opp. Yngstemann sover til rundt 7.30 i helgene, men gjerne også til 8, 8.30 om det er helt rolig i huset.
![]() |
#10 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterDet er absolutt en fordel mtp skolen at barn våkner relativt tidlig, men det er forskjell på relativt tidlig og grenseland natt-grytidlig!
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterJa jeg er i grunnen veldig glad jeg er blitt forskånet fra å ha "jippi nå er det morgen, klokka er 5-6"-barn, slik endel av vennene mine har/hatt.
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
mm, det er virkelig ingenting å juble for at det er morgen!
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterBarna mine er a+ vil jeg si. De er den typen som helst sover til 7, men de gjør foreløpig ikke mye forskjell på hverdag og helg/ferie. De ligner meg, og jeg trives ganske godt med deres mønster. Jeg gleder meg likevel til de blir så store begge to at de kan legge seg seint og sove lenge dagen etter. Det er det jo en del av oss som kan...
![]() |
#14 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterVi er på samme bokstav her i huset! Poden kan sove til både 10 og 10.30 i helgene, og det er veldig deilig
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterJeg byttet vel ikke bokstav før rundt ungdomsskolen... Men jeg er vel ikke mer enn A/B nå, ikke utpreget B. Men guttungen er A, sånn type 5.30-6 til tider. Men han er "baby" enda, så vi håper på bedring.
![]() |
#16 |
WF: BNBE
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterJeg er, og har alltid vært B-menneske. Mannen er også glad i å sove lenge. Man kan jammen lure på hvorfor begge våre insisterer på å stå opp før sju hver eneste dag.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer har vi fått et A-barn, sove til kl 7 er fakstisk ganske lenge her i huset. Nabovennen er stikk motsatt, der er de ofte ikke oppe når Snuppa ringer på kl 11 en lørdag. Det er litt kjedelig ja, hun går og venter og venter, men det får hun bare tåle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterVåre barn får forresten ikke lov til å stå opp før klokka 7. Hvis vi slipper opp der, står de opp i otta og bygger lego eller spiller på tv. Og blir sure og tverre utpå dagen. Men de ser på klokka når de våkner, og hvis det er for tidlig, legger de seg litt til. Det er forresten ikke lov til å vekke voksne før klokka 9 i helga med mindre det brenner eller tilsvarende katastrofer.
![]() |
#19 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterMinste her er veldig A-menneske. Oppe mellom 5 og 6. Eldste er oppe mellom 7 og 8. Håper iallefall minste snur etterhvert....Nå er klokka 7 og han vil veldig gjerne ut å leke,det er litt tidlig på en søndag....
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
Jeg syns ikke det er en fordel. Jeg syns det er skikkelig kjipt at jeg står opp hver eneste dag og at mannen(snart xmann) sover til han våkner hver dag. Og siden jeg har ammet så har det betydd at jeg har tatt natta også.
![]() |
|
|