Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Melbiller

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 17:41   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melbiller

Ja, disse ekle krypene ...

Mellomstebror åpnet en ny pakke med havregryn her om dagen som var full av biller og larver. Guskjelov at han oppdaget dem, slik at de ikke fikk spredd seg til resten av matskapet!

Jeg har ikke våget å kjøpe ny pose med havregryn i samme butikk. Er redd for å få en fra samme parti og at den også skal være full av biller. Er det noen grunn til at den skal være det, eller havner disse billene litt her og der og formerer seg i tilfeldige poser?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:43   #2
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Melbiller

Æsj.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:43   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Zita, her.

Æsj.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:46   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melbiller

Kjøp ny pakke, det hender vel bare en gang at du opplever det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:47   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melbiller

Min store skrekk !

Var den godt ut på dato ?

ÆSJ!!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:50   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Min store skrekk !

Var den godt ut på dato ?

ÆSJ!!!

Helt nyinnkjøpt og langt fra å gå ut på dato. Jeg får helt hetta av sånt. Egentlig er jeg skeptisk hver gang jeg kikker ned i en melpose.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:55   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melbiller

Dette skjedde oss også for endel år siden og siden har jeg alltid hatt melet, havregryn mm i tette bokser eller i tette poser slik at evnt biller ikke får spredd seg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 18:24   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Dette skjedde oss også for endel år siden og siden har jeg alltid hatt melet, havregryn mm i tette bokser eller i tette poser slik at evnt biller ikke får spredd seg.

Det har vi her også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 18:24   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Helt nyinnkjøpt og langt fra å gå ut på dato. Jeg får helt hetta av sånt. Egentlig er jeg skeptisk hver gang jeg kikker ned i en melpose.

Ja det er sånn jeg holder på, kikker alltid ned i melposene.
HUFF DA.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 18:28   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Urk, jeg husker vi hadde det da jeg bodde på studenthjem. Da sa skadedyrfolkene som kom at det som oftest ble "dyrket" frem i butikken. Jeg vet ikke om det var en sannhet, en educated guess eller bare vill synsing, men jeg ville vurdert om det var andre grunner til ikke å handle i butikken med mindre det var en pakke som hadde stått i skapet ditt lenge (da kan det like gjerne være du som avler dem frem).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 18:31   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Urk, jeg husker vi hadde det da jeg bodde på studenthjem. Da sa skadedyrfolkene som kom at det som oftest ble "dyrket" frem i butikken. Jeg vet ikke om det var en sannhet, en educated guess eller bare vill synsing, men jeg ville vurdert om det var andre grunner til ikke å handle i butikken med mindre det var en pakke som hadde stått i skapet ditt lenge (da kan det like gjerne være du som avler dem frem).

Pakka var kjøpt dagen før vi åpnet den, så her i skapet kan fint lite ha skjedd. Pakka ble kjøpt på den lokale Kiwi-butikken vår. Jeg har aldri vært ute for mat som har vært for gammel eller dårlig der før, men kjenner butikksjefen og skal nevne det for han.

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:08   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Gå tilbake til butikken med pakken, eller om du har kastet det. Gå tilbake og si i fra. Det vil som regel være melbiller i flere av pakkene, og de må sjekke og rydde opp, ellers vil det bare bli spredd rundt i flere kjøkkenskap.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:13   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Gå tilbake til butikken med pakken, eller om du har kastet det. Gå tilbake og si i fra. Det vil som regel være melbiller i flere av pakkene, og de må sjekke og rydde opp, ellers vil det bare bli spredd rundt i flere kjøkkenskap.

Jeg har ikke spart på dem, nei.

Jeg skal gjøre min plikt!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:18   #14
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melbiller

Educated guess fra meg er at kilden kan være både produsent og butikk. Altså både der havregrynene tømmes i poser og der de oppbevares før de selges. Det er fort gjort at det drysser ut litt gryn og mel på sånne lagersteder, og da kan en enslig billelarve bli til relativt mange biller på kort tid.

Det beste å gjøre når man får sånne biller og krek i hus er å fryse dem ned i tett plastpose (pakke grynposen i plastpose) før man kaster i søpla. Da dør de og uskadeliggjøres. Hvis man bor i borettslag e.l. og har søppelrom kan disse herlige krypene lett spre seg både hit og dit.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:21   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Min store skrekk !

Var den godt ut på dato ?

ÆSJ!!!

Mandarin da, shame on you!

Fy fader så ekkelt da! Jeg holdt på å spise en deilig ladning biller da jeg skulle ha frokostblanding for noen år siden. Så ikke billene før jeg satte den første skjea til munnen, helt tilfeldig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:21   #16
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melbiller

ÆSj, min store skrekk!!
Sikter alt mel før jeg bruker det, men vanskelig å sikte havregryn...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:55   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Educated guess fra meg er at kilden kan være både produsent og butikk. Altså både der havregrynene tømmes i poser og der de oppbevares før de selges. Det er fort gjort at det drysser ut litt gryn og mel på sånne lagersteder, og da kan en enslig billelarve bli til relativt mange biller på kort tid.

.

En venn av meg fortalte div "dyre"historier fra sin tidligere jobb på på et slikt sted hvor de produserer div melprodukter.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 17:46   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mandarin da, shame on you!




Ser man det , ser man det!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:23   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melbiller

Jeg fant melbiller i en helt ny pose frokostblanding..grøss.

Alt jeg har av trørrvarer heller jeg over på tette glass, håper det holder. Vasker dessuten ikke i tørrvareskapet, bruker støvsugeren og så trørr klut.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:21   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melbiller

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg fant melbiller i en helt ny pose frokostblanding..grøss.

Jeg hører om så mange som finner slike i frokostblandinger. Vi fant jo i havregryn. Er det mer vanlig at billene går på såne produkter enn vanlig mel, tro?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no