Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor gammelt er dette speilet og bordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 15:39   #1
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor gammelt er dette speilet og bordet?

Noen som hvet hvor gammelt dette speilet med bord er?
Planlegger og male det siden det er veldig avflakket.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF4962_resize_resize.jpg (63,0 KB, 43 visninger)
Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:47   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt er dette speilet og bordet?

Hva er det dette kalles, konsollbord med speil?

Jeg er ikke noen interiørhistoriker, men jeg har guidet på museum, der det var hus med interiøs som lignet. Jeg lurer på om det du viser bilde av er det som kalles Biedermayer eller på nork "klunkestil"/historismestil, altså fra siste del av 1800-tallet. Det kan være nyere kopi, men det ligner i hvertfall.

De skal IKKE males hvite eller males i det hele tatt. De skal pusses og lakkes. Det er altfor fint tre i disse til at de skal males og helst bør du ikke gjøre det selv heller, om du ikke er veldig flink, du bør la en møbelsnekker gjøre det. Det koster ikke all verden og er vel verdt!

HVis jeg har rett i dateringen, så er dette funnet ditt verdt litt penger, men hvis du maler det, så ryker verdien.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no