|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiseruter?Jeg skal til London i tidlig mai, og med forbehold om at vi kommer oss ut av Norge, hva om vi ikke kommer oss hjem?
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutJeg tror ikke du får noe annet enn refusjon for den/de billettene du ikke får brukt.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutSå vidt jeg har forstått så får du refundert utgiftene til flyreisen, men ingenting til å dekke alternative reiseruter. Forsikringsselskapene dekker merutgifter til overnatting og mat. |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserut
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserut
Gjør alle forsikringsselskapene det?
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutJeg sjekket tre stykker nå nettopp og de gjør det. Nå husker jeg ikke hvilke det var, men Storebrand gjør iallefall det. Nå må jeg sjekke Europeiske, der jeg har forsikring. |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutOK, greit å vite. Betyr det at forsikringselskapene har snudd, eller må man krangle med dem på det i ettertid? Jeg mener, om det faktisk er billigere for meg å bli i London, enn å styre med å komme hjem, selv om summene (for forsikringselskapet) blir høyere, gjør jeg jo heller det.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutGjensidige, Storebrand og Europeiske dekker dette. |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Jeg synes ikke det høres sannsynlig ut at forsikringsselskapet vil gi deg det valget? Altså å si "jeg vil ikke ta tog, jeg vil heller bli her" - jeg kan ikke noe om dette, men ville jo tro at forsikringsselskapet bare vil dekke helt nødvendig overnatting, f.eks. den første natten, fordi det ikke var ledige plasser på toget den kvelden, men at de ville kreve at du reiste så snart det var mulig?
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutDet ser ut til at man ikke trenger å krangle om dette. Jeg hadde gladelig blitt noen dager ekstra i utlandet for å vente på fly hjem. :shallow: |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutTakk! Nå gjenstår det å se om jeg faktisk har reiseforsikring. Siden reisen er kjøpt og betalt av jobben, så gjelder ikke den jeg pleier å bruke, som aktiviseres av kortet jeg kjøper reisen med.
![]() |
#12 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutHvis man har bestilt tur-retur, ikke kommer seg ut, og dermed velger å bruke bil, får man da refundert returen hvis det viser seg at det flyet går?
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutAltså, hvis det blir satt opp transport som skal erstatte en flyvning må man selvsagt bli med den, men hvis man bare går og venter på fly så skal de jo dekke det? |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Men kan de kreve at jeg bruker flerfoldige tusen på å komme meg hjem? Kan ikke jeg argumentere med at det ikke er et alternativ for meg, rent økonomisk? Å få refundert noen hundrelapper fra Norwegian dekker jo ikke togreise gjennom Europa.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Jeg vet ikke, for all del.
![]() |
#16 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutMen om man har bestilt fly og hotell gjennom et flyselskap da? Vi har bestilt fly og hoteller gjennom British Airways, og leiebil gjennom eleiebil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutJeg tror jeg må snakke med forsikringselskapet om dette. Bare togturen til Paris koster mer enn den opprinnelige flybilletten. Sånn rent praktisk, så dekker nok jobben min det forsikring/flyselskap ikke ville dekket, men det er interessant å gå gjennom uansett.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvis man blir askefast, hva dekker eventuelt flyselskapet av alternative reiserutDette står det hos gjensidige om reiseforsikring... hva det faktisk betyr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Jeg tolker det som at hvis du finner en alternativ måte å komme deg hjem på, så dekker de den med inntil 20.000. Hvis du velger å bli får du 500 i døgnet, og ikke mer enn 2000 til sammen. Dvs. et crappy hotell i maks fire dager.
![]() |
|
|