Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Borte VS hjemme (konfirmasjon)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 13:40   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Borte VS hjemme (konfirmasjon)

Jeg har booket klubbhuset til konfirmasjonen, men lurer mer og mer på å ha selskapet hjemme. I hagen vel og merke. Vi kan få låne et stort fint partytelt og jeg lurer på om alt blir litt greiere å ha det her. Er vant til å ha mange gjester på en gang, har hatt det flere ganger. Her hjemme har vi jo alt av kopper og kar. Og jeg får helt sikkert låne en hylle eller to i kjøleskapet til naboene om jeg trenger det. Flere av naboene mine har tilbudt seg å hjelpe til hvis noe skal lages eller evt. varmes opp.. Og i klubbhuset er det kun en komfyr med 4 plater. Og et kombikjøleskap. Ikke store plassen altså til kaker og mat.

Hva tror dere? Vi blir opp i mot 50 stykker, men 14 av de er under 15. Her har vi også loftet og nabolaget (og resten av hagen som ikke partyteltet står i) til å leke. Kan jo sette opp et vollyballnett eller no sånn. Benker og bord er og også mulig å skaffe lett.

Selskapet er fra 15:00 og utover.. Og det pleier jo å være varmt og greit i begynnelsen av mai. Ulempen er jo selvsagt hvis det begynner å pøsregne.

.....

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:45   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)

Takler du det hvis regnet kommer? Jeg spør fordi søsteren min giftet seg utendørs og var et vrak i tiden før bryllupet. Hele dagen ble ødelagt av hennes bekymringer omkring været (som heldigvis viste seg å være grunnløse).

Jeg synes det som gjest er mye hyggeligere å være hjemme hos familien enn på et klubbhus, men det betinger jo at vertene ikke er superstressa av situasjonen.

Jeg ble konfirmert 9. mai for *host* noen år siden og da var det så varmt at vi satt på verandaen og nærmest rant bort, så det kan være veldig varmt.

Gammel 19-04-10, 13:52   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Øh... 17. mai for to år siden var det 2 grader her...
På min konfriamsjonsdag snøa det.
MEN, det er jo hyggeligere å være hjemme. Middag borte og kaffe hjemme? Nei, det ble kanskje stress. Lite hjelp i meg.

Gammel 19-04-10, 13:55   #4
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Dersom du ikke har plass nok til å ta gjestene inn i tilfelle regn og kaldt vær så ville jeg gått for klubbhuset.

Men det er koselig å ha det hjemme, personlig på en måte - og det høres ut som om du har masse gode "rammer" for dette. Kunne ikke tenkt meg annet enn hjemmekonfirmasjon for min konfirmant men så var ikke vi mer enn 25 stk.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:56   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ha det hjemme, men skal spise innendørs, og skal ha det i juni. Vi satser på vær til at man kan være litt ute allikevel, for SÅ stor stue har vi ikke at vi orker 8 timer oppå hverandre. vi får 26 gjester, har 40 kvm stue, og har akkurat greid å finne bordløsning som rommer alle.

Gammel 19-04-10, 13:57   #6
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Og ja, som Hondacrv foreslår; middag borte og kaffe hjemme. Dette hadde vi når søsteren min ble konfirmert og ble veldig fint. Dersom det ikke er så altfor lang vei fra klubbhuset så kan det være et hyggelig avbrekk å spasere hjem til dere?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:07   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg likar tanken på å ha det borte. Ungdomshuset me leigde til Lillebror sin dåp, hadde digert kjølehjørne og gav plass til absolutt alt me hadde av mat og kaker. Dessutan slapp me å rydde og vaske og pusse opp og sånt før innrykk. Her er det faktisk ganske vanleg å vaske tak og veggar og gjerne pusse opp før konfirmasjon. Det er sjølvsagt galskap, men dog.

Gammel 19-04-10, 14:30   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Pusse opp? ..JA TAKK!

haha, neida. Det er jo bare familie som kommer uansett. (Nesten da, siden jeg er skilt og pappa´n kommer med familien sin).

Vi var hjemme da vi feiret Maisi sin navndag. Da var vi vel 40 stykker inne. Det gikk helt fint. Og så feiret jeg 30 årsdagen i stua med langbord. Flyttet sofa´n inn på kjøkkenet der spisestuen står. Men 50 inne blir kanskje for mye ja. Da må jeg itilfelle bære sofa´n opp og ha barnebord på kjøkkenet.

Partyteltet er sånn skikkelig ordentli så det blir ikke vått inni hvis det småregner. Jeg syns også det er mye koseligere med hjemmeselskaper og jeg blir sjelden stresset. Jo fler jo bedre.. haha, vi pleier alltid å være en stor gjeng i bursdager ol. Sånn er det når noen av søskenene er mange, litt mine, dine, våre og en med 7 barn. Det går som regel helt fint. Men da har vi jo ikke langbord og det syns jeg vi bør ha i en konfirmasjon. Etter middagen kan jo folk sette seg andre plasser såklart.

Nei, jeg vet ikke jeg.. Hadde bare vært enklere å ta hele greia her hjemme. Med maten og sånn. Iskaldt blir det vel ikke uansett om det regner i mai?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:19   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal ha det hjemme og ikke har plass til alle inne, så må du tenke på at selv om dere er ute i partytelt så må du jo ha toalettforhold til 50 stykker. Om du da f.eks. bare har en do hjemme så kan det jo bli litt plundrete. Eller låner naboene ut doer også? Det er i alle fall kjedelig å fryse i et partytelt om det er kaldt og dårlig vær. Folk skal jo være fint kledd i konfirmasjon og har kanskje ikke regnet med å sitte med fullt yttertøy. Så om du skal ha partytelt må du også ha varmelamper. Er det partytelt med gulv? Det er heller ikke så koselig med grassgulv og høye pene sko og tramte rundt i mange timer på det. Og sjekk at partyteltet er vanntett. Vi satt med paraply i 40-årslag her i fjor sommer inne i teltet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:24   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt et skikkelig lokale i mai. Partytelt uansett type kan være skikkelig kjipt og guffent i vind og regn.

Vi har hatt selskaper både hjemme og borte. I ett av selskapene beregnet vi å være ute en del. Det gikk ikke fordi det ble veldig dårlig vær. Det å ha et leid lokale som har det viktigste av utstyr har vært en lettelse for vår del i alle fall.

For oss har det også vært slik at vi har hatt mange overnattingsgjester i slike anledninger og da synes jeg det er godt å slippe å ha selskap hjemme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:43   #11
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Nei, jeg vet ikke jeg.. Hadde bare vært enklere å ta hele greia her hjemme. Med maten og sånn. Iskaldt blir det vel ikke uansett om det regner i mai?

Vi hadde fest i partytelt midt på vinteren vi, og det gikk helt supert! Vi hadde store ovner (byggvarmere) inne i teltet så det var ikke kaldt i det hele tatt, og så hadde vi lagt lecasteiner nederst langs kanten på teltduken sånn at den ikke blafret i vinden. Men det krever jo et litt solid partytelt da.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:58   #12
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok gått for klubbhuset!

Gammel 19-04-10, 16:10   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg driver og vurderer partytelt til neste års konfirmasjon. Klubbhus er så upersonlige og kjedelige. partytelt blir nok flott. *motstrøms*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 16:45   #14
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borte VS hjemme (konfirmasjon)

Vi var litt vågale (evt. dumdristige ), og hadde dåp i hagen i mai i fjor for ca 60 pers. (hvorav ca 20 barn). Uten partytelt eller andre værsikkerhetsforanstaltninger. Vi bare satset på at det ble fint vær, vi. Det ble det heldigvis også. Kjøkken til anretning og kjøl lånte vi på den lokale skolen rett i nærheten. Vi har bare ett toalett, men det var ingen dokø som jeg registrerte, i hvert fall. Hagefest er kos!

Gammel 19-04-10, 16:46   #15
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok vært stressa mtp været, men om det som regel er fint og varmt der dere bor blir det sikkert kjempefint med partytelt.

Det er 4 år til vi har første konfirmant, men jeg har allerede booka middag på leirstedet der jeg jobber. Da spiser vi middag der og drar heim til kaffe. Kjempegreit å slippe å styre med middagen og oppvask!

Gammel 19-04-10, 21:05   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, valgets kval er ikke lett!
Vi har feiret alle våre dager og anledninger hjemme og ikke angret et sekund på det. Noen ganger har det vært trangt, men koselig for alle.

Siste var jo bryllupet vårt - i partytelt med 64 gjester til bords(+ to små som egentlig ikke var bedt). Men teltet vårt stod på belegningsstein.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.