|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Borte VS hjemme (konfirmasjon)Jeg har booket klubbhuset til konfirmasjonen, men lurer mer og mer på å ha selskapet hjemme. I hagen vel og merke. Vi kan få låne et stort fint partytelt og jeg lurer på om alt blir litt greiere å ha det her. Er vant til å ha mange gjester på en gang, har hatt det flere ganger. Her hjemme har vi jo alt av kopper og kar. Og jeg får helt sikkert låne en hylle eller to i kjøleskapet til naboene om jeg trenger det. Flere av naboene mine har tilbudt seg å hjelpe til hvis noe skal lages eller evt. varmes opp.. Og i klubbhuset er det kun en komfyr med 4 plater. Og et kombikjøleskap. Ikke store plassen altså til kaker og mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Takler du det hvis regnet kommer? Jeg spør fordi søsteren min giftet seg utendørs og var et vrak i tiden før bryllupet. Hele dagen ble ødelagt av hennes bekymringer omkring været (som heldigvis viste seg å være grunnløse).
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Øh... 17. mai for to år siden var det 2 grader her...
![]() |
#4 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Dersom du ikke har plass nok til å ta gjestene inn i tilfelle regn og kaldt vær så ville jeg gått for klubbhuset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Vi skal ha det hjemme, men skal spise innendørs, og skal ha det i juni. Vi satser på vær til at man kan være litt ute allikevel, for SÅ stor stue har vi ikke at vi orker 8 timer oppå hverandre. vi får 26 gjester, har 40 kvm stue, og har akkurat greid å finne bordløsning som rommer alle.
![]() |
#6 |
Med nebb og klør
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Og ja, som Hondacrv foreslår; middag borte og kaffe hjemme. Dette hadde vi når søsteren min ble konfirmert og ble veldig fint. Dersom det ikke er så altfor lang vei fra klubbhuset så kan det være et hyggelig avbrekk å spasere hjem til dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Eg likar tanken på å ha det borte. Ungdomshuset me leigde til Lillebror sin dåp, hadde digert kjølehjørne og gav plass til absolutt alt me hadde av mat og kaker. Dessutan slapp me å rydde og vaske og pusse opp og sånt før innrykk. Her er det faktisk ganske vanleg å vaske tak og veggar og gjerne pusse opp før konfirmasjon. Det er sjølvsagt galskap, men dog.
![]() |
#8 |
re:designer
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Pusse opp? ..JA TAKK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Hvis du skal ha det hjemme og ikke har plass til alle inne, så må du tenke på at selv om dere er ute i partytelt så må du jo ha toalettforhold til 50 stykker. Om du da f.eks. bare har en do hjemme så kan det jo bli litt plundrete. Eller låner naboene ut doer også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Jeg ville valgt et skikkelig lokale i mai. Partytelt uansett type kan være skikkelig kjipt og guffent i vind og regn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)
Vi hadde fest i partytelt midt på vinteren vi, og det gikk helt supert! Vi hadde store ovner (byggvarmere) inne i teltet så det var ikke kaldt i det hele tatt, og så hadde vi lagt lecasteiner nederst langs kanten på teltduken sånn at den ikke blafret i vinden. Men det krever jo et litt solid partytelt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Jeg hadde nok gått for klubbhuset!
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Borte VS hjemme (Konfirmasjon)Jeg driver og vurderer partytelt til neste års konfirmasjon. Klubbhus er så upersonlige og kjedelige. partytelt blir nok flott. *motstrøms* |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Make it count!
![]() Sv: Borte VS hjemme (konfirmasjon)Vi var litt vågale (evt. dumdristige
![]() |
#15 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Borte VS hjemme (konfirmasjon)Jeg hadde nok vært stressa mtp været, men om det som regel er fint og varmt der dere bor blir det sikkert kjempefint med partytelt.
![]() |
#16 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Borte VS hjemme (konfirmasjon)Tja, valgets kval er ikke lett!
![]() |
|
|