Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trapp i trang trappegang - flytte sikringsskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 15:22   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trapp i trang trappegang - flytte sikringsskap?

Jeg har kjøpt hus, og skal bytte trapp så fort som mulig. Det er noe hjemmesnekrede ugly trappelignende greier der nå, som forsvinner så fort jeg vet hvilken løsning det blir.

Hva er løsningen for trange trappeganger? Hadde håpet å kunne snu retning på trappa slik den er i dag, da hadde jeg kunnet ha lukket trapp, og fått bod under der.

Litt av problemet er at rommet er smalt, samt at det er et skap i veien. Skapet kunne jeg forsåvidt tenkt meg å rive, og få flyttet sikringsskapet en halvmeter, men det kan jeg vel forsåvidt tenke meg koster flesk?? Men da hadde nok løsningen blitt enklere, og bedre etterpå. Kanskje jeg også hadde sluppet billigere unna på trappepris?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:53   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trapp i trang trappegang - flytte sikringgskap?

Tror du bør kontakte elektriker og spørre, kan hende de kan gi deg en avskrekkende pris allerede i første telefonsamtalen...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:25   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trapp i trang trappegang - flytte sikringgskap?

Vel, det var verdt forsøket, utrolig hva man kan finne ut av her også

En jeg kjenner skal komme og se på det, han sa det kunne dreie som om et par-tre tusenlapper, hvis det ikke var altfor mye ledninger som gikk "feil vei". Så jeg får vente og se

Gammel 20-04-10, 17:04   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trapp i trang trappegang - flytte sikringsskap?

Jøss, ikke mer? Innbilte meg at her kom titusenlappene til å fly....

Gammel 20-04-10, 17:33   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Samme trodde jeg og. Sikringskapet sitter utenpå et gammelt, innebygd skap, som da skal rives for å få bedre plass til ny trapp. Får se om det blir like rimelig som først antatt, jeg skal hvertfall ha en fastpris før noen evnt får lov til å sette igang

Gammel 20-04-10, 17:40   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Spørs om du får fastpris. Jeg trengte å legge inn ny kurs fra sikringsskapet inn til kjøkkenet, og da fikk jeg pris med forbehold om at eksisterende rør i veggen kunne brukes. Det kunne de heldigvis, hvis ikke hadde de måttet bore seg gjennom et par betongvegger og lagt alt utenpå vegg, det hadde blitt mye dyrere.

Gammel 20-04-10, 17:45   #7
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Er ikke sikkert det behøver å bli så veldig dyrt. Kommer som de andre nevner her, litt an på det som allerede er der osv

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.