Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tupperware

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 21:37   #1
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tupperware

Har nettopp "arvet" en sekk med Tupperware produkter etter en venninne, men jeg vet jo ikke hva halvparten skal brukes til. Er det noen måte for meg å finne ut av det på? Noen av produktene er tunge. Hvorfor? Litt uerfaren innen Tupperware, kanskje?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 21:37   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware

Sjekk i katalog, så kanskje du finner ut noe? Og ellers er jeg sikker på at om du legger bilder her på FP, så får du forklaring på bruk

Gammel 20-04-10, 21:39   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du sett på tupperware sine sider om du finner ut noe der og utover det vil jeg si at du har vært heldig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:14   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ta bilder og legg ut her, eller send de til meg på mail, så skal vi nok klare å finne ut hva de forskjellige tingene er.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:40   #5
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, det skal jeg gjøre!

Gammel 21-04-10, 10:47   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Takk, det skal jeg gjøre!

Og skulle du mot formodning ikke trenge alt selv, så legg ut en salgstråd, så er det fort gjort å bli kvitt det.

Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:42   #7
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Da kommer noe av det jeg er usikker på:
Kniv: er dette til skrelling?
Rød skål. Denne er tung.
To skåler med lokk. Lurer på om dette kan være dem man kan steke steik i etc?
Grønn, 3 lag.... Aner ikke hva den skal brukes til
Blå skål med gult lokk. Denne er ikke tung, og den kan nok ikek brukes i ovn. Hva skal den da brukes til?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PICT1371.jpg (202,2 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg PICT1369.jpg (191,8 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg PICT1368.jpg (187,6 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg PICT1367.jpg (198,0 KB, 17 visninger)
Filtype: jpg PICT1366.jpg (189,5 KB, 21 visninger)
Gammel 21-04-10, 13:44   #8
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Disse fikk jeg 4 av, men jeg skjønner ikkehelt poenget, når lokket er i bunnen. Om jeg putter mel i denne, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke lokket er på toppen?
I tillegg til dette, så har jeg nok fått minst 25 boller, bokser og skåler, litermål etc. Om ninst like mye kjøkkenutstyr som kniver, rørepinner, eggekutter etc. Ja, jeg har nok vært heldig!!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PICT1364.jpg (189,8 KB, 39 visninger)
Gammel 21-04-10, 13:47   #9
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Den der blå boksen i innlegg nummer 8 er til å ha mel og lignende i. Der fyller man på i bunnen for å sikre at man bruker opp det gamle melet først. Den har åpning på toppen også, ikke sant? Ideene er vel at man kan fylle på mel etterhvert og ikke bruke den helt tom.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:49   #10
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Den der blå boksen i innlegg nummer 8 er til å ha mel og lignende i. Der fyller man på i bunnen for å sikre at man bruker opp det gamle melet først. Den har åpning på toppen også, ikke sant? Ideene er vel at man kan fylle på mel etterhvert og ikke bruke den helt tom.

Jeg tenkte dette jeg også, men så lurte jeg på om lokket ville sprette av når det ble så mye mel inni der. Vil ikke ha det utover gulvet.

Gammel 21-04-10, 14:14   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

De to (lyseblå?) skålene med lokk er Ultaplus som man kan steke i ovnen i

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:23   #12
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

De to (lyseblå?) skålene med lokk er Ultaplus som man kan steke i ovnen i

De bruker jeg masse. Som regel kommer de også med et lokk i mykere plast, slik at du kan sette den rett i fryseren. UltraPlus er like bra til fryser, mikro og stekeovn.

Ang. den blå boksen som du vurderte å bruke til mel, så bruker vi den til kattemat. Veldig greit - bortsatt fra de få gangene jeg ikke har satt på lokket ordentlig. Da har kattene hatt fest når jeg har snudd boksen riktig vei!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:35   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har de blå boksene til mel. lokkene spretter ikke av selv om de er stappfulle med f.eks linser eller andre tunge ting. Poenget med lokket i bunnen er at du kan fylle på selv om den ikke er helt tom, uten at det som ligger nederst blir eldgammelt. Lokkene sitter som sagt utrolig godt, så lenge du setter dem på fiktig, dvs trykker på midten av lokket til det kommer et knepp. Jeg har sikkert 20 stk, og har aldri opplevd at et lokk har falt av noen gang.
Om du ikke vil ha dem er jeg interessert.

Gammel 21-04-10, 15:36   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Den grønne er til å dampe grønnsaker f.eks i mikro. Den er skikkelig smart, går unna på null og niks, og så enkelt om man allerede har mange gryter på platene.

Gammel 21-04-10, 16:25   #15
Left
Passiv

Standard

Heldiggrisen!

Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 23:11   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilde 2 og 4 er til serveringsfat til bordet, doble og holder maten varm. Hullene er til sleiver.

Bilde 3 er ultra plus, frys, micro, stekovn. Et varp!

Gammel 21-04-10, 23:32   #17
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Disse fikk jeg 4 av, men jeg skjønner ikkehelt poenget, når lokket er i bunnen. Om jeg putter mel i denne, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke lokket er på toppen?
I tillegg til dette, så har jeg nok fått minst 25 boller, bokser og skåler, litermål etc. Om ninst like mye kjøkkenutstyr som kniver, rørepinner, eggekutter etc. Ja, jeg har nok vært heldig!!!!

WOW, du har jammen meg fått mye flott! Her er det Tupperware til mange, mange tusen kroner. Bare for å ta et eksempel; UltraPlus formene (de to gråblå med lokk) koster fra 700 til 1300 kr nå. De er så vidt meg bekjent uforandret. Det er bare andre farger nå. Det er kjempegode former som du kan både bake, steke og fryse i. De tåler temperatur fra - 25 til + 230 grader. De skal ikke i mikro. De trenger ikke smøres. Bare skyll de i kaldt vann før du fyller i maten.

De to andre fatene med lokk er vel Iso Duo. Dette er serveringsfat som isolerer og som dermed holder maten varm (eller kald). Disse koster også 3-400 kr nye.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:52   #18
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Tusen takk for hjelpen da alle sammen! Ja, jeg skjønner jeg har vært heldig her, dette er som sagt bare en liten brøkdel av alt jeg har fått. Nå er det bare å finne et sted for å plasere det også. Utfordring i seg selv!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.