Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 21:49   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Jeg er ute etter en husfarge som er litt "pop" for tida. Den ligner veldig på kremfarge/eggeskallfarge. Jeg var så freidig at jeg spurte huseieren utenfor et av husene i dag, men hun hadde ikke fargekoden, men mente den hadde et særdeles ordinært navn ala "lysegul" eller noe sånt. Fargen ligner på denne:

Kanskje litt lysere. Noen som har peiling? Ser for meg at jeg blir ekstremt usikker om jeg kommer i en malingsbutikk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:20   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men . . . (om maling)

Lys antikk, kanskje?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:31   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men . . . (om maling)

Prøv fargen Vårlig 1812, fra Jotun.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:32   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men . . . (om maling)

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Lys antikk, kanskje?

Mener at denne er mindre gul enn på bildet over.

Sjekket www.jotun.no? Er det ikke en duganes fargevelger der?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:32   #5
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Er ikke den litt mer lys lys fersken. Så på den i går tror jeg på nettet, men denne her er mer "smørkrem" (slik det blir når jeg har overpiska kremfløten).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:48   #6
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men . . . (om maling)

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Mener at denne er mindre gul enn på bildet over.

Sjekket www.jotun.no? Er det ikke en duganes fargevelger der?


Jeg prøvde noe i går, men fikk ikke opp så mange.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:56   #7
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Den som kunne ligne litt var kalkstein, men veldig vanskelig å si på skjerm. Nei får snikfotografere huset vi så på, og så prøve å se for oss noe som ligner på den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:59   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

https://www.san-marco.no/tjaralinno/...2971541985.pdf
Her er tjæralins fargekart iallefall. En farge som heter "Neverhvit" er vel det eneste som kan ligne - men synes den ser mer fersken ut den også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:47   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

https://www.san-marco.no/tjaralinno/...2971541985.pdf
Her er tjæralins fargekart iallefall. En farge som heter "Neverhvit" er vel det eneste som kan ligne - men synes den ser mer fersken ut den også.

Ikke så ille den, men skal dra og se på "in real life". Det er jo noe med åssen de blir ute i fullt dagslys.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:48   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Hvit narciss? (Jotun-farge)

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:49   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

En av naboene mine har noe som likner. Den er veldig fin i solskinn, men så fort det er overskyet så ser huset ut som en gedigen sitronfromasj. Bare et tips om å testmale og vurdere om dere liker fargen under de fleste lysforhold før dere tar hele huset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:51   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skudd i blinde, men ... (om maling)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

En av naboene mine har noe som likner. Den er veldig fin i solskinn, men så fort det er overskyet så ser huset ut som en gedigen sitronfromasj. Bare et tips om å testmale og vurdere om dere liker fargen under de fleste lysforhold før dere tar hele huset.


Ja vi må jo det. Evt. så kjører jeg forbi huset der borte i all slags vær og føreforhold. Det er like ved skolen, så man passerer det daglig. Men det er altså ikke gult. Det er som smørkrem eller noe sånt. Elfenben. Veldig vanskelig å forklare egentlig, så jeg tror jeg drar med meg kamera altså en formiddag jeg er hjemme.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no