Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin - hvilket merke har du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 11:49   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Espressomaskin - hvilket merke har du?

Inspirert av Dragens kaffemaskininnlegg, ja.

Jeg har en gammel, dårlig espressomaskin som jeg har lyst til å bytte ut. Siden jeg fortrinnsvis drikker latte fremfor "bar" espresso er (melke-)steamfunksjonen veldig viktig. Denne Francis-saken som Teofelia viste bilde av i tråden til Dragen er lekker å se på , men jeg ser den scorer dårlig på melkeskummet i de tester jeg har kommet over til nå.

Jeg lurer litt på denne jeg da. En Rancilio Silvia. Ikke såå lekker utseendemessig, men grei nok. Noen som har en slik en, eller har hørt av andre om den duger? Og, kan det lønne det seg å kjøpe slike produkter på nett (fra utlandet) for evt. å spare noen kroner?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 12:33   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Før vi kjøpte Nespressomaskinen hadde vi en Gaggia Evolution. Den er veldig god og skummer bra. Vi byttet rett og slett fordi jeg synes det er så mye gris og klin med vanlige espressomaskiner. Gaggia Evolution har også en del ekstrautstyr som er et godt supplement for å få bedre espresso.

http://www.gaggia.no/

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 12:36   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Jeg har også litt lyst på sånn.. Men.. mannen drikker ikke kaffe.. og jeg drikker heller ikke vanlig kaffe da, bare kaffe latte på kafè og sånn..
Og er usikker på om disse blir bra nok?

Hadde jeg elsket kaffe hadde det nok vært en god investering

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 12:46   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg lurer litt på denne jeg da. En Rancilio Silvia. Ikke såå lekker utseendemessig, men grei nok. Noen som har en slik en, eller har hørt av andre om den duger? Og, kan det lønne det seg å kjøpe slike produkter på nett (fra utlandet) for evt. å spare noen kroner?

Vi har en Rancilio Silva. Den går for å være den aller beste, og anbefales av alle kaffekjennere jeg vet om. Jeg syns den er ganske stilig også, jeg da.

Men den koster jo litt, så man bør jo tenke seg om hva slags forhold man har til kaffe. Denne er for de som virkelig digger kaffe, og skal ha best mulig kvalitet. Den er ikke spesielt enkel, men funker på samme måte som espressomaskiner i kaffesjapper, og man bør lære seg masse om varme, hvor lenge vannet skal renne for å få perfekt crema og smal osv.

Man bør med andre ord ha et kjærlighetsforhold til kaffe.

Er ikke alt dette så viktig for deg, så kan du selvfølgelig ha glede av den, men sikkert også greie deg med en billigere maskin.

Jeg tror vi fant ut at den koster såpass mye i utlandet også at vi ikke ville spare noe på det. Her i Oslo får du også med serviceavtale hvis du kjøper fra visse leverandører.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 13:30   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Vi har en Nespresso D290 som lager den nydeligste kaffen! Maskinen steamer melk også, så jeg får kjempegod latte i kafekvalitet!



Sitat:

Tekniske detaljer : Nespresso Concept D290

  • Maskinen stopper automatisk dersom munnstykket ved en feiltagelse åpnes under tilberedning av en espresso.
  • Innebygd elektronisk varsellyd som angir når beholderen for brukte kapsler er full.
  • Høytrykkspumpe: Sikrer at kaffen blir trukket ut på best mulig måte (det statiske trykket er på 19 bar).
  • Uttakbar vanntank : 1,2 liter.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:00   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Min søster har en Rancilio Silver, og den er veldig god. Den steamer melken veldig godt. Synes kanskje ikke den lager veldig fin crema, men grei nok.

Vi har en Gaggia Classic, og er veldig fornøyd med den. Den lager god espresso, og steamer melken godt.

Gaggiaen er finere å se på synes jeg, mer plasseringsvennlig enn Rancilioen, og den er litt billigere.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:59   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har en Rancilio Silva. Den går for å være den aller beste, og anbefales av alle kaffekjennere jeg vet om. Jeg syns den er ganske stilig også, jeg da.

Men den koster jo litt, så man bør jo tenke seg om hva slags forhold man har til kaffe. Denne er for de som virkelig digger kaffe, og skal ha best mulig kvalitet. Den er ikke spesielt enkel, men funker på samme måte som espressomaskiner i kaffesjapper, og man bør lære seg masse om varme, hvor lenge vannet skal renne for å få perfekt crema og smal osv.

Man bør med andre ord ha et kjærlighetsforhold til kaffe.

Er ikke alt dette så viktig for deg, så kan du selvfølgelig ha glede av den, men sikkert også greie deg med en billigere maskin.

Jeg tror vi fant ut at den koster såpass mye i utlandet også at vi ikke ville spare noe på det. Her i Oslo får du også med serviceavtale hvis du kjøper fra visse leverandører.

Vi skal også kjøpe denne! Gleder meg allerede! Prøvd den ut hos venner.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:08   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har også litt lyst på sånn.. Men.. mannen drikker ikke kaffe.. og jeg drikker heller ikke vanlig kaffe da, bare kaffe latte på kafè og sånn..
Og er usikker på om disse blir bra nok?

Hadde jeg elsket kaffe hadde det nok vært en god investering

Da syns jeg du skal kjøpe en slik, Guniss. De lager nyyydelig espresso. Og de har slike overalt, på Tilbords, Glassmagasinet osv. Koster under 200,-

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:23   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Da syns jeg du skal kjøpe en slik, Guniss. De lager nyyydelig espresso. Og de har slike overalt, på Tilbords, Glassmagasinet osv. Koster under 200,-

Hvis man supplerer med en melkeskummer til en hundrelapp, holder jo det egentlig i massevis! For ikke å snakke om benkeplassen man sparer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:27   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har en Rancilio Silva.

Vi har også en Silva. Jeg signerer Glitterchick på at den nok er for kaffeentusiaster, men den er helt i toppen på de fleste forbrukertester, så en god maskin, det er det.

Vi er entusiaster og superfornøyd med maskinen vår, som har vært i bruk så og si hver dag i 5 år nå.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:29   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Min søster har en Rancilio Silver, og den er veldig god. Den steamer melken veldig godt. Synes kanskje ikke den lager veldig fin crema, men grei nok.

Det har nok like mye med kaffen og den som lager den, som med selve maskinen å gjøre. Vår espresso har nydelig, sjokoladebrun crema. Laget av Rancilio Silva. Men det tok litt tid å bli stabilt god på den, det er sant.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:48   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Da syns jeg du skal kjøpe en slik, Guniss. De lager nyyydelig espresso. Og de har slike overalt, på Tilbords, Glassmagasinet osv. Koster under 200,-

Eller en av Alessis kule varianter hvis man vil legge litt mer i det

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:51   #13
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Enig med Miss Norway i det, Guniss. Dersom du i tillegg kjøper en steamer (denne også fra Bialetti), er du godt i stand til å lage en god latte.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:52   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Min søster har en Rancilio Silver, og den er veldig god. Den steamer melken veldig godt. Synes kanskje ikke den lager veldig fin crema, men grei nok.

Jeg signerer Eia på at det også er andre faktorer som avgjør dette. Sambo brukte endel tid på å finne ut hvor lenge han skulle la vannet renne, hvor tett han skulle pakke kaffen osv. for å få det perfekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:55   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Men Nespresso-systemet er genialt altså. Man kjøper ampuller (dvs bestiller på nett) i mange forskjellige styrker og smaker. Og trakter enten espresso eller americano/"vanlig" kaffe, eller lager cappuchino eller latte eller hva man vil. Man får også koffeinfri kaffe.

Mange av de dyre maskinene er det et styr å bytte kaffetype på, slik at man må holde seg til én bønne/kaffetype.

Les mer på www.nespresso.no.
De selges også i butikk, som her i Oslo på Traktøren. www.traktoren.no

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:33   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mange av de dyre maskinene er det et styr å bytte kaffetype på, slik at man må holde seg til én bønne/kaffetype.

Det har jeg ikke hørt om før?
Det er ikke noe problem på Silviaen i allefall. Kaffen er jo ikke inni selve maskinen.

Svigerinnen min har en sånn nescafémaskin med ferdige pods. Helt OK kaffe, men jeg syns den mister selve sjarmen ved god kaffe. Å gå i kaffesjappa og kjøpe absolutt den blandingen jeg vil ha, lukten av fersk kaffe osv.

Litt mer input fra min kaffe-elskende mann ang. Silviaen:
Den er absolutt det beste og mest solide verktøyet hvis man ønsker å lære seg å lage skikkelig espresso. Men man bør ha tid og tålmodighet til å prøve og feile. I tillegg bår man ha ferskest mulig malt kaffe for å få et bra resultat, og investere i en god kvern. Også bør man kjøpe seg en ordentlig tamper, for den som følger med er dårlig. F. eks. bestille herfra. Og da kommer hele problematikken om man skal ha en rett eller buet tamper.

Du kan også lese mer om Rancilio på Temperato.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:48   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Hm... Jeg skjønner at jeg like godt kan lete i litt lavere prisklasser. Jeg er glad i kaffe, men verken en entusiast eller spesielt kresen av meg. Dessuten drikker jeg sjelden eller aldri ren espresso, så da er det kanskje litt "over the top" med en slik maskin.

Men altså, jeg kunne tenke meg en maskin med en god steamer som lager tykt og godt melkeskum (ikke sånt tynt skvip, det skal være kafékvalitet!), som er grei å betjene og som også lager god espresso. Noen anbefalinger? Denne Francis-maskinen kunne jeg ha tenkt meg nesten bare for designets skyld, men den scoret altså dårlig på melkeskummet. Teofelia - stemmer dette?

Finnes det forresten noen gode "kombimaskiner" som både har espresso/ steamfunksjon samt ordinær kaffetrakter? Noe slikt er gubben nemlig interessert i, siden vi strengt tatt trenger en ny, god trakter også. Men jeg tipper det er vanskelig å få i pose og sekk..?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:51   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Jeg er klar over det du skriver, Glitter, og er egentlig enig. En kaffe-gourmet vil nok ha det mer moro med en mer avansert maskin med egen kvern etc. Men hvis man ikke er på barrista-nivå, og liker å ha det kjapt og greitt (uten vedlikehold, kaffegrut overalt og når det er ulik smak og behag i familien) så er Nespresso-systemet snadder! Og overraskende god synes jeg.

Men jeg er IKKE en vaskeekte kaffe-gourmet selv.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:11   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En kaffe-gourmet vil nok ha det mer moro med en mer avansert maskin med egen kvern etc. Men hvis man ikke er på barrista-nivå, og liker å ha det kjapt og greitt (uten vedlikehold, kaffegrut overalt og når det er ulik smak og behag i familien) så er Nespresso-systemet snadder! Og overraskende god synes jeg.

Men jeg er IKKE en vaskeekte kaffe-gourmet selv.

Det er i all hovedsak sambo som er entusiasten her i huset. Jeg tåler verken koffein eller melk, så kaffeinntaket er heller lite! Men jeg syns lukta er så god, og en gang i mellom lager sambo en decaf med soyamelk til meg så jeg også kan nyte smaken.

Jeg kunne i grunn greid meg med en Bialetti til å sette på komfyren, og den manuelle melkeskummeren av samme merke funker brillefint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:14   #20
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kunne i grunn greid meg med en Bialetti til å sette på komfyren, og den manuelle melkeskummeren av samme merke funker brillefint.

Dersom vi ikke hadde tatt oss råd til en skikkelig maskin, tror jeg vi hadde landet på samme løsning. Jeg har ennå ikke smakt skikkelig god espresso fra kombimaskiner/elkjøpvarianter. :dukker:

Men en god kaffe fra Bialetti slår mye. Vi har den løsningen (inkl. melkeskummeren) på hytta :kaffeavhengig:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no