Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Eikeparkett; hvilket bord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-10, 21:06   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Eikeparkett; hvilket bord

Vi har eikeparkett, og har kikket etter nytt salongbord siden januar uten å finne Bordet.
I dag kjørte jeg til ei bygd utenfor her, og fant et som jeg tror kan gå.
Vi har beige sofa fra Ekornes (Inline), og vegger i kaffe latte.
Bordet vi så i dag er i oljet eik. De har bare ett, og får ikke flere. Vi har lagt det av til torsdag. Det er hylle under. Et must; til blader og avisa.
Selve overflaten er delt i 4 avlange felt, 2 med glass og to med markert område av treet. Selvfølgelig finner jeg ikke bilde på nett.
Bordet er stort (140*80) og det trenger vi for sofaen er ganske så lang.

Men vil det gå veldig i ett med eikeparkett og så et bord i oljet eik?

Sist redigert av tinkadott : 27-04-10 kl 21:18.
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:15   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eikeparket; hvilket bord.

Det kan minne litt på dette, bare at overflaten er delt i 4 liksom.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg WEB_30444_1_EPS.jpg (18,1 KB, 12 visninger)
Gammel 27-04-10, 21:17   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eikeparkett; hvilket bord

Jeg klarte ikke lese hva du skrev, jeg hang meg sånn opp i parketen din. Heldigvis skrev du parkett helt til slutt, så jeg klarte å lese en gang til og oppdaget at dette hadde jeg erfaring med.
Jeg har eikeparkett i stua, og salongbord i bøk. Det irriterer meg hver gang jeg tenker på det. Jeg ville heller hatt noe med farge, eller noe i eik. Det går forsåvidt greit siden den lyse fargein i bøka passer med teppe og fargen på sofa, men det blir for mange treslag for meg. Jeg skjønner hva du er redd for med bord og gulv i samme slags tre, men har du et teppe som bryter, eller skal bordet stå rett på parketten?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:18   #4
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har eikeparkett og spisestue i oljet eik. Et teppe under bryter opp litt, og jeg liker stua bedre etter at vi fikk teppet.

Gammel 27-04-10, 21:20   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Ekstra t satt inn. Det går litt fort her av og til.

Nei, akkuratt nå har vi ikke teppe under, for sofaen er så himla stor (3seter-hjørne-2,5 seter-hjørne- sjeselong (eller hvordan det skrives).
Et teppe vil gjøre vasking veldig tungvindt.

Gammel 27-04-10, 21:21   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hm, et evnt teppe her kan ikke være bredt, for jeg makter ikke løfte hele sofaen hver gang det skal frem.

Gammel 27-04-10, 22:31   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Men skule du hatt teppet under sofaen? Jeg har det bare under bordet, og takket være god planlegging () går teppet akkurat mellom sofabena. Dermed ligger det såvidt litt under sofaen. Men jeg kunne like godt latt det stoppe rett før sofaen, er ikke det også helt greit?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 22:33   #8
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det fort kan bli for mye eik, og har derfor brutt med hvitt glassbord som salongbord. Vi har oljet eik spisestue med hvite stoler til.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 07:45   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hm. Sofaen går som en halv sirkel om du skjønner. Et teppe må derfor være ca 110 bredt for å unngå at en må løfte den tunge sofaen. Jeg får ha øynene åpne for et slikt ett. Dere med eik gulv og bord, dere kan ikke legge ut bilde da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.