|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Hvordan bli mer miljøvennlig?Jeg tar meg i å tenke mer og mer miljø enn jeg har gjort før, men det er sikkert mer jeg kan gjøre som jeg ikke har tenkt på.
![]() |
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Er ikke helt sikker faktisk da vi bare leier. Men skal ha det når vi flytter ja. Hverken jeg eller sambo står så mye mer enn det vi trenger, men med gutta går det nok kanskje litt mer enn nødvendig. Bader de i balje får de fyllt opp baljene sine og det er det.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Bruke bilen mindre, heller gå/sykle/kjøre kollektivt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?La ungene være med på å selge leker og lignende som de ikke bruker lengre på Grønn hverdagmarkeder. Da fører du "gjenbrukånden" over til neste generasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?
Der skal vi prøve å gjøre en innsats
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
Barnehagen er en kjempe inspirasjon
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Bruk kjeler som passer til platestørrelsen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Kjøp mindre. Et lavt forbruk er blant de mest effektive miljøtiltakene.
![]() |
![]() |
#10 |
bits and pieces
|
Kjelene brukes der de passer best ja. Blir av og til gæærnt når jeg må ha to små.
![]() |
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Bruken av vaskemidler kan begrenses feks ved å blande ut med vann i flytende vaskemidler som jif og ajax. De er fryktelig konsentrert og om man fyller opp glasspussen med vann når den er halvtom merker man ikke forskjell. I alle fall ikke jeg.
![]() |
#12 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Velg lokalprodusert mat. Vær kritisk til varene du kjøper, økologisk er ikke alltid det beste alternativet. Økologiske tomater fra Spania er bare tull, for det forrurenser en god del å frakte disse tomatene fra Spania til Norge. Vinninga går opp i spinninga lizzm.
![]() |
#13 |
bits and pieces
|
fjerde gangen jeg prøver å svare her nå, møkkaPC
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?* Kortreist mat |
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Bytt ut plastposer på butikken med handlenett.
![]() |
#16 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Alle gode tiltak i hverdagen monner. Men de viktigste store miljøgevinstene kommer jo av større samfunnsmessige tiltak. Så jeg vil legge til at man bør stemme på de partiene som kommer best ut i vurderingene fra miljøorganisasjonene, samt være med og presse på miljøpolitiske saker som en bindende klima-avtale og nei til oljeutvinning i Lofoten og Vesterålen, mm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan bli mer miljøvennlig?Vaskenøtter er testet, og jeg lurer på om ikke klærne ble renere med bare vann.
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
![]() |
![]() |
#19 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |