|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Endrede medievaner?Jeg bruker mer tid på nettaviser enn papiraviser og generelt mye tid på nett, det er en fin måte å være sosial på når mulighetene ellers er begrenset. Jeg er innom enkelte blogger relativt ofte og flere blogger sjeldent. Hvordan har dine medievaner endret seg? Hva slags behov dekker blogglesingen?
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endrede medievaner?Både og. Eg ser langt mindre TV enn tidlegare, og da blir det helst underholdning. Nyheter får eg litt av på tv, men mest på nett, samt frå ei vekeavis som gir ein del djupare stoff. Nyhetsstoff får eg ikkje frå bloggar - eg vil gjerne vite at der finst ein ansvarleg redaktør bak det eg les, og at der er journalistar som har gjort jobben, som brukar heile arbeidstida si på dette. Ein kan jo lure når ein ser stoffet i tabloidavisene, men eg håpar og trur at journalistar generelt er opplært til å vere meir kjeldekritiske og analyserande enn menigmann (bloggaren). Sist redigert av Syrin : 29-04-10 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Endrede medievaner?Den tiden man statistisk sett bruker på tv, foretrekker jeg å kaste bort på nettet. Ser minimalt med tv. Leser papiraviser hovedsaklig på magasindager, med unntak av lokalavis (som har ubrukelig webside).
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Endrede medievaner?
Jeg også. Dvs. nå, etter noen års opphold, prøver jeg å se TV igjen, men det lille som jeg ser på TV er planlagte aktiviteter.
![]() |
#6 |
intro
|
Akkurat slik er det her også.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Det er jo ikke akkurat en fremtidsspådom, det har skjedd på mange områder for flere år siden allerede.
![]() |
#8 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Endrede medievaner?Men eg er faktisk litt bekymra for kvaliteten eg da. Eg er så lei av at media (TV altså), stadig vekk spør mannen i gata kva han syns om ditten og datten. Det interesserer meg fint lite kva Trond Olsen meiner om likelønn, eller bompenger, eller forsøpling. Eg vil mykje heller høyre kva ein ekspert seier. Eg får nesten inntrykk av at ekspertane si tid er forbi, og det er synd. Eg likar folkeopplysning. Eg likte gammeldags, traurig TV |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
Å, ekspertene kom nå til orde i Hjernevask, da.
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Jepp, det er jeg også. Når man vil ha kjappe nyheter så forsvinner nyansene. Jeg var på en debatt om "The Death of Music Journalism" for et par år tilbake som tar for seg nettopp dette. De aller fleste musikkblader må legge inn årene, de eneste som holder koken er de som har en lesergruppe på over 35 år, fordi de fremdeles er vant til magasinformatet. Når de store, kjente magasinene forsvinner til fordel for bloggere så forsvinner en av portvokterne i kunsten, i tillegg til at det det blir vanskeligere for forbrukeren å orientere seg. Det er jo både fordeler og ulemper ved dette, som at makten blir fordelt (fordel)og at gode journalister som Hunter S. Thompson aldri vil få rom til å utvikle seg (ulempe).
![]() |
#11 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ? Synes du ikke jeg er smart?
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Endrede medievaner?For meg er blogglesingen mer "underholdning, holde kontakten og interesselesing", jeg leser mest blogger type familie, hobby, kjentfolk. (altså folk jeg kjenner, ikke folk som er kjente) Ikke nyheter.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Det finnes også allerede.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endrede medievaner?Er vi ikke litt på andre siden av den toppen nå?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Endrede medievaner?Min oppfatning: Sosiale medier har blitt allemannseie, og også nådd the laggards. Det betyr ikke at alle benytter seg av alt, men *alle* er på facebook og har en blogg, og early majority har så vidt begynt å bevege seg på twitter. Landskapet er fremdeles litt texas og kronglete å finne fram i for late majority.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Endrede medievaner?Er man en trendsetter hvis man er på twitter, altså?
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Endrede medievaner?Ehh, blogg har jeg. Twitter bruker jeg. FB er jeg IKKE på. Men jeg bruker all min ledige tid, og litt til, på nett, føles det som...
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Når det har nådd early majority så er det ikke trendsettende lenger nei.
![]() |
#20 |
intro
|
Ja, det er jo logisk.
![]() |
![]() |
|
|