|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
BilseteVi har ett akta graco sete kjøpt i 2006 (sånn med base) for 0-13 kg. Det er brukt av to barn og vi er kjempefornøyde. Elsker setet, men minstemann på 10 mnd. vokste nå ut av dette så da begynte alt styret igjen. Hvilket sete skal vi så velge? Vi har ett Besafe IZI combi fra eldstemann, men er ikke 100 % fornøyd med dette. Vi vurderte å kjøpe ett nytt i tilfelle det var en produksjonsfeil på det vi har (vi har klaget men ekstrem dårlig service gjorde at vi ikke kom noen vei). Men etter intens "research" konkluderer mange med at dette setet er for bratt og ikke særlig komfortabelt. Da vi bor ett stykke unna familie og sentrum, blir det endel kjøring så etter sikkerhet er comfort viktigst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: bilseteJeg kjenner ikke dette setet spesifikt men hadde Akta Graco bakovervendt til mine da de var mindre og det var et eget triks med de interne selene i det, ja. Jeg fant fort ut av det og da gikk det greit, men moren min plagdes f.eks. hele tida fordi hun festet selene for sjeldent.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: bilseteDet var dette jeg tenkte. Vanesak da...og bare være forberedt på "ukjente" ord om setet skal brukes av andre, f. eks. besteforeldre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: BilseteBAKOVERVENDT ja...he he! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bilsete
Det er nettopp det, de er bakvendt i forhold til de andre setene vi har hatt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: BilseteKan ikke huske at jeg slet med selene på storesøster sitt sete, men hun hadde bare Cosmic da. Noen år siden nå. Jeg synes også Cosmic-setene passer bra for de litt mindre barna. Lillebror har akkurat flyttet over i MultiTech nå og han er tre år.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: BilseteDuologic...bare for isofix da kanskje? Nå var det egentlig ett sete fra 9 kg jeg var ute etter...men endte da på AG cosmic 0-25 kg. Jeg syns fortsatt selene er grusomme, selv etter øving igår. Arg! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Duologic kan brukes enten med isofix eler bilens belter. Det geniale er jo at man slipper forankringsseler. Det at setet kan brukes fra nyfødt gjør det ikke dårligere som neste størrelse sete. Vi byttet til dette fra MaxiCosi når minsten var over året. Ulempen med dette setet er at det bare går til 18 kg så derfor flyttet han nå nylig over i MultiTech, fortsatt bakovervendt.
|
|
|
#11 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetevi har også hatt Cosmic og ja, internselene er fæle! Et makkverk å få festa ungen..vi bytta til Besafe.
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
![]() |
Da er kanskje Cosmic greit da, siden den går til 25 kg. Merkelig at jeg ikke ble vist Duologic i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
|
|