Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Digitale bilder på veggen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 14:56   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digitale bilder på veggen

Mannen har akkurat koblet opp PC-en vår til TV-en slik at vi kan ha bildene våre på TV-en. Kjempeflott spør du meg!

Men jeg er litt i stuss på hva jeg skal gjøre nå ... Jeg skal i alle fall sortere ut bildene, det ser litt "rart" ut å ha bilder av vennene våre på veggen, eller kanskje ikke? Hvor fort skal bildene rotere? Skal jeg behandle de digitalt? Hvor mange bilder skal jeg ha? Og hvem skal jeg ha bilde av? Så mange valg!!

Noen andre som har tenkt mer på det enn meg?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:24   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitale bilder på veggen

Jeg har villet sortert litt. Et vennepar av meg har en skjerm stående med samme oppgave (altså vise bilder) - forrige gang fikk vi se bilder fra fylkeskommunens seminar for tannleger - liksom ikke superinteressant.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 22:34   #3
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Digitale bilder på veggen

Du kan vel sortere de bildene du vil skal vises til en mappe som den henter bilder fra? Da får du kun opp de bildene du ønsker og ikke "bilder fra fylkeskommunens seminar for tannleger". Kunne gjerne hatt bilder av venner og familie på en sånn skjerm, men det må være fine bilder og ikke tøysebilder tatt i farten eller som er uklare. Fine feriebilder, familiebilder og annet du har lyst til å se på er vel fint å ha der.

5 sekunders intervall?

(Jeg hadde en sånn funksjon på den bærbare pc-en jeg hadde for en stund siden og den viste bilder fra en egen mappe i et lite vindu på skrivebordet. Problemer var at jeg hadde lagt mye rart i den mappen; bilder av mine gedigne myggstikk fra Mauritiusturen, ting som jeg har tatt bilde av for å selge, samt masse fint av gutta og fra ferier. Det ble litt flaut da en kollega kom innom for å se på noe på pc-en min og så mine fine bleke legger med mega-myggstikk på. )

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:36   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitale bilder på veggen

Ja, jeg er nok nødt til å sortere litt. (Jeg har tatt en kjapp titt på filene og vi har ca 19.000 ... Det er masse bilder vi kan slette altså! Mye av grunnen til vi har så mange er vi ikke har villet slette på kamera, det er ofte vanskelig å se helt greit hvilke bilder som er OK og hvilke som er mindre heldige.)

Men ... greit nok at det er "rart" å ha bilder fra fylkeskommuneturen roterende på TV-en, men er det ufint? Hva synes dere? Jeg tror jeg ville fått litt noia hvis jeg var hos noen og så kom jeg opp i fullformat. Jeg er i stua hos søsteren min på den måten, men der er bildene mindre og det er svosj-svosj-svosj tempo på roteringen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 07:22   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitale bilder på veggen

Nei, ufint er det jo ikke - men ingen av de i huset er tannleger - de hadde lånt bort kamera til en slektning - så det var folk ingen kjente. OM man viser bildene litt random, så er det jo greit om det er noen helt uinteressante bilder - men om karmera viser mappe for mappe, så kan det være kjedelig. Jeg vet ikke om dere skal ha dette som "bilder på veggen", eller om dere skal vise frem når dere har besøk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no