Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til nabobarn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-10, 16:30   #1
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til nabobarn

Dette er naboer vi kun hilser på, ikke har omgang med.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 16:32   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til nabobarn.

100? 200? Vi ga 200 til vår i fjor.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 16:32   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

100 kr.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 16:33   #4
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Det lurer jeg og på.
Før har vi gitt 100,- til slike naboer, men har en følelse at et er litt lite..
Dette året hede jeg tenkt å øke til 150,- eller 200,-

Hva med de konfirmanten hvor en er på litt mer enn nikk med foreldrene? Men langt fra omgangsvenner?

Gammel 01-05-10, 16:36   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Det lurer jeg og på.
Før har vi gitt 100,- til slike naboer, men har en følelse at et er litt lite..
Dette året hede jeg tenkt å øke til 150,- eller 200,-

Hva med de konfirmanten hvor en er på litt mer enn nikk med foreldrene? Men langt fra omgangsvenner?

Vi har gitt 300 kr til barn av omgangsvenner.

Gammel 01-05-10, 16:42   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi gir 200,-, men faren er min arbeidskollega. Tror vi hadde gitt 100,- hvis det bare var noen vi hilser på i forbifarten.

Gammel 01-05-10, 16:55   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til nabobarn

100? Kort?

Gammel 01-05-10, 16:56   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gitt 100,- og kort ja.

Men vi har helt ny nabo (borettslag) som har bodd her bare noen få måneder. Bør jeg gi til de også?

Gammel 01-05-10, 16:59   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

200 kr ville jeg gitt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:01   #10
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg syns 100 kr er nok....

Det blir jo veldig mye penger på de aller fleste...!

Gammel 01-05-10, 17:05   #11
Finni

Finni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

100? Kort?

Er det noen som ikke gir konformasjonsgave sammen med et kort?

Gammel 01-05-10, 17:11   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir 200 kroner.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:13   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga 200 til en nabogutt i fjor.

Gammel 01-05-10, 17:14   #14
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

200 kr til nabobarn.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:37   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Er det noen som ikke gir konformasjonsgave sammen med et kort?

Jeg vet ikke hva som er vanlig altså, men jeg mener å huske at jeg fikk noen kort uten gaver inni da jeg ble konfirmert ja. Men å putte en penge inni der er jo veldig ok.

Gammel 01-05-10, 17:41   #16
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir 200,- til nabobarn.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:41   #17
Finni

Finni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet ikke hva som er vanlig altså, men jeg mener å huske at jeg fikk noen kort uten gaver inni da jeg ble konfirmert ja. Men å putte en penge inni der er jo veldig ok.

Tror 99,99% av dagens konfirmanter hadde blitt veldig skuffet over bare å få et kort, uten at det fulgte penger eller gave med.
Da mine foreldre ble konfirmert (ca 1965) var det vistnok vanlig å få telegram, og de fulgte ingen panger med.

Vi gir kort, med noen velvalgte ord, og gave/penger.

Gammel 01-05-10, 17:46   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg ville gitt 100,- og kort ja.

Men vi har helt ny nabo (borettslag) som har bodd her bare noen få måneder. Bør jeg gi til de også?

Ja det synes jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:38   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir 200,- nå til nabobarn som konfirmeres. For 3 år siden ga jeg 100,- til førstemann ut av nabobarna og følte meg skikkelig kjip, særlig når vi ble bedt på etterpåkakelag dagen etter i tillegg. Etter det er det blitt 200,-.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:52   #20
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Standard

Takk for svar alle sammen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.