Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjuåringer på facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-10, 23:38   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sjuåringer på facebook?

Jeg oppdaget nettopp at en venninne av datteren vår har fått profil der inne. Er det vanlig?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:40   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjuåringer på facebook?

13 årsgrense er det der inne, står under brukerbetingelser.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:41   #3
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg synes det er hårreisende

Vet at søsteren min har laget profil til begge barna (10 år) sine der for at de skal få spille, men jeg har utrykt min misnøye med det.. Aldri om mine barn får bli medlem av noe før de er gamle nok

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:41   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det blir nok mer og mer vanlig, men jeg liker det ikke. :neida:
Foreldre burde holde seg til aldersgrensen. Jeg vil ikke ha barn på min venneliste.

Gammel 01-05-10, 23:42   #5
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er ganske vanlig ja. Men jeg er den kjipe mamman som ikke tillater det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:42   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ikke aktuelt her i huset ihvertfall!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:44   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kanskje litt dobbeltmoralsk, frøkna vår får sitte og chatte med tanter og besteforeldre via min konto. Hun spiller også litt på pappaen farm. Men egen konto? Aldri i livet.

Gammel 01-05-10, 23:47   #8
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har venner med barneskolebarn hvor barna har profil inne på Facebook ja. Riktignok fra USA, jeg kjenner ingen så unge her i Norge med egen profil.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:49   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Det forundrer meg egentlig ikke med dette barnet, jeg tror foreldrene prøver å gi henne alt de og de eldre søskenen hennes aldri har fått. Prinsesse Vil-ikke i levende live.

Gammel 01-05-10, 23:50   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

I hvert fall en av klassekameratene til ungene mine er på Facebook. De går i 3. klasse, altså er det snakk om en 8- eller nybakt 9-åring.

Gammel 02-05-10, 00:04   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at dersom en syvåring har brukerkonto på FB, så er det foreldrene som har satt den opp og disponerer den. Men for all del, det fins nok brødhuer rundt omkring.

Gammel 02-05-10, 00:08   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke og kommer ikke til å ha barna mine på Facebook (altså egen profil på dem) før den dagen de er gamle nok til å melde seg inn der selv.

Sist redigert av Dixie Diner : 02-05-10 kl 00:23.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:12   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har spurt eldstemann om det er noen i klassen som er på Facebook, men i følge ham er det ikke det. (Nå skal det sies at han er særdeles lite opptatt av internett, utover sider med dataspill, så det kan være han bare ikke har fått det med seg.)

Hadde han spurt om å få opprette profil hadde han fått nei. Nå tror jeg ikke det blir aktuelt med noen spørsmål om dette med det første for da jeg snakket litt om nettvett med ham så bare trakk han på skuldrene og svarte at han trodde ikke han kom til å bruke datamaskin noe særlig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:18   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke uvanlig. Det er veldig mange barn under 13 som har facebook. Jeg har en hel haug av barneskoleunger som venner på facebook. Jeg ser ikke helt det store problemet med det heller. Det er lettere å lære 7-10 åring nettvett enn en ungdom. Mine tre har alle facebook profil. De spiller litt og chatter med besteforeldre. Jeg har alle passord og de får ikke legge til venner uten å spørre meg om lov først.

Gammel 02-05-10, 00:18   #15
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 5. trinn i IKT og av 60 elever hadde vel 1/3 eller flere facebook-konto. To av dem har prøvd å legge meg til som venn. Sønnen min maser om konto han også. Han blir straks 11, og enn så lenge har han ikke fått. Får han blir det under streng kontroll av oss foreldre.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 08:15   #16
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Tja. Jeg har en som er omtrent en måned gammel på vennelista mi, samt et antall søskenbarn som er yngre enn 13. Jeg klarer ikke å oppdrive noe voldsomt engasjement i saken, men har ikke tenkt å la mine egne barn lage seg en profil der med det første.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.