Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 21:29   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Veggene er i dag dekket med tekstiltapeter i varierende struktur. Skal male veggene, men er usikker på hva som vil være enklest og raskest for et ok resultat?

- Male tekstiltapeten med egnet grunning og så male over med vanlig veggmaling?
- Fjerne tapeten og legge strie og male denne?
- Legge på 6mm gipsplater, sparkle og male disse? Er det mye jobb med sparkling og avslutninger mot listverk osv? Listene må tas av når man gjør dette, sant?
- Helsparkle og male over?
- En annen fiffig og enkel løsning som jeg ikke har tenkt på?

Kjenner jeg gruer meg allerede.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:32   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Det enkleste og raskeste er helt klart å male med grunning og så maling. Men det spørs jo litt hvordan resultatet blir, om tapeten er hel og pen liksom.
Alternativt ville jeg helsparklet og satt opp strie og malt. Skal du helsparkle og male over uten å henge strie må det sparkles veldig, veldig pent. Man bør være god på å sparkle = maler.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:42   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Takk for svar. Æsj, jeg kjenner jeg er skikkelig usikker altså. Tror vi kommer til å gjøre det litt forskjellig i de forskjellige rommene. På soverommene vil jeg ha det penest mulig, men i soveromsgangen er det ikke såå nøye.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:47   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Er det mye mønster og struktur i denne tekstiltapeten? Det aller enkleste er nok enten å skru opp 6 mm gips eller lime opp sånn tykk tapet som skal kunne dekke strie o.l.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:51   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Er det mye mønster og struktur i denne tekstiltapeten? Det aller enkleste er nok enten å skru opp 6 mm gips eller lime opp sånn tykk tapet som skal kunne dekke strie o.l.

Jeg har hørt så mange blanda resultater med sånn striefornyer (tykk tapet for å slette ut strier), så det tror jeg ikke det blir. Kanskje vi skal gå for gipsplater i soverommet som likevel skal deles av med en ny vegg dekket med gips? Og heller male over i gangen og de andre stedene?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:54   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Hva er galt med struktur? Med den rette fargen kan det bli helt konge. Helt slette vegger er jo bare kjedelig. Samme farge på vegger med forskjellig struktur liver opp.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:54   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Veggfornyer er noe helsikes DRIT!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:56   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hva er galt med struktur? Med den rette fargen kan det bli helt konge. Helt slette vegger er jo bare kjedelig. Samme farge på vegger med forskjellig struktur liver opp.

Hehe, du er så fornuftig altså.

Neida, jeg kan godt ha struktur, det må ikke være helt slett, er bare at jeg liker at alle veggene har lik struktur, der er jeg litt sær.

Tror det blir maling rett på veggene i alle rom vi ikke skal endre på, men at vi skrur opp 6mm gips i de to rommene som skal lages med gipsveggen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:58   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

- Male tekstiltapeten med egnet grunning og så male over med vanlig veggmaling?

For at dette skal være en god løsning må strukturen i tekstiltapeten være pen. Som regel blir det lite heldig resultat.


- Fjerne tapeten og legge strie og male denne?

Hvis dere liker strie er dette en god løsning. Husk at jo mindre mønster det er i strien er jo mer kreves det av underlaget. Det vil si at tapetfjerningen må gjøres veldig nøye, og veggene må sparkles før strien legges.


- Legge på 6mm gipsplater, sparkle og male disse? Er det mye jobb med sparkling og avslutninger mot listverk osv? Listene må tas av når man gjør dette, sant?

Det er en kurrant jobb. Lister bør dere ta ned om dere skal legge ny strie også, så den jobben blir den samme uansett. Det er litt vanskelig å sparkle skjøtene mellom gipsplatene så de ikke synes, men det er en overkommelig jobb.

- Helsparkle og male over?

Nei, nei og atter nei. Det ville jeg ALDRI gått på. Det er rett og slett en drittjobb som krever mye. Jeg ville mye heller valgt løsningen over.

- En annen fiffig og enkel løsning som jeg ikke har tenkt på?

Panel?

Konklusjon: Hvis det er helt slette vegger som er målet (og det tror jeg det er) ville jeg satt opp nye plater. Enten gips eller spon.

Og for all del, hold dere unna veggfornyer. Det er noe hærk.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:02   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Tusen takk for svar, Kanne!!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:08   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Jeg ville kjørt på med juksepanel og malt det. Det er bra å male ett eller to strøk før du monterer og så et siste strøk etter montering.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:28   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Hvis du går for å male tapeten, ikke grunn bare med maling. Mett med tapetlim først, ellers kaster du penger ut av vinduet.

Her jeg bor nå er det malt strie all over, og jeg er grundig lei. Neste gang blir det 6 mm gips oppå og litt lek med moderne tapet.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:37   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Jeg vil ikke ha panel, huset og stilen på det kler ikke panel.

Tapetlim altså?? Sist brukte jeg grunning for tekstiltspet som mettet, men er tapetlim bedre?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:40   #14
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Jeg hadde grunnet med grunning for tekstiltapet. Jeg maler og maler og maler papirtapet om dagen, da grunner jeg bare med Jotaplast. Men det er jo ny papirtapet, da.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:41   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Mine absolutte sannheter;

1) Strukturtapet er grusomt.

2) Veggfornyer er enda verre.

3) Gipsplater er det eneste som duger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:44   #16
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Dere ønsker slette vegger? Ja!

Hvorfor i alle dager bruke tid, krefter og penger på å lime, sparkle og male for å bli 70 % fornøyd og deretter egentlig ønske helt nye vegger.

Nye plater er definitivt det peneste valget og ganske enkelt å sette opp.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:47   #17
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Tapetlim er billigere. Og metter. Så maler du.


Sist redigert av United : 07-05-10 kl 09:44.
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:33   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Takk for mange fine svar!

Vi skal i første omgang ta kjøkken og to soverom skikkelig (med gipsplater og full pakke). På soverommet vårt skal vi likevel rive ut et innebygget skap om et par år, så der blir det nok bare malt rett over. Samme med bad og gang, for det skal bygges om senere.

Stua er jeg usikker på foreløpig for der er det en blanding av koreapanel og tekstiltapet. Mon tro om det blir gipsplater der med en gang?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:42   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har hørt så mange blanda resultater med sånn striefornyer (tykk tapet for å slette ut strier), så det tror jeg ikke det blir.

Vi har brukt det med strålende resultat, det var ikke stress å legge den (har eget tapetlim) og det ble kjempebra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 10:39   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av vegger - hva ville dere gjort?

Hvis jeg bare skulle male, så hadde jeg bare malt over det som er der. Hadde kanskje glant litt etter dårlige skjøter og slikt, men også tenkt på at det skal stå bokhyller på noen vegger, og det skal henge bilder på veggene, kanskje dårlige "partier" hadde blitt skjult bak det?

Hadde ikke lagt gipsplater bare for å male, da måtte det være fordi jeg skulle ha ny (kul) tapet der.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Stua er jeg usikker på foreløpig for der er det en blanding av koreapanel og tekstiltapet. Mon tro om det blir gipsplater der med en gang?

Her i min stue er det koreapanel på to vegger og fiskebensmønstret glassfiberstrie på de to andre. I hjørnet der de møtes, er det mur og vedovn. "Panelet" var malt fra før, jeg bare malte over med "min" farge (muren også). Men jeg syns det er greit at ikke alt er likt. Dessuten - den ene veggen er nesten helt dekket med bokhyller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no