Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-10, 21:07   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Det er ikke så lett å se enda hvordan vi har tenkt å ha det siden vi har lite møbler og en del av det skal byttes ut. Vi får en del penger fra i arv om en måneds tid og da får vi kjøpt spisestuestoler (svarte mauren), tv og tv-benk, bokhyller og tepper (grå eller lys beige). Det blir altså mye grått og hvitt.

Vi kjøpte skjenken billig på finn sammen med spisebordet. Begge er i eik og lakket. Bordet skal vi pusse ned og enten olje eller lakke med en matt lakk. Ikke sikker enda. Men hva gjør vi med skjenken? Vi har jo mye nøytrale farger. Det er åpent inn til kjøkkenet så rødfargen på kjøkkenøyen viser fra stuen. Skjenken ses også fra stuen. Skal vi male den? Pusse og olje? Begge deler?

__________________


Sist redigert av AprilRyan : 30-05-10 kl 22:27.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:30   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Skjenken er jo kjempefin som den er! Veldig stilig 50-talls. Jeg ville ikke gjort noe med den. Dere kan jo eventuelt selge den igjen på finn, og prøve å ta enda litt mer for den? Har inntrykk av at slike møbler er populære nå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:42   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Skikkelig tøff og retro skjenk. Jeg skulle veldig gjerne hatt den!
Jeg ville iallfall ikke malt den. Den har jo så flotte mønstre i treet. Men å pusse/olje/lakke det som bordet er jo en mulighet, siden det allerede er et sett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:46   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Det se jo ut som en utrolig fin leilighet, skjenk og alt. Flere bilder?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:46   #5
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Skjenken er jo kjempefin som den er!

Den ser litt for lakket ut live. Ganske gulaktig og jeg får av en elller annen grunn bedehusassosiasjoner.

Men hvis vi pusser ned, skal jeg olje med blank olje?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 22:09   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Den ser litt for lakket ut live. Ganske gulaktig og jeg får av en elller annen grunn bedehusassosiasjoner.

Men hvis vi pusser ned, skal jeg olje med blank olje?

Aner ikke. Jeg ville ha gitt jobben til en møbelsnekker.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 22:07   #7
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Å gud, ikke rør den! Den er jo kjempelekker slik den er! Retro, trendy og tidløs!

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 22:08   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Tre som er ment å være tre bør ikke males. Jeg mener at dere ødelegger den fullstendig om dere maler. Hvis dere vil ha noe annet så foreslår jeg at dere selger denne og kjøper det dere heller vil ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 22:26   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tre som er ment å være tre bør ikke males. Jeg mener at dere ødelegger den fullstendig om dere maler. Hvis dere vil ha noe annet så foreslår jeg at dere selger denne og kjøper det dere heller vil ha.

Godt poeng. Jeg er egentlig helt enig i den tankegangen, selv om jeg av og til er mer pragmatisk enn purist (når det kommer til møbler som ikke er sjeldne eller unike og som skal ut på sikt). Men jeg har blitt mer glad i skjenken siden jeg postet HI og synes det er bedre med en "ærligere" skjenk. Vi har tenkt å kun pusse om og lakke eller olje på nytt.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 22:28   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi gjøre med denne skjenken?

Godt valg!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no