|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Leser i A-magasinet, i går s 6, at for å temme sirkuselefanter brukes et redskap-elefantkroken-til å slå fastlenkede elefanter hardt mot kjønnsorganer og hode, til den knekkes mentalt. Dette skjer før sirkuset reiser rundt med elefantene, der de må stå lenket fast opptil 23 timer om dagen.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei. Derfor går vi dessverre ikke på sirkus. Synd, siden jeg gjerne skulle gitt barna mine sirkusopplevelsen.
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei. Jeg kan ikke fordra sirkus, hverken med eller uten dyr, jeg synes konseptet er teit, men med ville dyr er det bare grusomt og trist i tillegg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei, vi drar ikke på sirkus. Vi fikk akkurat gratisbiletter gjennom mannens jobb, men de gikk rett i søpla. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?
Signerer denne.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nope. Vi går ikke på sirkus og ungene vet hvorfor.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei. Går ikke på sirkus pga dyrene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Ville dyr i sirkus-støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei.
|
|
|
#12 |
|
rakkarpus
|
Det gjør det. I ca år 2002 var det fransk (tror jeg) sirkus i Oslo store deler av sommeren, artige klovner og akrobater. Men ikke norske nei.
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Ja det gjør vi.
|
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg har vært på sirkus med ungene en gang og har fortalt dem at det ikke blir flere turer og hvorfor. Jeg hadde glemt hvor ille det var, derfor gikk vi. Fikk helt vondt i meg av dyrene - og for meg er det uinteressant hva slags dyr det var. Riktignok var elefantene det verste, men det var ikke særlig lettere å se på de andre.
|
|
|
#15 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei, det gjør vi ikke. Ungene vet hvorfor, og er enige. (Evt. hjernevaskede
|
|
|
#16 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei, går ikke på sirkus pga de stakkars dyrene.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor synes du konseptet er teit uten dyr? På skolen hvor jeg jobber har sjetteklassingene sirkus som tema hvert år. Da kommer det folk fra kulturskolen som instruerer dem, og til slutt har de sirkusforestilling for resten av skolen. Jeg blir helt imponert over hva de får til. Utrolig kult! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Sett bort fra elefantene, hva er det med sirkus og dyr dere synes er ille?
|
|
|
|
#19 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Jeg burde ha presisert.
|
|
|
#20 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Ungene her har vært på sirkus, men det blir ikke flere besøk, og det ene og alene pga dyrene.
|
![]() |
|
|