|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Lufter man sengetøy lenger?Idet jeg skulle henge ut dynene våre sist slo det meg: Det må da være år siden sist jeg så noen henge ut dyner til lufting noe sted? |
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dynene annenhver uke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter når jeg skifter sengetøy med mindre det regner, men det er ingen som ser det, luftebalkongen vender inn mot hagen.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?I nabolaget her ser jeg dyner hengende ut fra kun 1 av husene. Altså ikke hele tiden |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg har ingen plass å henge dem, kan jo ikke henge dem ut vinduet heller, når vi har skråtak under. Taket er jo skittent, pføy. Jeg kan henge dem over terrassen, men der er det jo heller ikke helt rent, og det er edderkopper og andre kjekke dyr. Nei jeg pleier altså ikke å henge dyna til lufting for jeg vet ikke hvor jeg skal henge den, har angst for at det skal bli skittent, så jeg har heller vinduet åpent på soverommet hele dagen, rister dyna godt og legger den i enden av senga, og skifter sengtøy så ofte som mulig.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi lufter ofte, er så deilig med fluffy dyne. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Men det er greit liksom? Jeg outer oss ikke som humsoderlige steinaldermennesker i nabolaget? (Vår luftebalkong er for å si det forsiktig ikke spesielt diskret plassert.) |
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Selvfølgelig er det greit, jeg har aldri reagert på at noen gjør det. Bortsett fra når jeg ser dyner ligge ut vinduet og utover et tak, da tenker jeg at det er litt ekkelt siden taket jo ikke akkurat er rent, og at jeg aldri ville funnet på det.
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi lufter dyner, men kun på vinteren pga pollenallergi. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?
Jeg har også skråtak under vinduet. De gangene jeg henger ut så legger jeg først ut et teppe som jeg kan legge dynene oppå. Så vasker jeg bare teppe etterpå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Det var lurt.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi bor ved en veldig trafikkert vei, så vi lufter ikke dyner. Men jeg kjører dem i vaskemaskinen og deretter tørketrommelen med ujevne mellomrom. Minst tre-fire ganger i året. |
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi lufter ikke dynene. Jeg er så usannsynlig redd for edderkopper, så på sommeren/høsten er det bare så vidt Poden får gå ut av fare for at han drar med seg jævelskapen inn i hus. Hele leiligheten og alt i en omkrets på 100 meter er druknet i insektsspray fra skadedyrutrydder fra mars til oktober/november.
|
|
|
#16 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg savner å lufte dyner ut av vinduet, det er kjempedeilig med skikkelig utlufta dyner
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lufter man sengetøy lenger?
Du skulle vært her i dag, TRE edderkopper fant jeg inne i løpet av en halvtime i morges. Den ene ramlet på meg da jeg skulle ta opp en genser på soverommet. Jeg er redd jeg også. Ikke liiivende redd, men redd nok til at jeg dør litt på meg når jeg har en i hus. Jeg lurer på hvor mange eddiser det egentlig er i huset nå uten at jeg vet om dem.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg skulle gjerne ha gjort det, men jeg er livredd for edderkopper. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Men edderkopper er da ikke spesielt disponert for å snike seg inn i hus via dyner? |
|
|
|
#20 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dynene innimellom, jeg skal gjøre det idag, men av hensyn til naboene venter jeg til etter kirketid |
|
|
|
![]() |
|
|